AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 De to første dagene må jeg skifte grønn tampong annenhver time, og da er den helt gjennomblødd. To nattbind om natten og gjerne et bytte i løpet av natten, ofte blir det likevel lekkasje bakover. Er dette kraftig, men innenfor normalen, eller er det i grenseland? Anonymkode: e02fc...400
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Hvordan er det etter de to første dagene da? Vi blør en viss mengde hver gang, noen over mange dager, andre over få. Jeg har kraftig blødning i 2 dager også, men langt ifra din kraftig. Jeg gjennomblør en rosa iløpet av 3 timer. Men etter 2 dager med kraftig har jeg 4-5 dager med småblødning. Hvis alt hadde vært samla på to dager hadde det nok vært så kraftig som din. Anonymkode: 909ff...146
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan er det etter de to første dagene da? Vi blør en viss mengde hver gang, noen over mange dager, andre over få. Jeg har kraftig blødning i 2 dager også, men langt ifra din kraftig. Jeg gjennomblør en rosa iløpet av 3 timer. Men etter 2 dager med kraftig har jeg 4-5 dager med småblødning. Hvis alt hadde vært samla på to dager hadde det nok vært så kraftig som din. Anonymkode: 909ff...146 Alle blør jo ikke samme mengde pr menstruasjon, det varierer jo fra person til person. Jeg f.eks blør kraftig i 6 dager. Andre jeg kjenner blør bittelitt i 3 dager. Anonymkode: b505a...324 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan er det etter de to første dagene da? Vi blør en viss mengde hver gang, noen over mange dager, andre over få. Jeg har kraftig blødning i 2 dager også, men langt ifra din kraftig. Jeg gjennomblør en rosa iløpet av 3 timer. Men etter 2 dager med kraftig har jeg 4-5 dager med småblødning. Hvis alt hadde vært samla på to dager hadde det nok vært så kraftig som din. Anonymkode: 909ff...146 Det glemte jeg å skrive, etterpå er det mye lettere. Dag tre holder det med rosa ca hver tredje time, etter det blør jeg minimalt og kan bruke gul. Det er bare de to første dagene at blodet nesten spruter når jeg skifter tampong. Anonymkode: e02fc...400
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Jeg synes det høres ut som veldig kraftig menstrasjon, men har jo bare min egen å måle det opp mot. Og min egen er nok veldig lett. Kanskje du burde spørre legen? Jeg spurte om det var noe galt med min, siden den bare varer to dager og jeg ikke trenger bruke tampong, litt papir i trusa på dag to holder. Tok prøver og fant ut at ingenting var galt. Anonymkode: 7cc24...78b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Omtrent samme som meg. Jeg bruker nå menskopp og nattbind på natt, bind alene er bare å glemme. Men, jeg synes blødningsreduserende piller de første dagene funket bra Ble helt ordinære blødninger da. Ikke svake, men vanlige. Anonymkode: 3dd30...3e0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har hatt blødninger hvor jeg har blødd gjennom grønn ob og nattbind på den tiden det tok å ta på meg bukse og gå ut på kjøkkenet. Jeg har ikke kunnet være på jobb fordi jeg har blødd gjennom absolutt alt på en halvtime, uansett hva jeg har brukt. Dette kan vare i et par uker til og fra. Din er kanskje i "øvre sjikt" av normalen, eller noe sånt. Hadde ikke tenkt at det var mye, men jeg har nok litt absurde sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 8c509...1ff 1
Gjest Chroma Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Omtrent samme som meg. Jeg bruker nå menskopp og nattbind på natt, bind alene er bare å glemme. Men, jeg synes blødningsreduserende piller de første dagene funket bra Ble helt ordinære blødninger da. Ikke svake, men vanlige. Anonymkode: 3dd30...3e0 Blødningsresuserense piller? Er det på resept?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Omtrent samme som meg. Jeg bruker nå menskopp og nattbind på natt, bind alene er bare å glemme. Men, jeg synes blødningsreduserende piller de første dagene funket bra Ble helt ordinære blødninger da. Ikke svake, men vanlige. Anonymkode: 3dd30...3e0 Blødningsreduserende piller? Hva heter de? Det har jeg ikke hørt om før. Etter midten av 30-årene har jeg også blødd sinnsykt kraftig i minst to dager, i den grad at jeg må avlyse avtaler og holde meg hjemme. Det er enormt begrensende, og helt umulig å avtale noe med folk som jeg ikke kan avlyse hvis mensen skulle dukke opp. Hadde jeg hatt disse pillene i hus, så hadde jeg kanskje kunnet levd mer normalt.. Anonymkode: 71915...bb8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #10 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blødningsreduserende piller? Hva heter de? Det har jeg ikke hørt om før. Etter midten av 30-årene har jeg også blødd sinnsykt kraftig i minst to dager, i den grad at jeg må avlyse avtaler og holde meg hjemme. Det er enormt begrensende, og helt umulig å avtale noe med folk som jeg ikke kan avlyse hvis mensen skulle dukke opp. Hadde jeg hatt disse pillene i hus, så hadde jeg kanskje kunnet levd mer normalt.. Anonymkode: 71915...bb8 De heter cyklokapron eller noe lignende! Anonymkode: 8c509...1ff
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 De heter cyklokapron ja, og fås på resept av lege. Det er et godt alternativ for oss som ikke kan eller vil bruke hormoner. Anonymkode: fea59...4d1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Skrevet 12. juni 2022 Om dere er ferdige med barn kan livmorslimhinnen brennes bort med laser (ablasjon). Fikk nytt liv etterpå!! Anonymkode: 7b23a...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå