AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Hei jeg og kjæresten skal reise på ferie med en annen vennepar som blir veldig kjekt tingen er at noen folk er sånn at de vil «låne» andres toalettsaker som hårbørste, shampoo, kroppsåpe og solkrem og diverse, siden man ikke trenger alle og ta me balsam og shampoo men noen bruker jo forskjellig type ting som kanskje ikke andre gjør. Eller solkrem type som er litt dyr til sånn fettete hud osv. jeg er jo sånn person som er veldig selvstendig til å ha alt jeg trenger uten at jeg trenger å spørre om å låne, jeg kan godt feks låne shampoo og balsam og kroppsåpe med typen, men feks balsam jeg bruker til krøller er ikke veldig billig og da blir fort tomt vis noen har langt hår og bruker mye, vet ikke og jeg hørres gjerrig ut men er vant at alle fikser sine egne toalettsaker osv mat er jo noe annet om man lager mat til alle osv og alle spliser med mat Anonymkode: e2d96...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Det virker som du ikke ønsker å dele, men heller ikke vil at andre skal tenke negativt om det og tro at du er gjerrig. Her kan du dessverre ikke få både i pose og i sekk. Du har rett og slett tre valg: 1. Du tar med egne ting og deler. 2. Du tar med egne ting og deler ikke. Så får du heller leve med at de andre synes du er gjerrig. (Det hadde jeg også tenkt. Jeg bruker selv dyre produkter, men litt shampoo, balsam eller solkrem for en ferieuke eller to koster ikke akkurat en formue. Det er dessuten litt rart å bruke mange tusen på en ferie, men ikke kunne spandere en hundrelapp for en ukes bruk av balsam og solkrem.) 3. Dere blir enige om å kjøpe felles produkter på butikken når dere kommer fram og så står det bare i dusjen/på badet og kan brukes av alle. Selv om du til vanlig bruker spesielle produkter til din type hår lider du ingen nød av å bruke billige generelle produkter den korte tiden det gjelder. Anonymkode: 43b09...c35 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Ikke ha produktene dine lett tilgjengelige på fellesbadet eller i dusjen. Eller: Ta shampoen/balsam osv. over i små reiseflasker, og si du bare har nok til deg selv hvis de spør. Eller: Kjøp deg billigere produkter å ta med som det ikke er rift om å låne. De fleste overlever noen dager uten de dyreste produktene sine. Når jeg reiser til syden, har jeg med meg minst mulig slikt. Kjøper shampo osv på nærbutikken der. God tur! Anonymkode: 81443...2df 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har reist mye, med forskjellige venner. Har aldri opplevd at noen forventer at vi deler toalettsaker. Man har med sin toalettmappe, og lukker den om den står på felles bad. Anonymkode: 62d2f...c21 19 1
globalagogo Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Solkrem kan man kjøpe inn en eller to og dele på, det er naturlig at den står på stua/balkongen/ er med på stranda. Øvrig toalettartikler som sjampo og balsam er i mine øyne unaturlig å dele på. 4
Maestro Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Aldri delt shampoo med venner. De har hatt med selv. ☺️ 6
Ullvott Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er ikke vant til at man deler slike ting, og jeg har reist mye sammen med mange forskjellige. Solkrem kan man kanskje be om å få låne litt av hverandre dersom det faller seg slik, men ellers synes jeg det bare hørtes rart ut. Du kan jo f.eks skylde på hud-/hårproblemer som gjør at du må ha spesialsjampo og balsam (du kan jo bløffe og si at den lukter vondt, så de vil nok foretrekke sin egen ), og for min egen del så har jeg så lys hud at jeg bruker faktor 50 og til nød 30, når alle andre etter hvert har fått grunnfarge nok til å komme seg ned til faktor 15. Slike ting er også enkle å bruke som unnskyldning. 7
Anonym6789 Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Har aldri opplevd at noen forventer å dele toalettsaker 10
Mooria Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Ta med noen billige produkter som du ikke går konkurs av å låne bort? Eller kjøp små flasker med shampo osv. i reisestørrelse.. Da kan du jo si at du bare har nok til deg selv hvis noen spør. Synes uansett dette høres litt rart ut, jeg har vært på veldig mange turer, og aldri opplevd at andre ikke gidder å ta med seg egne toalettsaker/ forventer å låne alt. Selvsagt er det fort gjort å glemme noe, men da har jeg jo alltid tenkt at det skulle bare mangle at man kan få låne av noen til man evt får kjøpt selv. Aldri hørt noen klage over dette, låner gjerne bort ting selv også. Håper dere får en fin tur i hvertfall😀 3
Gjest Spencer Hastings Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Dette har jeg aldri opplevd, ingen som forventer vi skal dele toalettsaker.
tirben Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Har reist med mange venner både på hytteturer og sydenturer, men har ALDRI opplevd at det er forventet at man deler toalettsaker?? Hadde det blitt spørsmål om det, hadde jeg sagt nei! 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Stiller meg i rekken av folk som aldri har opplevd dette. Veldig merkelig. Anonymkode: 0c018...de5 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Har aldri opplevd at andre forventer at vi skal dele på sånt! Innen husstanden gjør vi jo det som vi pleier, men ikke ellers. Evt kjøp solkrem felles. Ta med i små flasker andre ting akkurat i den mengden du trenger. Ta med rimeligere produkter på tur. Eller ta med det du bruker til vanlig og si at du ikke ønsker å dele dersom det kommer opp. Alt er helt innafor. Men man MÅ jo ikke la toalettmappa stå på felles bad heller. Man kan ta den med på soverommet når man ikke bruker den, for eksempel. Anonymkode: 79075...b74 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Men du skriver jo at du er vant med at alle har med egne toalettsaker på tur, så hvordan har du fått dette til å bli et problem da? Anonymkode: a0620...be3 8
Momma Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): , men litt shampoo, balsam eller solkrem for en ferieuke eller to koster ikke akkurat en formue. Anonymkode: 43b09...c35 Jo, om man bruker dyre produkter, jeg bruker både solprodukter og hårpleie tilpasset min egen hud og hår, og det koster jo en del, blir det både dyrt om man skal dele med flere andre mennesker gjennom et par uker, og ikke minst upraktisk når man går tom for disse spesialproduktene midt i ferien. For meg er det en selvfølge at man kun tar med toalettsaker til seg selv, jeg synes verken det er kjipt eller vanskelig å forholde seg til. Dette betyr ikke at jeg hadde sagt nei til å låne bort til noen som hadde glemt noe hjemme, eller går tomt for noe underveis. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Har faktisk hendt at venninner av meg har glemt balsamer hjemme, og spurt om å låne når de har oppdaget det. Har selv glemt dusjsåpe, og fått av venninner. Hva er galt med det? Er jo ikke slik at jeg drasser med meg en balsam til flere hundre kroner heller. Anonymkode: ba802...24c 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 Har aldri opplevd at det forventes at man deler på toalettprodukter? Solkrem ja, vi pleier å dele på det vi har av det, men ikke såper og hudkremer. Det var jo bare rart? Dog, hvis ei venninne hadde spurt meg om å få låne litt shampo og balsam hadde jeg ikke sagt nei, men vi pleier alltid å ta med eget på turer. Anonymkode: 7ad6e...717 1
Svigermor Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Hvis jeg har glemt noe så kjøper jeg det, jeg tigger ikke av av andre. Jeg reiser ikke på tur hvis jeg ikke har råd til å kjøpe en flaske sjampo. 1
Entern Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Reisetur??? Anonymkode: 2c2ef...20a Hyggelig ord i grunnen 😊 TS: Det går sikkert bra, de har helt sikkert med eget 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå