AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har verdens fineste baby og jeg har egentlig hatt en veldig fin permisjon. Den siste tida har jeg likevel begynt å bli veldig rastløs. Far er ute og drikker, er ute på hobbyen sin og på trening. Mens jeg sitter stuck med en som helst må legge seg i 19 tiden på kvelden. Far har vært veldig tilstede fram til de siste ukene hvor han jobbet mye og dermed kommer sent hjem dra jobb, sitte fraværende å trykke på tlf , spise middag mens han sier i fra om hva han har tenkt seg ut på. Slik føles det i alle fall. Jeg mater, skifter og legger. Jeg må si at kan du ta baby nå når den gråter. Far sier at leggingen må jo jeg ta siden baby ammes når det er legging. Jeg har forsøkt å gi flaske som funker fint , baby har selv sluttet å ville ha morsmelk på dagtid og virker heller ikke så ivrig på natt så far må gjerne prøve. Han tar ikke initiativ lenger. Jeg føler at dagene glir forbi med verdens fineste krabat ved min side altså , men ellers veldig ensomt. Jeg klarer ikke lenger å holde styr på alt da baby krabber rundt , alt flyter og far er plutselig ikke tilstede lenger. Jeg kommer meg ut på litt selv sammen med baby, til venninner, bading og lignende , men trenger voksentid. Eller alenetid. Far sier ja til at den og den dagen passer at han skal være hjemme med babyen på kvelden så jeg kan reise ut litt. Så blir det ikke på grunnnat at han må jobbe på kvelden , eller så var det noe som kom i veien for at han kunne være alene med babyen. En dag her dro han ut med jobben og glemte at jeg skulle på kino med ei venninne. Jeg ble sur og han beklaget. Heldigvis begynner jeg snart på jobb, men jeg holder på å bli litt gal. Det er null rom og tid til å bare være meg lenger. Og jeg vet ikke om jeg orker ha det slik stort lengre. Føler jeg er en dårlig mor som ikke vil være sammen med barnet mitt. Alle snakker om at å begynne på jobb er så kjipt, mens jeg gleder meg . Alt føles mest tungt og slitsomt. Enda babyen sover, spiser og gjør det den skal , det er ingen krevende baby. Jeg er lei meg og sur hele tiden. Jeg har venner i nærheten, men med små barn selv så er ikke så enkelt å få de til å passe. Familie lenger unna, men besøker min familie så jeg får litt hjelp, men kan vel ikke reise fra en 8 mnd baby til noen det ikke er veldig trygg på? Anonymkode: bf0c8...a52 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Snakk med helsestasjonen og få far mer på banen. Far forstår nok ikke alt det du føler på og skjønner ikke at han er en løk. Det er typisk. Uansett er det å forvente egentid og tid til hobbyer og venner veldig mye å forlange når babyen er så liten fortsatt. Dessverre. Mye løser seg nok plutselig fra 1 årsalderen også så prøv å hold ut og bruk far til alt det er verdt. Han må også lære seg alle de tingene du nevner når han skal overta permisjonen. Anonymkode: 71b1d...264 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med helsestasjonen og få far mer på banen. Far forstår nok ikke alt det du føler på og skjønner ikke at han er en løk. Det er typisk. Uansett er det å forvente egentid og tid til hobbyer og venner veldig mye å forlange når babyen er så liten fortsatt. Dessverre. Mye løser seg nok plutselig fra 1 årsalderen også så prøv å hold ut og bruk far til alt det er verdt. Han må også lære seg alle de tingene du nevner når han skal overta permisjonen. Anonymkode: 71b1d...264 Ja han skifter på baby , gjorde tidligere i alle fall og mater. Står igjen legging på kvelden, men i det siste har han ikke vært hjemme når babyen skal legges eller så er det et eller annet han skal se på akkurat da. Jeg forventer ikke mye tid til hobby eller venner. Jeg har ikke vært fra babyen i mer enn 1 time på 8 mnd! Anonymkode: bf0c8...a52
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Sånn er det å når man får barn. Synes det er så tragisk med foreldre som ikke har tenkt på hele processen å bare får seg en unge å tenker det går seg til.. Anonymkode: b2984...783 14 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er det å når man får barn. Synes det er så tragisk med foreldre som ikke har tenkt på hele processen å bare får seg en unge å tenker det går seg til.. Anonymkode: b2984...783 Hva mener du egentlig ? Pleier bare den ene forelderen å få lov til å gå ut døra uten baby med? Anonymkode: bf0c8...a52 17
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Har dere noe kjærestetid? Ser dere film sammen? Sex? hvis ikke, detter mennene gjerne vekk fra damene. Anonymkode: fc7fd...816
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du egentlig ? Pleier bare den ene forelderen å få lov til å gå ut døra uten baby med? Anonymkode: bf0c8...a52 Nå sa jeg foreldre, ikke mammaen til barnet. Selvfølgelig burde han ta mer ansvar, er det jeg mener her, folk får seg unger rett som det er uten å tenke over de neste 20 årene til barnet, ikke minst de første årene. Bringer man barn til verden så må man rett å slett ha full fokus på dem, ihvertfall de første årene. Skjønner problemstillingen din angående mannen din så det er mer ment til han, men også litt deg, for du kan ikke begynne å klage på fritid med en 8mnd gammel baby! Anonymkode: b2984...783 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere noe kjærestetid? Ser dere film sammen? Sex? hvis ikke, detter mennene gjerne vekk fra damene. Anonymkode: fc7fd...816 Vi har sex noen ganger om jeg tar initiativ. Ellers er kveldene mye å sitte i hver sitt hjørne med telefonen eller at han er borte. Pluss at jeg har baby som skal legges og mates, opprydding, klesvask g lignende da babyen har en litt krevende periode med tenner og ikke vil være særlig for seg selv. Anonymkode: bf0c8...a52
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå sa jeg foreldre, ikke mammaen til barnet. Selvfølgelig burde han ta mer ansvar, er det jeg mener her, folk får seg unger rett som det er uten å tenke over de neste 20 årene til barnet, ikke minst de første årene. Bringer man barn til verden så må man rett å slett ha full fokus på dem, ihvertfall de første årene. Skjønner problemstillingen din angående mannen din så det er mer ment til han, men også litt deg, for du kan ikke begynne å klage på fritid med en 8mnd gammel baby! Anonymkode: b2984...783 Er sikkert em dårlig mamma, men jeg føler meg veldig alene og ensom. Og kunne trengt et par tre timer som ikke dreier seg om baby. Jeg har aldri ment at jeg skal ha mye fritid. Men noen timer? Eller overnatte en natt borte? Anonymkode: bf0c8...a52 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er sikkert em dårlig mamma, men jeg føler meg veldig alene og ensom. Og kunne trengt et par tre timer som ikke dreier seg om baby. Jeg har aldri ment at jeg skal ha mye fritid. Men noen timer? Eller overnatte en natt borte? Anonymkode: bf0c8...a52 Ikke hele tiden men et par tre timer på kveldstid hver måned eller noe ute av huset uten baby. Anonymkode: bf0c8...a52
Helene1982 Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 (endret) Du er ikke en dårlig mor fordi du av og til trenger voksentid, snarere tvert imot. Du kan bli bedre på å sette grenser for mannen din, selv om jeg forstår at du ikke har energi til å sette foten ned når du er alene med å passe barn og hjem, mens han fokuserer på seg selv. Mye blir nok bedre når du kommer i jobb igjen i forhold til voksentid, men det er lett for mannen din å overlate ansvaret for babyen til deg "siden du er så god på det" Dere er alle tjent med at han bygger sin egen relasjon til barnet deres. Endret 11. juni 2022 av Helene1982 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er sikkert em dårlig mamma, men jeg føler meg veldig alene og ensom. Og kunne trengt et par tre timer som ikke dreier seg om baby. Jeg har aldri ment at jeg skal ha mye fritid. Men noen timer? Eller overnatte en natt borte? Anonymkode: bf0c8...a52 Neida du er nok kjempe flink siden babyen er så lett å ha med å gjøre ellers, å det er på sin plass for deg å få <litt> fri. Mannen din må rett å slett skjærpe seg... Anonymkode: b2984...783 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Det er du som godtar at mannen din bidrar så lite, så da synes du det jo er greit. Hvis du ikke synes det er greit, så forteller du mannen din hvordan du ønsker det. Eller du gir han barnet og drar ut en kveld. Så kan han kjenne på hvor stas det er. Anonymkode: fddc1...bcb 9
Liveterspennende Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Ikke for å være ekkel med deg TS, men du må sette ned foten og kreve at han tar seg tid. Ikke aksepter unnskyldninger om det ene og det andre. Helt greit at det er du som har matet med pupp osv. Far kan derimot gjøre mye for å avlaste deg og gi deg alene tid når det trengs. Viktig å ikke bli gående i en vond sirkel som gjør deg deprimert, det gagner ingen. Kos deg med barnet og nyt denne tiden, men da med far som støttespiller, ikke motstander. Krev at han tar sitt, og lykke til 🤩 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Slutt å være en dørmatte, så ordner det seg sikkert. Hvis det bare er snakk om et par timer en kveld i løpet av en hel måned som du sier, så er det vel null problem å planlegge litt i forveien og bare si at "den og den kvelden eller datoen har jeg en avtale med xx" eller lignende. Anonymkode: 33f24...1d6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Jeg tenker ofte at de er heldige de som er to, men det må også være veldig frustrerende å være alene om alt når en er to sammen. Forklar mannen din. Lag en avtale med venninner en kveld/ natt og da må mannen bare stille opp. Tross alt fikk dere dette barnet sammen. Anonymkode: 4e918...d62 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Jeg tror det er dags for en alvorsprat med mannen din. Han har hatt en atferdsendring i det siste og det bør dere komme til bunns i. Noe har tydeligvis endret seg, hva da? Anonymkode: fb05e...24e 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn er det å når man får barn. Synes det er så tragisk med foreldre som ikke har tenkt på hele processen å bare får seg en unge å tenker det går seg til.. Anonymkode: b2984...783 Her deler vi ansvaret 50/50. Visste ikke at det var slik at ene forelderen måtte legge barnet hver kveld. Høres veldig gammeldags ut. Anonymkode: 47453...41e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå sa jeg foreldre, ikke mammaen til barnet. Selvfølgelig burde han ta mer ansvar, er det jeg mener her, folk får seg unger rett som det er uten å tenke over de neste 20 årene til barnet, ikke minst de første årene. Bringer man barn til verden så må man rett å slett ha full fokus på dem, ihvertfall de første årene. Skjønner problemstillingen din angående mannen din så det er mer ment til han, men også litt deg, for du kan ikke begynne å klage på fritid med en 8mnd gammel baby! Anonymkode: b2984...783 Helt uenig. Har selv en baby på 8 mnd, men vi er jo to om barnet så at far legger barnet like ofte som meg tenker jeg bare er en selvfølge når vi begge er hjemme. Og så kan jeg møte venner, trene eller hva det skulle være på kvelden en gang i blant. TS, du er ikke en dårlig mor. Mitt forslag er at du lager planer og sier til far at den dagen skal jeg sånn og sånn, så da må du legge poden. Aller helst er det jo fint om du tar en skillet samtale med han hvor du uttrykker at du også har behov for egentid og at du ønsker fra nå av at han bidrar mer med dere felles barn. Håper det ordner seg ❤️ Anonymkode: 47453...41e 3
Anonymbruker*** Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Det høres ut som han har sjekket helt ut utifra HI og svarene dine i tråden. Tar ikke intiativ til å skifte/legge baby, til intimitet til deg. Sitter på skjerm når han er hjemme. Høres ut som du også har ansvar for husholdningsoppgaver? Handler han i det minste inn mat, lager middag, leker litt med barnet når han kommer hjem? Dette er jo en endring oppførsel som er litt bekymringsverdig, og noe dere bør prate om. Du bør absolutt sette større krav som andre skriver, men kanskje også se om han har noen svar for hvorfor det har blitt slik. Noe du absolutt bør gjøre er å planlegge en til sosial utflukt på et par timer mens han er hjemme med baby. Mor kan absolutt dra fra en baby på 8 mnd noen timer, og bør få mulighet til det av og til. Skulle bare mangle! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå