Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i en situasjon der du ble uplanlagt gravid?

Tok du abort eller beholdt du?

Hva var grunnen for abort/Beholde?

Tok du medisinsk eller kirurgisk, og hvor langt var du på vei?

Hvor lenge hadde du vært sammen med mannen før dette skjedde?

Hvor gammel var du det da det skjedde?

Har du noen gang angret på ditt valg?

Anonymkode: bc0f2...d42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri blitt gravid, men jeg er 99,9% sikker på at jeg ville tatt abort, fordi jeg har ikke lyst å oppdra en unge, selv om det var et uhell. Tviler på at jeg hadde angret heller, av flere grunner. Hadde vel angret mer om jeg behold ungen, og det er ikke en særlig oppvekst å ha.

Anonymkode: de785...a7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg var usikker på om jeg ønsket barn, men beholdt da jeg ble gravid som 29-åring med kjæresten jeg hadde hatt i nesten 10 år. Det føltes riktig for oss, og vi har fått tre planlagte barn etter det. Angrer ikke.

Venninna mi ville ikke ha barn, men ble gravid på prevensjon som 32-åring. Hun og samboeren ble da litt usikre på om de likevel skulle beholde, men de landet på abort, og angrer ikke på det. De ville ha frihet, og ønsket ikke å bytte friheten med et barn.

Anonymkode: 6ba2d...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i den situasjonen tre ganger. 1.gang: ung og var ikke så nøye på p-pillene. 2.gang: streng på pillene, ble gravid allikevel. 3. hadde bytta prevensjon til spiral, ble gravid allikevel. 

Det var forskjellige grunner. 1.gang var jeg ung og ville ikke bli tenåringsmor. 2.gang var jeg student og vi eigde en to-roms leilighet. Hadde blitt veldig stram økonomi og veldig trangt i leiligheten. 3.gang var jeg voksen og etablert, hus, to biler, kjæledyr, forlova osv. Men jeg ville ikke ha barn og det er grunn nok. Valgene var veldig enkle å ta. 

Medisinsk alle gangene. Var mellom 6-11 uker på vei. 

1.gang var jeg ikke sammen med noen. Hadde litt ons, noen faste jeg låg med og ble gravid med en av de. 2 og 3.gangen var med mannen. Vi har vært sammen lenge.

Mellom 16-30 år.

Nei. Svært enkle valg. Var aldri aktuelt å beholde noen av de.

Anonymkode: 50798...e89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Ja.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for at jeg ville ta abort hvis det noen gang skulle skje, men da jeg plutselig sto oppi det kjente jeg at jeg ikke kom til å takle en abort. Så jeg beholdt. (Mannen hadde ikke noe i mot å få barn, så han var glad og fornøyd med valget. 😂)

Vi hadde vært sammen i 3-4 år.

Jeg var 23.

Har ikke angret.

Anonymkode: 2f9bf...867

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble først gravid på p-pillen da jeg var 19 år, da hadde jeg vært sammen med kjæresten i 1 år. Tok da abort. 

Så ble jeg gravid igjen på p-pillen da jeg var 23 år, og hadde vært sammen med samboeren min i 3 år. Han ønsket seg virkelig barn, og jeg fikk en litt kraftig reaksjon på første aborten jeg tok. Så da beholdt vi. Og fikk da et planlagt barn til noen år senere. 

Anonymkode: 39006...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Tok kirurgisk abort da jeg var 16 år. Grunnen til abort var at jeg var 16 år.. Bare 6 måneder tidligere hadde jeg forsøkt å ta livet mitt, så jeg var absolutt ikke på et sted i livet der det å få barn passet seg, spesielt ikke når kjæresten min var året yngre attpåtil..

Ble gravid igjen når jeg var 19 år. Hadde vært sammen med kjæresten ett år da. Valgte å beholde fordi tanken på å ta abort igjen var grusom. Har ikke angret. Elsker den gutten mer enn alt ❤

Når det er sagt så hadde utvilsomt mange ting i livet vært enklere uten barn. Jeg holdt ut med en ubrukelig samboer i 11 år pga. sønnen vår. Hadde jeg ikke blitt gravid da, så hadde jeg gått fra han. Det var mange økonomiske bekymringer de fem årene jeg måtte sjonglere fulltidsstudier, jobb og "alenemor-tilværelsen", for selv om jeg hadde samboer var jeg i realiteten alene om alt.. 

Selv om jeg aldri ønsket barn og har sagt hele veien at det blir med den ene, ser det ut til at det vil komme flere i fremtiden likevel. Har ny kjæreste og snart samboer som ønsker seg barn. Merkelig nok synes jeg tanken på en eller to til med han er helt greit 😊 Jeg håper at vi kan prøve på barn neste år ☺

Anonymkode: 8e2f0...41b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ønsket meg barn, forutsetningene for det skulle være et stabilt forhold, økonomi på stell og helse under kontroll.

Ble uplanlagt gravid og fant det ut dagen etter brudd. Vi ble sammen igjen med en gang, og jobbet oss gjennom det, da vi er veldig glad i hverandre - men veldig forskjellige.

Helse og økonomi var også helt på kjøret.

Hadde uansett ikke klart å ta abort, det kjente jeg godt i det jeg fant det ut. Samvittigheten min hadde ikke klart det. Når jeg fikk TUL og så et hjerte banke, var det bare en bekreftelse på den følelsen. 

Alder hadde sikkert noe å si på avgjørelsen også, jeg var i slutten av tjueårene.

Angrer tidvis iløpet av svangerskapet, angrer aldri når baby kom til verden ♥️

Anonymkode: 880e5...e2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, etter en gjengvoldtekt. Tok abort selvfølgelig. Grunnen sier vel seg selv her. Det var kirurgisk, nesten 3 mnd på vei. Hadde faktisk type da, men jeg fortalte ham ingenting. Dumpa han for jeg orket ikke at han tok på meg. Jeg var tidlig i 20åra. Har ikke angret et eneste sekund. (Ellers har jeg heller aldri hatt lyst på barn før eller etter dette skjedde. )

Anonymkode: 5381a...e3b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke vært i situasjonen men jeg vet jeg ville tatt gravid. Jeg er ikke egnet til å være en foreldre, og så fort vekten er innafor så skal jeg sterilisere meg

Anonymkode: 71cd4...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...