Gå til innhold

Trist student som føler meg følelsesløs og tom. Tips? :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i en storby, men har ikke venner her akkurat nå siden det er sommerferie (alle er i sin hjemby). Jeg må være her noen uker til for å jobbe. Men jobber jo ikke mer enn 3 ganger i uken, så de andre dagene blir tomme. Jeg prøvde å trene istad, men knakk sammen fordi det er psykisk umulig for meg å dra på trening alene. Jeg føler meg alltid så usikker på treningssenteret. 
Kjæresten min er i hjembyen sin 6 timer unna meg, og jeg kommer ikke til å se han før om 1 måned. 

I tillegg gir tanken på at jeg må tilbake til hjembyen min meg vondt i magen (må ut herfra før 1. juli). Jeg hater å være i hjembyen min. Og de siste ukene har jeg følt meg tom, hjelpesløs, uforelsket, håpløs, følelseskald, ikke hatt lyst til å gjøre noen ting.. men samtidig får jeg superdårlig samvittighet og gråter fordi jeg ikke fyller dagene med noe fornuftig. 

TIPS til hvorfor jeg føler det sånn, og hva jeg eventuelt kan gjøre? 

Anonymkode: 7aab5...581

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei du! Det er ikke så rart at du føler det litt sånn når du er mye alene. I tillegg har du vel nettopp hatt eksamen? Da jeg var student så hadde jeg ofte en sånn psykisk "dipp" etter eksamensperioden. Det var nok fordi jeg endelig!! var ferdig med eksamen og hadde så store forventninger til sommeren. Det ble et slags vakuum etter en intensiv periode med mye jobbing, plutselig hadde jeg fri men var sliten og det ble liksom litt tomt inni meg. Kan det gi mening?

Prøv å tenk at det er faktisk fornuftig å hente seg inn etter eksamenslesingen.

Anonymkode: 60d39...529

AnonymBruker
Skrevet

Du får se på dette som en sjanse til å bli kjent med deg selv. Og mer selvsikker til å klare deg alene. Nå høres det ut som om du er alt for avhengig av folk rundt deg. 

Velkommen til livet som voksen, der den eneste du har, er deg selv!

Anonymkode: 156c0...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...