Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er altså slik. Jeg er student og trenger en bil for å komme meg til å fra skolen. Je g kjøpte meg en 91 Polo for 5000 kr og brukte tilsvarende på å få den eu godkjent. Selger jeg bilen nå får jeg ca 15.000 kr for den.

Faren min har byttet bil. Han har derfor en bil til overs. Han skal vente med å selge bilen til sommeren, eller senere. Dette er en 2000 modell Toyota Yaris.

Jeg kan kanskje få til en deal med han om at jeg kan få bruke bilen til han skal selge den. Altså i sommer, eller senere. Bilen vil stå på han, men jeg betaler forsikringen hans da jeg bruker bilen og årsavgiften. Også selfølgelig det jeg bruker av bensin. Jeg har alt opparbeidet meg en del bonus, men det er mye rimeligere å forsikre yarisen enn poloen. Yarisen har nettop hatt hovedservice, så den er nå helt strøken.

Hva er det mest fornuftige svaret? Poloen er gammel og hva som helst kan ryke når som helst. Det er også begynt å komme litt rust. Venter jeg for lenge med å selge bilen får jeg nesten ikke noe igjen. Må også legge til at yarisen bruker litt mindre drivstoff også.

Til sommeren er jeg mest sansynlig tilbake i Byen, så da er det greit å ta buss hvis han eventuelt skal selge bilen. I byen går det jo buss hvert 15 minutt. Litt verre der på landet jeg er nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg bilen du ;)

Gjest WildThing
Skrevet

Det spørs hva som feiler den Poloen, egentlig. Du har brukt noen tusen på å få den i stand, og det praktiske med slikt er at du veit stort sett hva som feiler.

Du sier den kan ryke når som helst, nøyaktig hva tenker du på da? Er det snakk om mekanisk eller rust?

Jeg kan generelt sett denne bilen ut og inn, og så lenge alt blir ettersett så er det ikke noe særdeles stor bragd å holde den i live år etter år.

Med dette mener jeg at det kan bli vanskelig å få en likedan bil siden, om du selger den nå.

Bilhold er dyrt, det vet jeg alt om - men tro meg; det er færre ting som kan gå til skogen på en eldre bil enn en ny en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...