AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #21 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om man gir opp på en person fordi sexen første gang ikke var som tenkt, så var man i utgangspunktet ikke interessert. Fordi det er noe dom kan utvikle seg over tid, om man vil. At man må teste sexen fortest mulig for å sjekke, er bare noe menn unnskylder seg med for å ligge og dumpe kjappest mulig. Om de virkelig er interessert, kan de godt vente litt.. Anonymkode: 91858...7cc Man vet etter første gangen om sexen er bra eller ikke. Det utvikler seg ikke over tid om alt ved den første sexen var halvveis. Hvorfor snakker du som om det er kun menn som vil ha sex kjappest mulig? Det er jo å si det samme som at kvinner kun har sex for å tilfredsstille mannen? Jeg er kvinne og hadde sex med mannen min på første date fordi JEG ville. Hadde jeg sagt nei så hadde han helt sikkert godtatt det og ventet. K49 Anonymkode: 336e7...4ab 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #22 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer vel an på i hvor stor grad man som menneske deler seksualiteten sin fra resten av sin tilstedeværelse her i livet. Mange av oss har kanskje blitt lært opp til at sex er noe veldig privat, kun mellom meg og min partner/kjæreste, og spesielt kvinner har fått lite opplæring i hvordan de fleste av oss fungerer seksuelt. Forventningene til sexlivet i et parforhold blir kanskje deretter? Noe som igjen fører til skuffelser, pliktsex, konflikter der en har mer eller mindre lyst enn den andre, og alt for dårlig kommunikasjon rundt temaet. Jeg kan jo bare svare på ts ut fra meg selv, men for meg så er ikke sex overvurdert i et forhold. Jeg er et seksuelt vesen, og synes selv jeg har god kontakt med egen seksualitet. Og den er ikke fraskilt fra resten av meg i min hverdag! Selv om jeg er single og ikke har samleie med en annen for tiden så har jeg fortsatt et sexliv med meg selv. Gode øyeblikk eller lengre stunder kun forbeholdt egen nytelse når lysten melder seg. Dette gjør meg til en mer harmonisk versjon av meg selv, det er en viktig del av min egenomsorg og egenkjærlighet, og det er med på å opprettholde lysten selv når livet svinger og er tungt. Denne innsikten i meg selv har også vært viktig i tidligere forhold, og har nok satt sex mer på agendaen, som igjen økte kvaliteten på forholdet. Det som jeg derimot ønsker mer av er en forståelse for at lyst svinger gjennom livet, av ulike årsaker, selv om man er i et godt forhold. Det finnes mange måter å ha sex på, og om lysten til samleie med penetrering ikke er tilstede så kan man kanskje komme til enighet om andre måter å ha sex på sammen i en periode. Min erfaring er at en del menn har konkludert for kjapt med at sexlivet dabbet av, mens det egentlig har vært snakk om underliggende helsetilstander og bivirkninger av prevensjon som kvalte lysten. Jeg kan gå langt i å imøtekomme den andres lyst og behov for mengde, men pliktsex har jeg sluttet med, og vil anbefale alle andre å gjøre det samme. Sex i alle former skal være godt og morsomt for begge parter å gjennomføre, det er ikke noe den ene i et forhold har krav på fordi man er sammen. Anonymkode: af926...7cc Ja, det er i grunnen en tragedie. Mange kvinner er vokst opp med så mye skam knyttet til seksualitet og kan lite om kroppen og hvordan den fungerer. Mange blir kastet p-piller etter men uten informasjon om hvordan den potensielt kan påvirke kroppen og hvilke bivirkninger man kan oppleve. Det som er synd er at mange menn bidrar for fullt til å opprettholde skammen med sin fordømmelse av kvinner som har "for mye" sex, "for mange" partnere, etc. Anonymkode: 7d980...243 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #23 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man vet etter første gangen om sexen er bra eller ikke. Det utvikler seg ikke over tid om alt ved den første sexen var halvveis. Hvorfor snakker du som om det er kun menn som vil ha sex kjappest mulig? Det er jo å si det samme som at kvinner kun har sex for å tilfredsstille mannen? Jeg er kvinne og hadde sex med mannen min på første date fordi JEG ville. Hadde jeg sagt nei så hadde han helt sikkert godtatt det og ventet. K49 Anonymkode: 336e7...4ab Fordi det er vanligst slik. Det er flest menn som er ute etter uforpliktende sex. Det betyr ikke at det ikke finnes kvinner som er det. Anonymkode: 7d980...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #24 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (5 timer siden): Jeg sa ikke at det ikke var viktig for dere, jeg sa det var prioritet nr 1 for mannfolk, slutt å legg ord i munnen min. Det er prioritet 1 for kvinner og! Anonymkode: 336e7...4ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #25 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (9 timer siden): Jeg sa ikke at det ikke var viktig for dere, jeg sa det var prioritet nr 1 for mannfolk, slutt å legg ord i munnen min. Dette er jo sprøyt. Oppegående menn har et langt mer nyansert syn på dette. Anonymkode: 191d5...2f4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #26 Del Skrevet 11. juni 2022 Overvurdert eller ikke er jo umulig å svare på. For min del betyr sex svært lite i et forhold. Anonymkode: 12a4f...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #27 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (10 timer siden): jeg sa det var prioritet nr 1 for mannfolk, Gratulerer med årets hittil mest idiotiske innlegg 😂🤡 Slutt å skriv som om du uttaler deg på halve menneskehetens vegne du. Anonymkode: 12a4f...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #28 Del Skrevet 11. juni 2022 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: Gratulerer med årets hittil mest idiotiske innlegg 😂🤡 Slutt å skriv som om du uttaler deg på halve menneskehetens vegne du. Anonymkode: 12a4f...bb4 Gratulerer med å vise for meg enda en gang her på KG, at flere av dere ikke eier å komme opp med rasjonelle argumenter, så da kommer vi heller med svada som det her. Som vanlig, er en så pysete at en ikke tør å svare med et anonymt brukernavn en gang. Jeg snakker som om jeg skriver om menn generelt, men du liker ikke svaret, så da kommer du med slikt, hadde du bare visst hva menn egentlig vil og synes om mye, hadde du sikkert eksplodert av sinne. Endret 11. juni 2022 av Fridiskusjon.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #29 Del Skrevet 11. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er jo sprøyt. Oppegående menn har et langt mer nyansert syn på dette. Anonymkode: 191d5...2f4 Du er veldig naiv, hva menn tenker og snakker med andre mannfolk om er noe helt annet en det de viser og sier til kvinner. Menn sier og lyver om absolutt alt for å få tilgang til sex og ikke minst, beholde denne tilgangen til sex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #30 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (3 minutter siden): hadde du bare visst hva menn egentlig vil og synes om mye, hadde du sikkert eksplodert av sinne. Fra en mann til en annen, slutt å snakk piss på alle menn sine vegne. Anonymkode: 12a4f...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #31 Del Skrevet 11. juni 2022 Kjærlighet mellom to er viktigere enn sex. Med alderen avtar sex men kjærlighet er evigvarende. Anonymkode: 62a49...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #32 Del Skrevet 11. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er prioritet 1 for kvinner og! Anonymkode: 336e7...4ab Nei det er det ikke, men noen måtte jo komme med et slikt svar. Tror du skal søke opp og lese litt om dynamikken mellom menn og kvinner, men det vil du nok ikke, du kunne jo lære noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2022 #33 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d Bare du å bli ilag med kameraten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #34 Del Skrevet 11. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fra en mann til en annen, slutt å snakk piss på alle menn sine vegne. Anonymkode: 12a4f...bb4 Jeg snakker generelt og generelt er vi sånn jeg sier. Enten er du en av de få som ikke er, eller så er du kun her inne for å smiske med kvinner og dere gutter er det jo en god del av her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #35 Del Skrevet 11. juni 2022 Man merker fort om man har tenning, selv om man ikke har sex. Man gidder vel ikke å ha sex med noen, for å sjekke om man kan få tenning? Likevel er sjelden første gang den beste. Vi hadde full tenning fra første stund. Da vi omsider hadde sex, var det magisk fordi forelskelse, spenning å tenning var absolutt tilstede. Med tiden har sexen bare blitt bedre. Tenning er like god, men spenningen er, naturlige nok, lavere. Jeg forstår ikke det med at man må ha sex med folk for å finne ut om man passe sammen, fordi uten spenning, tenning og forelskelse er det jo uinteressant uansett. Anonymkode: 52e73...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #36 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (27 minutter siden): Du er veldig naiv, hva menn tenker og snakker med andre mannfolk om er noe helt annet en det de viser og sier til kvinner. Menn sier og lyver om absolutt alt for å få tilgang til sex og ikke minst, beholde denne tilgangen til sex. Nei, det er du som er naiv, for ikke å si direkte d…. Du projiserer din egen primitivitet på andre menn. Det er det ikke grunnlag for. Holdningen sier kanskje også noe om hva slags «menn» du omgås.. Anonymkode: 191d5...2f4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #37 Del Skrevet 11. juni 2022 Sex er kjempeviktig for meg. Hadde jeg havnet i et forhold med en som ikke syntes det var spesielt viktig, spennende e.l., så hadde det ikke fungert - jeg hadde jo ikke blitt sammen med personen i utgangspunktet, jeg hadde mistet interesse, mistrivdes, kanskje blitt deprimert av den labre seksuelle interessen fra partner. Jeg er et seksuelt vesen, erotikken er der hele tiden, og jeg må ha en partner som er lik. Sex er jo også ofte kilde til problemer i forhold. Du sier sex er oppskrytt TS, men det er jo akkurat like viktig for deg som for meg å finne en som har samme syn på sex! Så nei, det er ikke oppskrytt, det er viktig å finne ut at man matcher der også. Like viktig enten man er lite interessert eller veldig interessert i sex. Anonymkode: 1aea6...f32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #38 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, det er i grunnen en tragedie. Mange kvinner er vokst opp med så mye skam knyttet til seksualitet og kan lite om kroppen og hvordan den fungerer. Mange blir kastet p-piller etter men uten informasjon om hvordan den potensielt kan påvirke kroppen og hvilke bivirkninger man kan oppleve. Det som er synd er at mange menn bidrar for fullt til å opprettholde skammen med sin fordømmelse av kvinner som har "for mye" sex, "for mange" partnere, etc. Anonymkode: 7d980...243 Jeg er mann som nærmer seg 40 år og jeg har aldri slut shamet noen og vet om veldig få menn som gjør det. Min erfaring er at det er mest damer som er ansvarlige for å slut shame hverandre. Anonymkode: cbfa2...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #39 Del Skrevet 11. juni 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er du som er naiv, for ikke å si direkte d…. Du projiserer din egen primitivitet på andre menn. Det er det ikke grunnlag for. Holdningen sier kanskje også noe om hva slags «menn» du omgås.. Anonymkode: 191d5...2f4 Jeg omgås folk på de fleste nivåer i norge, enten det er de på gulvet eller de på kontoret. Men fortsett å lev i din boble om hvordan menn bør være du ;). Må nesten takke deg også, du var dråpen som fikk meg til å bestemme meg for at jeg ikke lengre kommer til å hverken lese eller svare folk som skriver anonymt til meg her. Folk her synker ned til et helt annet nivå, med en gang de velger å svare anonymt, med andre ord du trenger ikke svare meg, med mindre du bruker profilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 11. juni 2022 #40 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (11 timer siden): For kvinner er det kanskje det, for menn meg er sex hele grunnen til vi går inn i et forhold. Tar du bort sex, er det kun et vennskap og vennskap foretrekker jeg å ha med andre menn. Greit nok at det er sånn for deg, men du snakker kun ut fra dine egne følelser og tanker rundt temaet. Om du tror din tankegang er fasiten for hva andre menn tenker og føler - eller hva de fleste menn tenker, så spiller det ingen rolle hvor mye andre prøver å argumenterer for det motsatte. Du har din oppfatning. Men kanskje du en dag tilegner deg kunnskap om menneskesinnet. Kunnskap er fryktens motgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå