AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Del Skrevet 10. juni 2022 Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d De fleste synes ikke sex er "oppskrytt", men viktig, deilig og noe som skaper emosjonell nærhet. Hvis kjæresten min hadde ment at min tenning var uviktig, hadde jeg vært ute av forholdet fortere enn svint. Anonymkode: 89c7d...e09 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Del Skrevet 10. juni 2022 Om man gir opp på en person fordi sexen første gang ikke var som tenkt, så var man i utgangspunktet ikke interessert. Fordi det er noe dom kan utvikle seg over tid, om man vil. At man må teste sexen fortest mulig for å sjekke, er bare noe menn unnskylder seg med for å ligge og dumpe kjappest mulig. Om de virkelig er interessert, kan de godt vente litt.. Anonymkode: 91858...7cc 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om man gir opp på en person fordi sexen første gang ikke var som tenkt, så var man i utgangspunktet ikke interessert. Fordi det er noe dom kan utvikle seg over tid, om man vil. At man må teste sexen fortest mulig for å sjekke, er bare noe menn unnskylder seg med for å ligge og dumpe kjappest mulig. Om de virkelig er interessert, kan de godt vente litt.. Anonymkode: 91858...7cc Her er det jeg som kvinne som foretrekker å ha sex veldig tidlig. Jeg forventer ikke perfekt sex, men jeg forventer kjemi og at det som vi tenner på, overlapper. Hvis kjemien uteblir eller mannen blir stressa ved tanken på å utforske seksuelt sammen, er han nok ikke noe for meg. At min kjære gjennom 3 år har erektil dysfunksjon, er noe vi lever godt med, fordi jeg har visst fra dag 1 at han også er kreativ og leken og har kjemi med meg. Anonymkode: 89c7d...e09 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Del Skrevet 10. juni 2022 Kommer jo helt an på om man synes sex er viktig elelr ikke. For noen er det viktig så det er lurt å finne ut raskt om man passer sammen og kroppslig fasong, penisstørrelse osv matcher med preferansene dine. Men om det ikke er viktig så trenger manjo ikke å ha så mye hastverk. Anonymkode: 5e15d...a54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om man gir opp på en person fordi sexen første gang ikke var som tenkt, så var man i utgangspunktet ikke interessert. Fordi det er noe dom kan utvikle seg over tid, om man vil. At man må teste sexen fortest mulig for å sjekke, er bare noe menn unnskylder seg med for å ligge og dumpe kjappest mulig. Om de virkelig er interessert, kan de godt vente litt.. Anonymkode: 91858...7cc Delvis enig. Mange menn bruker nok dette som unnskyldning. Men jeg som kvinne har selv opplevd å ha sex med en mann jeg har vært veldig interessert i, og så etter en runde i senga har det kanskje vært totalt mangel på kjemi og jeg har mistet helt lysten på ham og gnisten etterpå. Til tross for at jeg hadde blitt kjent med ham og vært forelsket på forhånd. Så i noen tilfeller kan det seksuelle bli avgjørende for min del. Man vet bare aldri helt med hvem. Har hatt dårlig sex med ekser også i starten, hvor vi har funnet ut av det etterhvert. Men hos noen bare merker man den dårlige seksuelle kjemien med en gang. Anonymkode: e8e39...ede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d Det kan være lurt å sjekke litt ut nivået på sexdriften hos partneren i starten. Tenker da sexdriften generelt hos personen. Det er egentlig ganske viktig den er relativt samkjørt for at et forhold skal fungere godt over tid. Har den ene mye sterkere sexdrift enn den andre, blir det ofte et stort problem. Klart sexlysten kan reduseres og variere med årene. Men startfasen gir likevel en pekepinn. Anonymkode: e8e39...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg har vært sammen med en jeg ikke var seksuell kompatibel med. Det blir en stor frustrasjon etterhvert. For begge parter. Jeg vil si at det å passe sammen seksuelt er like viktig som å passe sammen på andre ganske vesentlige måter. Annet ender ofte med frustrasjon, og så brudd eller utroskap (og så brudd). Om sex ikke er viktig for deg ts bør du finne en partner som er enig med deg i det. Det er helt greit, men en som synes sex er viktig og en som synes det er uviktig passer dårlig sammen. Anonymkode: ec0bc...3ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #9 Del Skrevet 11. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d For kvinner er det kanskje det, for menn er sex hele grunnen til vi går inn i et forhold. Tar du bort sex, er det kun et vennskap og vennskap foretrekker jeg å ha med andre menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Del Skrevet 11. juni 2022 13 minutter siden, Fridiskusjon.no said: For kvinner er det kanskje det, for menn er sex hele grunnen til vi går inn i et forhold. Tar du bort sex, er det kun et vennskap og vennskap foretrekker jeg å ha med andre menn. Nå er ikke du alle menn, å du har et ganske umodent syn på hva et forhold innebærer. Som mann selv er det ikke hele grunnen til at jeg går inn i et forhold.. Anonymkode: ec762...092 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #11 Del Skrevet 11. juni 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er ikke du alle menn, å du har et ganske umodent syn på hva et forhold innebærer. Som mann selv er det ikke hele grunnen til at jeg går inn i et forhold.. Anonymkode: ec762...092 Jeg er bare helt ærlig om hvorfor vi går inn i et forhold, sex er første prioritet for mannfolk flest. Du vet vi aldri hadde gjort det om ikke sex var på bordet, men det er vel ikke annet å vente her på KG, de fleste mennene som vanker her inne er enten her for å trolle eller smiske med kvinnene her inne. Endret 11. juni 2022 av Fridiskusjon.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 11. juni 2022 #12 Del Skrevet 11. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leser noen ganger på nettet folk som mener at de ønsker å ha sex med personen de dater relativt tidlig. Dette for å finne ut man er seksuelt kompatibel. For meg virker det helt absurd. Mesteparten av et forhold dreier seg tross alt ikke om sex. Sex er oppskrytt spør du meg. Nærhet, kos og kyss derimot er mye viktigere. Men det viktigste av alt er selvfølgelig at man har kontakt med hverandre og lytter til hverandre. Anonymkode: e0aab...f0d Det er iallfall en egen rase menn og kvinner som føler det er naturlig å sjekke ut kompabilitet på sex FØR de overhodet har sjekket ut kompabilitet på personligheten. Snakk om å starte i feil ende hvis ønsket er et seriøst og langvarig forhold. Det er Ikke rart det florerer av herpes og hpv som gir folk kreft når de er 40-50 år. Jeg har heller aldri opplevd å bli kjent med en dame, matche personlighetsmessig, få følelser for henne, for så å "nei, sexen funket 0 %". Man prater jo sammen og avdekker jo om man er helt ulike- den ene er nymfoman med en forkjærlighet for swinging den andre parten ikke, lenge før sex blir aktuelt. Endret 11. juni 2022 av Jr.Garcon 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Del Skrevet 11. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (24 minutter siden): For kvinner er det kanskje det, for menn er sex hele grunnen til vi går inn i et forhold. Tar du bort sex, er det kun et vennskap og vennskap foretrekker jeg å ha med andre menn. For mange kvinner er sex også viktig, rart å skulle få dette til å handle om kjønn. Anonymkode: 89c7d...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg har aldri ligget med min date, men våre samtaler, små øyeblikk, romantiske gester, øyekontakt har gjort meg sykt stimulert. Ofte kåt når er nære ham i ulike settinger, men når han og jeg er alene sammen har det skjedd at jeg først på vei hjem kommer på at jeg burde/kunne kastet meg over ham fysisk. Der og da, i samtalen, har jeg blitt så tilfredsstilt av alt vi har snakket om. Mest av alt vil jeg ligge inntil ham, hvile hodet på brystet hans og høre ham snakke til jeg sovner. Så kommer jeg jo ikke til å få sove, fordi jeg kan tafse på ham. Så, nei, sex tidlig er absolutt ikke det viktigste for meg. Anonymkode: 8fd90...599 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 11. juni 2022 #15 Del Skrevet 11. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: For mange kvinner er sex også viktig, rart å skulle få dette til å handle om kjønn. Anonymkode: 89c7d...e09 Jeg sa ikke at det ikke var viktig for dere, jeg sa det var prioritet nr 1 for mannfolk, slutt å legg ord i munnen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. juni 2022 #16 Del Skrevet 11. juni 2022 Sex er muligens undervurdert. Vanskelig å få et forhold til å fungere om det seksuelle ikke er på plass, hvis man ikke er aseksuelle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Del Skrevet 11. juni 2022 Jr.Garcon skrev (Akkurat nå): Det er iallfall en egen rase menn og kvinner som føler det er naturlig å sjekke ut kompabilitet på sex FØR de overhodet har sjekket ut kompabilitet på personligheten. Er ikke måten vi tenner på, del av vår personlighet? Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg å date noen jeg ikke visste at jeg hadde god seksuell kjemi med, som del av det som bør stemme for et forhold. Anonymkode: 89c7d...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 11. juni 2022 #18 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke måten vi tenner på, del av vår personlighet? Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg å date noen jeg ikke visste at jeg hadde god seksuell kjemi med, som del av det som bør stemme for et forhold. Anonymkode: 89c7d...e09 Det er selvfølgelig lov å pule på 1.date -med alle som en- fordi man kun ønsker å bli kjent hvis sexen var bra. Men det er altså ingen oppskrift jeg følger og heller ingen oppskrift damer jeg er interessert i følger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Del Skrevet 11. juni 2022 Det kommer vel an på i hvor stor grad man som menneske deler seksualiteten sin fra resten av sin tilstedeværelse her i livet. Mange av oss har kanskje blitt lært opp til at sex er noe veldig privat, kun mellom meg og min partner/kjæreste, og spesielt kvinner har fått lite opplæring i hvordan de fleste av oss fungerer seksuelt. Forventningene til sexlivet i et parforhold blir kanskje deretter? Noe som igjen fører til skuffelser, pliktsex, konflikter der en har mer eller mindre lyst enn den andre, og alt for dårlig kommunikasjon rundt temaet. Jeg kan jo bare svare på ts ut fra meg selv, men for meg så er ikke sex overvurdert i et forhold. Jeg er et seksuelt vesen, og synes selv jeg har god kontakt med egen seksualitet. Og den er ikke fraskilt fra resten av meg i min hverdag! Selv om jeg er single og ikke har samleie med en annen for tiden så har jeg fortsatt et sexliv med meg selv. Gode øyeblikk eller lengre stunder kun forbeholdt egen nytelse når lysten melder seg. Dette gjør meg til en mer harmonisk versjon av meg selv, det er en viktig del av min egenomsorg og egenkjærlighet, og det er med på å opprettholde lysten selv når livet svinger og er tungt. Denne innsikten i meg selv har også vært viktig i tidligere forhold, og har nok satt sex mer på agendaen, som igjen økte kvaliteten på forholdet. Det som jeg derimot ønsker mer av er en forståelse for at lyst svinger gjennom livet, av ulike årsaker, selv om man er i et godt forhold. Det finnes mange måter å ha sex på, og om lysten til samleie med penetrering ikke er tilstede så kan man kanskje komme til enighet om andre måter å ha sex på sammen i en periode. Min erfaring er at en del menn har konkludert for kjapt med at sexlivet dabbet av, mens det egentlig har vært snakk om underliggende helsetilstander og bivirkninger av prevensjon som kvalte lysten. Jeg kan gå langt i å imøtekomme den andres lyst og behov for mengde, men pliktsex har jeg sluttet med, og vil anbefale alle andre å gjøre det samme. Sex i alle former skal være godt og morsomt for begge parter å gjennomføre, det er ikke noe den ene i et forhold har krav på fordi man er sammen. Anonymkode: af926...7cc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Del Skrevet 11. juni 2022 Spørs om du ser etter en god venn eller en kjæreste? Sex er veldig viktig spør du meg, uten det føler jeg ikke den nærheten man skal ha som kjærester. K49 Anonymkode: 336e7...4ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå