AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har jobbet i butikk i årevis, men har den siste tiden slitt med helsa. Har vært på utredning og etter flere samtaler med leger osv så har jeg fått beskjed om å finne meg en rolig jobb, helst der man kan sitte og unngå stress. Nå er det jo slik at jeg bare har fullført videregående før jeg gikk rett ut i jobb, så jeg har ikke noe utdannelse. Ser også ca aldri at kontorjobber osv blir lyst ut med mindre de har ganske høye krav. Er det noen som har tips til hvor eller hva slags jobb jeg kan prøve å søke på som ikke krever utdannelse? Anonymkode: 0b0c0...73c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Søk selv om det står at det kreves bachelor osv i utlysningen, vi er mange som har fått napp på gode kontorjobber med bare vgs. Anonymkode: 05a75...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Nå har jeg høyere utdanning innen helse, men jeg begynte også å slite med helsa så jeg har sakte begynt å klore meg inn i kontorjobber via engasjementer, vikar, deltid osv. for å samle erfaring, og dermed ha mer å vise til. Er mye konkurranse om dem her. Bygg også nettverk! Var sånn jeg fikk mitt første engasjement, og nå har jeg vært på intervju til en ren kontorstilling innen et kjempespennende tema:D Og søk bare på stillinger selv om de vil ha ditt eller datt av utdanning. Ikke vær redd for å selg deg selv! Du kan også vise til erfaring via eksempelvis frivillig arbeid du har gjort som kan være relevant, klubber/foreninger du er involvert i osv. Mulig NAV kan hjelpe deg med noe utplassering? Det vil jo være langt mer nyttig å holde deg i jobb enn at du blir sykemeldt. Anonymkode: 5597f...52c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Du kan også ta kontakt med Manpower eller Adecco. Jeg fikk kontorjobb gjennom de, først som vikar, og så fikk jeg tilbud om fast stilling fra firmaet fordi de likte meg og var fornøyde Jeg har et fagbrev men ikke innen kontorfag og har kun jobbet i butikker før jeg fikk denne kontorjobben. Lykke til!! Anonymkode: 16bf1...fb1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Lillesøsteren min har ikke utdannelse, utenom fullført videregående skole. Hun jobber som kontormedarbeider i et alarmselskap, der hun booker tider for kunder og teknikere for montering, demontering, utbygging av alarm - eller tider for sjekk av alarm hvis det viser seg at noe er gærent. Men hun booker tider for at teknikere skal komme hjem til kunder for diverse oppdrag, kort fortalt. De hun jobber for kjenner vi fra før av, men jeg vil tro at det er gode muligheter innenfor sånt, og også innen kundeservice og telefonsalg Ring rundt, så får du sikkert napp Anonymkode: a50ce...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå