Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det å trø over en grense?

Anonymkode: 15aaf...98e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du sette læreren i den situasjonen? Ja, det er å trå langt over grensa.

Anonymkode: 4dd8b...e0c

• Liker 6
Skrevet

Bare koslig det da🥰 Vi har så mange «grenser» her i Norge😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare koselig. Jeg har flere tidligere lærere som jeg er glad i, og som også har sagt at de er glad i meg. Jeg har kontakt med flere og de er trygghetspersoner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen overhører det, så er det ikke lang vei til at læreren blir mistenkt for det ene og det andre. Det kan spre seg, og det kan bli stygt. Er det et mindre sted kan det ende med at læreren blir kjeppjaget fra bygda. 

Anonymkode: e846c...fca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her vil jeg faktisk si at det kommer an på kjønn og tone. Er dere samme kjønn og heterofile, er det ok, men litt rart. Er det noen som helst måte det kan misforstås det som noe romantisk, ville jeg droppet det. Det finnes andre ord du kan bruke for å sette pris på læreren din.

Skrevet

Hvis et barn på 6-8år sier det til en lærer så ja. Men eldre enn det , nei!
Hva med å si at man setter pris på læreren og er glad akkurat den læreren er din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sei det siste dagen. Eg sa det til min lærar på avslutningsdagen, at han hadde betyd mykje for meg. Det var fint og ikkje "sykt".

Anonymkode: d61ca...965

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Her vil jeg faktisk si at det kommer an på kjønn og tone. Er dere samme kjønn og heterofile, er det ok, men litt rart. Er det noen som helst måte det kan misforstås det som noe romantisk, ville jeg droppet det. Det finnes andre ord du kan bruke for å sette pris på læreren din.

Vi er samme kjønn og heterofile og nei det kan ikke misforstås som noe romantisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan sei det siste dagen. Eg sa det til min lærar på avslutningsdagen, at han hadde betyd mykje for meg. Det var fint og ikkje "sykt".

Anonymkode: d61ca...965

Det var på avslutningen jeg hadde tenkt å si det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Innafor hvis du er 6-8 år, ikke ellers

Anonymkode: a4f71...d31

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (7 minutter siden):

Bare koselig. Jeg har flere tidligere lærere som jeg er glad i, og som også har sagt at de er glad i meg. Jeg har kontakt med flere og de er trygghetspersoner.

Så koselig.

• Liker 1
Skrevet

Vi er samme kjønn og heterofile og nei det kan ikke misforstås som noe romantisk. 

Da tenker jeg at det er ok 😊

AnonymBruker
Skrevet

For meg som jobber på videregående hadde dette vært veldig rart, og jeg hadde blitt ukomfortabel. Kanskje det hadde vært greit hvis det ble formulert at de som klasse hadde blitt glade i meg, for da har det en annen betydning. 

Hvis det er på barneskole, så tenker jeg det er mer greit. 

Anonymkode: ba74b...6f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg som jobber på videregående hadde dette vært veldig rart, og jeg hadde blitt ukomfortabel. Kanskje det hadde vært greit hvis det ble formulert at de som klasse hadde blitt glade i meg, for da har det en annen betydning. 

Hvis det er på barneskole, så tenker jeg det er mer greit. 

Det er på voksenopplæring. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kommer an på formuleringen. Kanskje det blir litt for direkte å si «glad i deg». Men, det et kjempekoselig å høre at man har hatt betydning for elever for eksempel. Og gjerne si hvorfor: «Du har vært veldig viktig for meg, for du har sett meg og hjulpet meg med å vise hva jeg kan. Du har fått meg til å få troen på meg selv» eller lignende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange regler i 2022..    Det er helt normalt og menneskelig å bli glad i noen som har vært der for deg, hjulpet deg og som du har god kjemi med. 

I 2022 skal alt seksualiseres, mistenkes og mistolkes. Å være glad i er ikke synonymt med å elske hemningsløst, ha en besettelse eller fysisk ville ha vedkommende. Man kan være glad i en venninne, en venn av motsatt kjønn, foreldre, tanter, onkler. Og andre støttespillere som ikke er I slekt som feks en lærer. Uansett kjønn og alder. Det må da gå ann å kunne si at man er glad i en person uten at det blir kleint for denne personen og den trekker forhastede slutninger.  

Anonymkode: 08223...b80

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har voksne elever og hadde syntes det hadde vært litt rart om en elev sa hun var glad i meg. 
Tenker det er bedre å si at du er glad for det læreren har gjort  og at du setter pris på vedkommende .

Anonymkode: 3938a...60f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange regler i 2022..    Det er helt normalt og menneskelig å bli glad i noen som har vært der for deg, hjulpet deg og som du har god kjemi med. 

I 2022 skal alt seksualiseres, mistenkes og mistolkes. Å være glad i er ikke synonymt med å elske hemningsløst, ha en besettelse eller fysisk ville ha vedkommende. Man kan være glad i en venninne, en venn av motsatt kjønn, foreldre, tanter, onkler. Og andre støttespillere som ikke er I slekt som feks en lærer. Uansett kjønn og alder. Det må da gå ann å kunne si at man er glad i en person uten at det blir kleint for denne personen og den trekker forhastede slutninger.  

Anonymkode: 08223...b80

🙌 Takk for at du skrev dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...