Gå til innhold

Hvis man ender med 50% AAP og 50% jobb -er det da begrensning på hvor mye jeg kan tjene? (at det er en maksgrense på utbetalt beløp)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter alvorlig sykdom må jeg søke AAP. Jeg håper det bare blir midlertidig. Og jeg håper det kan være 50% jobb og 50% AAP da jeg tror jeg vil ha en viss arbeidskapasitet/evne. Men det jeg da lurer på; er det begrensninger på hvor mye jeg kan tjene totalt? På jobb er det ofte mulighet for å forskyve vakter -dvs jeg jobber ikke mer, men endrer arbeidstid ifht arb.givers behov. Dette gir 50% ekstra lønn. Vil det påvirke den delen jeg evnt får utbetalt av nav/AAP? At man har en maksgrense ifht inntekt når man kombinerer AAP og jobb??

Anonymkode: d8bee...646

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Etter alvorlig sykdom må jeg søke AAP. Jeg håper det bare blir midlertidig. Og jeg håper det kan være 50% jobb og 50% AAP da jeg tror jeg vil ha en viss arbeidskapasitet/evne. Men det jeg da lurer på; er det begrensninger på hvor mye jeg kan tjene totalt? På jobb er det ofte mulighet for å forskyve vakter -dvs jeg jobber ikke mer, men endrer arbeidstid ifht arb.givers behov. Dette gir 50% ekstra lønn. Vil det påvirke den delen jeg evnt får utbetalt av nav/AAP? At man har en maksgrense ifht inntekt når man kombinerer AAP og jobb??

Anonymkode: d8bee...646

Ja, ved gradert uføretrygd får du en inntektsgrense og ikke en %grense. 

Anonymkode: f6968...dea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ved gradert uføretrygd får du en inntektsgrense og ikke en %grense. 

Les en gang til. Det er ikke uføretrygd det er snakk om 

Anonymkode: 8230e...91c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les en gang til. Det er ikke uføretrygd det er snakk om 

Beklager, men ja AAP har lignende system. 

AnonymBruker
Skrevet

Du fører opp alle timene du jobber på meldekort, og blir trekt for det. Hvis du jobber mer enn 60% i perioden på 14 dager, mister du aap de 14 dagene. 
Jeg jobbet mellom 40 og 50% da jeg gikk på aap.

Anonymkode: e8784...f64

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg har skjønt er det ikke inntektsgrense på AAP, det går på hvor mange % du jobber. Du kan jobbe inntil 60%, eller helt opp til 80% i en begrenset periode.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, men ja AAP har lignende system. 

Det må du gjerne linke til. Aap har begrensninger på hvor mange % man kan jobbe, ikke hvor mye man ka tjene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Som jeg har skjønt er det ikke inntektsgrense på AAP, det går på hvor mange % du jobber. Du kan jobbe inntil 60%, eller helt opp til 80% i en begrenset periode.

Det stemmer.

Anonymkode: ea825...724

Skrevet

ikke at det var dette du spurte om, men om du har 50% AAP og 50% jobb, så bør du endre ditt skattekort om du har tabelltrekk, ellers trekker begge utbetalerne for lite skatt og du ender opp med en skikkelig baksmell neste år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder AAP så er det kun antall timer du mottar lønn for som gjelder. Du melder inn hver 14. dag hvor mange timer du vil motta lønn for.

Vær oppmerksom på hva som skjer hvis du blir syk. Du har ikke rett til å bruke egenmelding. Men arbeidsgiver kan velge å akseptere det allikevel.Det kan være greit å avklare det med arbeidsgiver på forhånd, og ha en løpende dialog på det hvis du blir syk.

Jeg har AAP og har jobbet 50% en stund nå. Jeg ligger da inne i lønnssysttemet med fastlønn (50%). Hvis jeg blir syk og ikke kan jobbe, så får jeg ikke sykmelding fra legen (fordi jeg har AAP), og jobben vil ikke få dekket sykepenger fra det offentlige. Er det snakk om enkeltdager, så har min arbeidsgiver akseptert at jeg bruker egenmelding. Da fører jeg opp på meldekortet at jeg mottar lønn for de timene jeg skulle jobbet den dagen jeg har vært syk.

Men hvis jeg har lengre fravær kan det hende at arbeidsgiver sier til meg at de ikke betaler lønn for den perioden, og da fører jeg opp 0 timer de dagene, siden jeg ikke mottar lønn. Da får jeg full AAP for de dagene.

Anonymkode: 1f907...5aa

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...