AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Jeg er hjemme i ulønnet perm med en ettåring. Barnet er et fyrverkeri fra morgen til kveld og jeg er alene stort sett til 19 på kvelden. Da kommer samboer og orker sjeldent å gi meg en pustepause, da han er sliten selv. Han lever og ånder for jobben. Jeg må være på til barnet legger seg og da er det som regel bare tid til å gjøre det jeg ikke rakk på dagen, så sengen. De siste helgene har vi hatt program. Trodde denne helgen var uten noe spes på planen da vi pleier avtale og bli enige om ting litt før. Men så kom samboer hjem fra jobb i stad tidligere enn vanlig og sa bror +familie var på vei til byen fra Sverige. Og om vi kunne ut og spise med dem senere. Jeg sa ja. Så spurte jeg samboer om jeg kunne trille barnet vårt ut en tur. Som vi pleier og dra hjem og dusje og ordne meg etterpå. Han sa ja og at han skulle ta en dusj. Plutselig når jeg er ute ringer han meg. Nei broren og familien er med han nå. Og foreldra. Og jeg må komme med barnet vårt. Han sa vi skulle møte dem på kvelden. Nei de kom nå. Jeg blir litt oppgitt, hadde jo tenkt å hjem og dusje og jeg ante ikke i utgangspunktet at helgen skulle bli familiehelg. Og de er sånne som skal være sammen hele tiden. Jeg spurte om han visste om dette i går. Ja sa han, men han ville ikke si noe fordi vi hadde en liten krangel. Da ble jeg ekstra irritert og sa rett og slett at jeg vil vite på forhånd når det er planer og ikke 5 min før. Jeg ba han hente barnet og gå tilbake til familien. Og sa at jeg vil hjem, dusje, spise og slsppe av. Og siden jeg nå vet at de er her, kan jeg være med dem i morgen. Han kverulere da på alt. Sier han trenger for faen ikke ha meg med. Litt etterpå sender han mld at de er på et burgersted, kommer jeg? Da sier jeg Nei. Og skriver på mld at når han vet at folk kommer, så vil jeg ha beskjed. Og han innrømmer at han unnlot å fortelle meg det. Det føles på en måte som at han ikke respekterer meg. Hva synes dere? Anonymkode: 3126d...571 1
Elle Melle Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Et døgn har tre skift på 8 timer. De første 8 timene er som regel mor hjemme og far på jobb. Ett skift til hver. Så er fars jobb over om han har normalarbeidstid. Det er ingen logikk i at far så skal ha fri de to neste skiftene mens mor skal jobbe 24 timer i døgnet. Man må faktisk dele på byrdene og ta hensyn til alle. Å ikke gi deg anledning til å hente deg inn og få litt kontroll på egentid er oppskriften på at du skal ha det dårligere enn nødvendig. 35 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Elle Melle skrev (Akkurat nå): Et døgn har tre skift på 8 timer. De første 8 timene er som regel mor hjemme og far på jobb. Ett skift til hver. Så er fars jobb over om han har normalarbeidstid. Det er ingen logikk i at far så skal ha fri de to neste skiftene mens mor skal jobbe 24 timer i døgnet. Man må faktisk dele på byrdene og ta hensyn til alle. Å ikke gi deg anledning til å hente deg inn og få litt kontroll på egentid er oppskriften på at du skal ha det dårligere enn nødvendig. Takk. Tusen takk. Vet du hva, det jeg trenger nå er bare litt støtte. Anonymkode: 3126d...571 5 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Jeg hadde blitt sinna. Men her får jeg helsigvis beskjed en ukes tid før. Men sier til min jeg er sliten, og helgene er for å ta igjen det. Han er enig. Jeg hadde ikke akseptert oppførselen hans. Og hvis han ikke er hjemme før 19 på kvelden er du jo veldig lenge nøtt til å være «på». Ikke rart du er sliten. Men rart at ikke mannen din skjønner det Anonymkode: 66cec...3f4 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Høres ut som du har en veldig umoden samboer.. Er på din side her! Anonymkode: 049d3...1eb 16
Anonym90059005 Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Svir å få barn med en som "lever og ånder" for jobben. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Du er er hjemme i ulønnet perm. Han er ute å jobber til å forsørge deg og barnet. Penger er ganske viktig til å betale for ting du gjerne bestiller på nett og betaler med pengene din «late» og «udugelige» mann tjener med å gå på jobb. Du har uante muligheter til å kvile mens barnet kviler - det har mannen din ikke - og du klager på at du er sliten. Sett pris på mannen din og hva han er villig til å gjøre til forsørge sin familie. Men om tilfellet er å han tjener nærmere million i året i startlønn og jobber overtid selvom - ja da er lov å kritisere han og be han være mer til stede. Anonymkode: 724c0...403 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er er hjemme i ulønnet perm. Han er ute å jobber til å forsørge deg og barnet. Penger er ganske viktig til å betale for ting du gjerne bestiller på nett og betaler med pengene din «late» og «udugelige» mann tjener med å gå på jobb. Du har uante muligheter til å kvile mens barnet kviler - det har mannen din ikke - og du klager på at du er sliten. Sett pris på mannen din og hva han er villig til å gjøre til forsørge sin familie. Men om tilfellet er å han tjener nærmere million i året i startlønn og jobber overtid selvom - ja da er lov å kritisere han og be han være mer til stede. Anonymkode: 724c0...403 Det skulle no uansett bare mangle at han hjalp til hjemme med barnet for det..! Anonymkode: 79188...67f 14 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du er er hjemme i ulønnet perm. Han er ute å jobber til å forsørge deg og barnet. Penger er ganske viktig til å betale for ting du gjerne bestiller på nett og betaler med pengene din «late» og «udugelige» mann tjener med å gå på jobb. Du har uante muligheter til å kvile mens barnet kviler - det har mannen din ikke - og du klager på at du er sliten. Sett pris på mannen din og hva han er villig til å gjøre til forsørge sin familie. Men om tilfellet er å han tjener nærmere million i året i startlønn og jobber overtid selvom - ja da er lov å kritisere han og be han være mer til stede. Anonymkode: 724c0...403 Vi har separat økonomi. Har ikke fått ei krone Anonymkode: 3126d...571 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Har en som akkurat er blitt 12 mnd. Hadde ikke orket å hatt ungen alene hver dag til 19. Du er en superhelt. Min unge legger seg klokken 18.30. Det kan ikke være mye far ser ungen sin🤷🏼♀️ men uansett. Helt håpløst at far ikke forteller deg sannheten om besøket. Du har selvfølgelig rett til å vite hvem, hva og når🤬 og far burde være med å betale for din ulønnede permisjon….. Anonymkode: 795f4...e11 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Er nok berre litt uklare forventninger og litt kommunikasjonsproblemer. Anonymkode: 7896c...34d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er nok berre litt uklare forventninger og litt kommunikasjonsproblemer. Anonymkode: 7896c...34d Ja kommunikasjonsproblemer er det Anonymkode: 3126d...571
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en som akkurat er blitt 12 mnd. Hadde ikke orket å hatt ungen alene hver dag til 19. Du er en superhelt. Min unge legger seg klokken 18.30. Det kan ikke være mye far ser ungen sin🤷🏼♀️ men uansett. Helt håpløst at far ikke forteller deg sannheten om besøket. Du har selvfølgelig rett til å vite hvem, hva og når🤬 og far burde være med å betale for din ulønnede permisjon….. Anonymkode: 795f4...e11 Takk. Man klarer det man må for barnet sitt. Men ja det tapper meg helt. Det synes på meg. Gått veldig ned i vekt. Han er tung og veldig aktiv. Brenner mer enn jeg rekker å spise. Får ikke tatt vare på meg selv så bra lenger Anonymkode: 3126d...571 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han adhd? Anonymkode: 28c85...5ee Faren? Barnet? Anonymkode: 3126d...571
Maleficenta Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er hjemme i ulønnet perm med en ettåring. Barnet er et fyrverkeri fra morgen til kveld og jeg er alene stort sett til 19 på kvelden. Da kommer samboer og orker sjeldent å gi meg en pustepause, da han er sliten selv. Han lever og ånder for jobben. Jeg må være på til barnet legger seg og da er det som regel bare tid til å gjøre det jeg ikke rakk på dagen, så sengen. De siste helgene har vi hatt program. Trodde denne helgen var uten noe spes på planen da vi pleier avtale og bli enige om ting litt før. Men så kom samboer hjem fra jobb i stad tidligere enn vanlig og sa bror +familie var på vei til byen fra Sverige. Og om vi kunne ut og spise med dem senere. Jeg sa ja. Så spurte jeg samboer om jeg kunne trille barnet vårt ut en tur. Som vi pleier og dra hjem og dusje og ordne meg etterpå. Han sa ja og at han skulle ta en dusj. Plutselig når jeg er ute ringer han meg. Nei broren og familien er med han nå. Og foreldra. Og jeg må komme med barnet vårt. Han sa vi skulle møte dem på kvelden. Nei de kom nå. Jeg blir litt oppgitt, hadde jo tenkt å hjem og dusje og jeg ante ikke i utgangspunktet at helgen skulle bli familiehelg. Og de er sånne som skal være sammen hele tiden. Jeg spurte om han visste om dette i går. Ja sa han, men han ville ikke si noe fordi vi hadde en liten krangel. Da ble jeg ekstra irritert og sa rett og slett at jeg vil vite på forhånd når det er planer og ikke 5 min før. Jeg ba han hente barnet og gå tilbake til familien. Og sa at jeg vil hjem, dusje, spise og slsppe av. Og siden jeg nå vet at de er her, kan jeg være med dem i morgen. Han kverulere da på alt. Sier han trenger for faen ikke ha meg med. Litt etterpå sender han mld at de er på et burgersted, kommer jeg? Da sier jeg Nei. Og skriver på mld at når han vet at folk kommer, så vil jeg ha beskjed. Og han innrømmer at han unnlot å fortelle meg det. Det føles på en måte som at han ikke respekterer meg. Hva synes dere? Anonymkode: 3126d...571 Jeg syns ikke det var greit slik han valgte å gjøre det. Det er da klart at du og må få vite om slike planer på forhånd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Jeg syns ikke det var greit slik han valgte å gjøre det. Det er da klart at du og må få vite om slike planer på forhånd Takk. Tusen takk Anonymkode: 3126d...571
Maleficenta Skrevet 10. juni 2022 #18 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har separat økonomi. Har ikke fått ei krone Anonymkode: 3126d...571 seriøst. Hvor får du penger fra nå? kontantstøtten og barnetrygden rekker vel ikke langt? 2
Maleficenta Skrevet 10. juni 2022 #19 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk. Man klarer det man må for barnet sitt. Men ja det tapper meg helt. Det synes på meg. Gått veldig ned i vekt. Han er tung og veldig aktiv. Brenner mer enn jeg rekker å spise. Får ikke tatt vare på meg selv så bra lenger Anonymkode: 3126d...571 dra gubben med på familievernkontoret. Nekter han å møte der er det slutt hadde jeg truet med.. og ment det 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #20 Skrevet 10. juni 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): seriøst. Hvor får du penger fra nå? kontantstøtten og barnetrygden rekker vel ikke langt? Jobber på en datajobb når ungen sover. Og sparte litt i permen og vant litt på aksjer. Fikk igjen på skatten og feriepenger nå, så jeg har faktisk mye å rutte med nå. Stolt av at jeg klarte det. Han gav meg aldri tid til å jobbe. Måtte ta alt når barnet sov. Har vel egentlig kommer frem til at han svek meg på alle måter. Anonymkode: 3126d...571 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå