Gå til innhold

Hvorfor sa psykologen dette i siste time?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved det som skulle bli siste terapitime fikk jeg beskjed om at jeg skulle få ny behandler da vedkommende skulle over på ny avdeling. Tenkte dette skulle gå greit men det gjorde det ikke. Det siste psykologen sa til meg i siste terapitime var at jeg kunne ringe vedkommende om det ikke gikk greit. Noe som ikke stemte. Er det flere som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 0de08...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, dette skjønte jeg ikke. Du har prøvd å ringe din forrige psykolog, men ikke fått tak i vedkommende? 

Anonymkode: 7833b...38c

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hæ, dette skjønte jeg ikke. Du har prøvd å ringe din forrige psykolog, men ikke fått tak i vedkommende? 

Nei. Psykologen sa jeg kunne ringe han om det ikke gikk greit med nye behandler

AnonymBruker
Skrevet

Hva var det som ikke stemte da?

Anonymkode: e9d4f...b06

AnonymBruker
Skrevet

Dette ga ikke mening. Prøv å skriv forståelig.

Anonymkode: 34494...442

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Psykologen sa jeg kunne ringe han om det ikke gikk greit med nye behandler

Dette var vel omsorgsfullt sagt.. Rart ?  .. ikke egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde du å ringe han men han tok ikke telefonen? 

Anonymkode: 10ca8...0af

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva det er å ikke forstå her. Ts fikk beskjed av psykologen sin på aller siste terapi time at hun kunne ringe om hun ikke følte hun klarte seg greit uten terapi. Ts syns ikke det gikk greit og valgte å ringe. Men fikk da ikke respons eller beskjed om at det ikke var ok å ringe likevel. Hun anses som ferdig e-handelsloven hos psykologen og må antagelig søke hjelp op ny via fastlegen igjen. Systemet kan være kronglete og tumgtvindt her. Norsk offentlig psykiatrisk helsevesen er elendig og særlig nå for tiden er min erfaring.

Ts, jeg føler med deg. Antagelig sa psykologen at du kunne ringe uten at hen hadde kapasitet til å følge opp. Du må ikke ta det personlig. Men dårlig gjort av psykologen å go deg dette tilbudet uten å kunne overholde det. Kanskje hen bare ville være ‘god’ og vennlig og satset på du ikke trengte det.

Anonymkode: 74515...fd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hva det er å ikke forstå her. Ts fikk beskjed av psykologen sin på aller siste terapi time at hun kunne ringe om hun ikke følte hun klarte seg greit uten terapi. Ts syns ikke det gikk greit og valgte å ringe. Men fikk da ikke respons eller beskjed om at det ikke var ok å ringe likevel. Hun anses som ferdig e-handelsloven hos psykologen og må antagelig søke hjelp op ny via fastlegen igjen. Systemet kan være kronglete og tumgtvindt her. Norsk offentlig psykiatrisk helsevesen er elendig og særlig nå for tiden er min erfaring.

Ts, jeg føler med deg. Antagelig sa psykologen at du kunne ringe uten at hen hadde kapasitet til å følge opp. Du må ikke ta det personlig. Men dårlig gjort av psykologen å go deg dette tilbudet uten å kunne overholde det. Kanskje hen bare ville være ‘god’ og vennlig og satset på du ikke trengte det.

Ferdig e-handelsloven = ferdig behandlet😅  Beklager alle skrivefeila. Elendig autokorrektur og skrev litt fort🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette gir ikke mening. Hvorfor skal du ringe din gamle psykolog når personen skal bytte avdeling og ikke kan ha deg som pasient. Mente ikke psykologen at du skulle ringe DPS for å eventuelt bytte om den nye ikke passet?

Anonymkode: d7407...1e3

• Liker 1
Skrevet

Psykologen sa til TS at hun kunne ringe ham om det ikke gikk greit med den nye behandleren hun ville få tildelt. Det stemte ikke. Den forrige psykologen kan ikke kontaktes. Hvorfor sa han det da? Visste han det ikke selv? Rart.

Flere rimelige tolkniknger kan gjøres (ikke uttømmende):

1. Han kjenner ikke til regelverket selv.

2. Han visste det ikke var mulig, men sa det for å lette overgangen.

3. Han kjenner regelverket, men var selv litt satt ut av situasjonen og kom til å si noe han ikke kan stå inne for.

4. Han hadde til hensikt å gi henne direktenummer, men glemte det.

5. Han trodde at hun hadde fått direktnummer tidligere.

6. Han tenkte at det gikk vel an at administrasjonen kunne formidle indirekte at hun ønsket kontakt.

Så finnes det mange flere urimelige tolkninger. Det er her TS og andre i tilsvarende situasjon må være på vakt. Spesielt  personer som har en psykisk knekk, har nemlig en tendens til å tillegge andre urimelige hensikter som går på en selv som person. Men enhver som betrakter dette med litt distanse, vil forstå at det er helt usannsynlig at psykologen her mente å ramme deg på noen måte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men du har jo faktisk ikke forstått det selv, så litt pinlig at du belærer andre 😅 Tror du må lese innlegget igjen. 

Anonymkode: 77f05...b87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva du mener. Er det slik at du er ferdig i terapi, men har fått tildelt en ny psykolog som du kan kontakte dersom du blir dårligere? Var det da slik at du ikke fikk tildelt ny psykolog eller var det slik at da du ringte inn til kontoret så fikk du ikke til i psykologen? Eller noe helt annet?

Anonymkode: 519e2...dd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønner ikke hva det er å ikke forstå her. Ts fikk beskjed av psykologen sin på aller siste terapi time at hun kunne ringe om hun ikke følte hun klarte seg greit uten terapi. Ts syns ikke det gikk greit og valgte å ringe. Men fikk da ikke respons eller beskjed om at det ikke var ok å ringe likevel.

Hvis du hadde lest innlegget og tråden så ville du sett at TS ikke har prøvd å ringe. Du har nok dessverre ikke forstått du heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/10/2022 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Hva var det som ikke stemte da?

Anonymkode: e9d4f...b06

At jeg kunne ringe han om det ikke gikk med ny behandler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At jeg kunne ringe han om det ikke gikk med ny behandler

Har du forsøkt og han ikke ville snakke med deg? Jeg får ikke helt tak i hva som har skjedd.

Anonymkode: 874c1...7d6

AnonymBruker
Skrevet
Dr. Lanke skrev (På 11.6.2022 den 4.12):

Psykologen sa til TS at hun kunne ringe ham om det ikke gikk greit med den nye behandleren hun ville få tildelt. Det stemte ikke. Den forrige psykologen kan ikke kontaktes. Hvorfor sa han det da? Visste han det ikke selv? Rart.

Flere rimelige tolkniknger kan gjøres (ikke uttømmende):

1. Han kjenner ikke til regelverket selv.

2. Han visste det ikke var mulig, men sa det for å lette overgangen.

3. Han kjenner regelverket, men var selv litt satt ut av situasjonen og kom til å si noe han ikke kan stå inne for.

4. Han hadde til hensikt å gi henne direktenummer, men glemte det.

5. Han trodde at hun hadde fått direktnummer tidligere.

6. Han tenkte at det gikk vel an at administrasjonen kunne formidle indirekte at hun ønsket kontakt.

Så finnes det mange flere urimelige tolkninger. Det er her TS og andre i tilsvarende situasjon må være på vakt. Spesielt  personer som har en psykisk knekk, har nemlig en tendens til å tillegge andre urimelige hensikter som går på en selv som person. Men enhver som betrakter dette med litt distanse, vil forstå at det er helt usannsynlig at psykologen her mente å ramme deg på noen måte.

Trådstarter har vel aldri kommet med en tolkning om at dette var gjort med onde hensikter.  Hun lurer kun på hvorfor det han sa det når han ikke mente det og om andre har opplevd lignende. 

Anonymkode: c22ea...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...