Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer det ikke. Han er psykisk stygg mot meg, utrolig barnslig og egoistisk. Han er aldri der for meg, det skal bare være motsatt. Føler meg så lite verdt. 

Det et et mønster, for jeg har dessverre truffet mange slike typer. De har gjerne fremstått som noe helt annet enn de er i begynnelsen og så forandrer de seg etter noen mnd eller år. 

Jeg har kjempedårlig selvtillit som følge av dette. Har aldri blitt respektert eller blitt verdsatt. Min far var psykisk stygg mot meg gjennom hele barndommen. 

Hvorfor er det så vanskelig å gå? Det ender likevel alltid opp med at jeg blir dumpet. 

Anonymkode: c7888...9fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer det ikke. Han er psykisk stygg mot meg, utrolig barnslig og egoistisk. Han er aldri der for meg, det skal bare være motsatt. Føler meg så lite verdt. 

Det et et mønster, for jeg har dessverre truffet mange slike typer. De har gjerne fremstått som noe helt annet enn de er i begynnelsen og så forandrer de seg etter noen mnd eller år. 

Jeg har kjempedårlig selvtillit som følge av dette. Har aldri blitt respektert eller blitt verdsatt. Min far var psykisk stygg mot meg gjennom hele barndommen. 

Hvorfor er det så vanskelig å gå? Det ender likevel alltid opp med at jeg blir dumpet. 

Du må forstå at du har det bedre alene fremfor dårlig med andre. 

Anonymkode: 95cbe...40a

AnonymBruker
Skrevet

Hørr på kjærlighetsmønster å ta tak i deg sev og bagasjen din, så lenge du ikke gjør det og blir glad i deg selv får du nok ikke gode relasjoner...

Anonymkode: 61dde...e69

Skrevet (endret)

Jeg tror det er vanskelig å gå fordi det kan være svært vondt og føles overveldende. 

Mennesker velger ofte det som gjør minst vondt der og da. Slik det er nå så syns du kanskje at det er mer vondt å gå enn å bli?

Endret av MakeItHappen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en som deg. Hun var en helt annen person da jeg møtte hun først. Hun var selvstendig og strålte av selvtillit  - eller det var det jeg trodde. 

Etter vi blei samboere begynte hun å føle seg såpass komfortabel til å vise sin usikkerhet. Sjalusi, behov for kontroll og selvhat uten like

Dette er jævla slitsomt i lengden. 

Jeg har prøvd alt til å få hun til å elske seg selv. 

Nå er det 10 + år og vi har X antal unger sammen og jeg orker ikke mer. Det er en evig kamp…

Jeg elsker hun mer enn alt men å kjærtegne henne er som å kjærtegne et Svart hull. Det går bare ikke inn

Dere som er slik er veldig vanskelig å elske. 

Mitt råd til deg, er å søke hjelp uansett om dette forholdet ditt lykkes eller ei. 

Hilsen en på randen å gi opp 😩

Anonymkode: e3815...f15

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fordi du søker det vante. Det faren din tilbød. Du trenger hjelp til å bryte mønsteret

Anonymkode: f1240...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Ditt mannlige forbilde var jo din far. Så du vet ikke hvordan du skal kjenne igjen en god mann. 

Etter traumer i oppveksten bør disse bearbeides før en går inn i forhold. 

Du må gå nå TS, for du har litt av hvert å rydde opp i. Og det klarer du. Du er både tøff og smart, det merker jeg på måten du skriver. 

Anonymkode: 1a85c...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min far var psykisk stygg mot meg gjennom hele barndommen

Derfor.. du er drevet av et traumebånd. Du må bryte ut, du må komme deg vekk, du må søke hjelp.

Jeg har også opplevd det du har opplevd, det tok meg en stund å bli tryggere og bedre, men det skjedde og i dag er det bedre!

Anonymkode: 77cd0...f5a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...