Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som gjør meg kvalm så er det sarkasme. Folk som fryder seg og godter seg på andres bekostning er ikke verdt å henge  med. Deilig å slippe kjeften deres og alle de  impulsive og ekle frasene. Flere som har det slik?

Anonymkode: bd8b6...ab0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker bra å henge med du også. ;) 

Anonymkode: 9f941...9ec

• Liker 3
Gjest Luna Llena
Skrevet

Jepp, folk som bruker sarkasme er spydige og hånlige også baker de det inn i "humor" Liker ikke sånne mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Digger sarkastiske mennesker og kommer gjerne med sarkasme tilbake. 

Anonymkode: e1a1d...92f

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Luna Llena skrev (16 minutter siden):

Jepp, folk som bruker sarkasme er spydige og hånlige også baker de det inn i "humor" Liker ikke sånne mennesker.

Så enig. Det er næringen deres. Får de ikke vitset på andres bekostning  biir de syke dvs de spises opp innenfra. Men de tåler ikke at man bruker samme mynt tilbake.  Dvs de ønsker at maktforholdet skal forbli skjevt. Glem det sier jeg bare. Har det sååå mye bedre uten dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine nærmeste venner har sarkastisk humor. Elsker det. Det er folk jeg vet jeg kan stole på og som dermed ikke mener noe vondt med vitsene sine. Elsker ordspill, doble meninger og vittige kommentarer gjerne med sarkasme.

Selvsagt bør man ikke bruke slik humor med dem man ikke kjenner så godt og som man dermed risikerer å såre.

Anonymkode: 180ee...373

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt. Hvis de er sarkastiske hele tiden så orker jeg ikke, men hvis det er av og til går det fint. 

Anonymkode: 8f1a2...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker dem for de tar mye plass og ønsker med sin væremåte å bestemme . "Nei nå gjør vi sånn dere!"

Hvis de er lure i tillegg og vet å sno seg økonomisk så er den mixen spesielt frastøtende og farlig.  De bruker humor også er det alltid en baktanke i alt de foretar seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg misliker dem for de tar mye plass og ønsker med sin væremåte å bestemme . "Nei nå gjør vi sånn dere!"

Hvis de er lure i tillegg og vet å sno seg økonomisk så er den mixen spesielt frastøtende og farlig.  De bruker humor også er det alltid en baktanke i alt de foretar seg.

Den var ny. 

Jeg anser meg selv som sarkastisk person. Men tar absolutt ikke stor plass, bestemmer ikke over andre og veldig generøs med penger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det spørs litt. Hvis de er sarkastiske hele tiden så orker jeg ikke, men hvis det er av og til går det fint. 

Anonymkode: 8f1a2...583

Enig. Sarkasme er punkteringshumor. Fint hvis man er litt stresset eller er i en alvorlig situasjon. 

Anonymkode: 3dc14...5b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den var ny. 

Jeg anser meg selv som sarkastisk person. Men tar absolutt ikke stor plass, bestemmer ikke over andre og veldig generøs med penger. 

Wops, leste definisjonen på sarkasme og tror jeg har misforstått. Ironi bruker jeg mye, ikke sarkasme 🙈 my bad! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange i denne tråden blander sarkasme og ironi.

"Sarcasm is the lowest form of wit."

Anonymkode: 01452...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror mange i denne tråden blander sarkasme og ironi.

"Sarcasm is the lowest form of wit."

Anonymkode: 01452...65d

Sarkasme fungerer aller best når sarkasmen kommer som et ironisk uttrykk, og er også det som brukes mest.

Så ikke rart at folk blander det. 

Anonymkode: 9f941...9ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Smekket nylig til en såkalt sarkastisk fyr foran hele kompisgjengen. 

Anonymkode: 8a410...488

• Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Sarkasme kan være passende ved noen anledninger, men ikke hele tiden. Vil ikke si at jeg unngår dem, men det kommer an på hvordan det kommer til uttrykk.

Det er nok heller andre type personer jeg unngår før disse.

Skrevet

Ja, sarkastiske mennesker har alltid gjort meg usikker.. synes de fleste på videregående hadde sånn «kul og sarkastisk attitude» som jeg bare hatet.

Skrevet (endret)

Kjæresten min er sånn. Når folk spør oss hvorfor vi ikke har barn og om vi i det hele tatt kan få barn, føler jeg meg usikker , det er sårt og synes det er vanskelig å vite hva jeg skal si, men samboeren min svarer konsekvent: Jeg er bare en 43 år gammel mann og for altfor ung til å få barn 🙈

Jeg synes det er litt flaut, men det får i det minste folk til å slutte å spørre og grave videre på et spørsmål som i grunnen er ganske privat 

Endret av Laraa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med britisk humor. Jeg elsker god sarkasme. 😁

Anonymkode: fadf4...88a

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg prøver, men er fæl til å bruke sarkasme selv.

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan de bruker sarkasmen. Sarkasme kan være gøy, men også fælt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...