Gjest filmentusiast Skrevet 12. november 2005 #1 Skrevet 12. november 2005 Hei. Jeg har en Philips ekstern dvd-brenner, og NeroVisionExpress 3 på pc-en min, og ønsker å brenne dvd-filmer som jeg kan spille av på Xboxen min. Når jeg forsøker å brenne mpg filer, får jeg beskjed om at jeg mangler en video plugin til Nero. Avi filer går greit. Er det normalt at brenning av en 700MB film, krever 4 GB av dvd platen? Er det normalt at brenning av en slik film tar ca. 9 timer? Kan man få tak i video pluginen som jeg trenger, gratis? Gjør jeg dette riktig, eller er det en enklere måte som tar kortere tid? På forhånd takk.
heisann Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 hei, her trenger jeg litt mer utfyllende informasjon. kan du spesifisere litt bedre modellnavnet på philips brenneren? og kan du skrive en eksakt feilmelding som du får. plugin til nero, kan være at den velger noen form for komprimering for videofilmen, men skulle ikke vært nødvendig. ikke normalt at det skal ta 9 timer, det bør max da 40 minutter på en full dvd(de første dvd brennerne) og for de nyeste idag (10min). du har dessuten bare 700mb av total 4000mb så det skal gå enda fortere. høres ut som om noe er feil, prøv å svar på det jeg har skrevet så skal jeg hjelpe deg.
Cronos Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Det som skjer her er at Nero "i smug" (egentlig ikke i smug, for du har på en eller annen måte bedt den om det, og så vidt jeg vet så må du konvertere avi-filmen til DVD for å få sett den på xbox - med mindre du har en moddet xbox) konverterer filmene dine til mpeg2 (DVD) før de brennes. Det er derfor det tar 9 timer og det er derfor de fyller ut 4 gig på platen. Også derfor den spør etter et plugin. Em..ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå