Gå til innhold

Skjer det noe med lappen om man drikker etter 9 år rusfri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har alkoholiker-diagnose, men sluttet å drikke i ung alder og har vært uten alkohol i 9 år, for deretter begynne å drikke litt innimellom, f. Eks et par enheter i uka. Skjer det noe med lappen da? Tok ikke lappen før mange år etter drikkestans. Lurer på hvordan disse reglene er. Noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: 59adf...c5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken lapp?

Anonymkode: e9d8d...74b

Gjest Hottentått
Skrevet

Vet ikke, men du burde gjøre deg selv og dine nærmeste en stor tjeneste og ligge unna alkohol. Veien tilbake til avhengighet er kort. Og det gir absolutt INGEN helsefordeler med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Billappen. Har ikke drukket alkohol, er bare nysgjerrig på hvordan reglene er. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det skal ha noe å si med mindre du betinget førerkort. 

Selvsagt har det noe å si om du kjører med ulovelig promille. Det gjelder alle. 

Anonymkode: 8ac41...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det :( 

Anonymkode: ede1c...c5e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Satt å diskuterte med en kamerat her om dagen, sa at jeg hadde mistet billappen om jeg bare hadde drukket et par pils. Han kunne ikke forstå at det var mulig, siden jeg hverken hadde lappen eller kjørt i beruset tilstand tidligere. Har absolutt ingen planer om å begynne å drikke igjen. Dette var bare nysgjerrighet som gjorde at jeg spurte her. 

Skrevet

Hva kan gå galt bare du lar bilen stå ?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Satt å diskuterte med en kamerat her om dagen, sa at jeg hadde mistet billappen om jeg bare hadde drukket et par pils. 

Men hvordan skal du miste den? Går du til jevnlige kontroller? Hvis ikke, hvordan skal de oppdage at du har drukket et par pils?

Anonymkode: 46932...58d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så lenge du ikke kjører på fylla, så går det nok greit. Det er jo ingen som sjekker om du drikker et par enheter alkohol… Men går du til lege fordi du har fått rusproblemer igjen, kan du risikere at de melder deg inn for inndragelse. 

Anonymkode: 73e37...344

AnonymBruker
Skrevet

Nå er dette et tenkt problem, bare så det er klart. Hvis man skulle få lyst å prøve å drikke et par pils og se om det går greit etter alle disse årene, innrømmer det til legen for å diskutere diagnosen sin for eksempel. Vil man da miste billappen automatisk, selv om man ikke får problemer med alkoholen etter alle disse årene. Det var dette som ble diskutert. Men det er igrunn ikke så viktig da dette ikke vil komme til å skje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nå er dette et tenkt problem, bare så det er klart. Hvis man skulle få lyst å prøve å drikke et par pils og se om det går greit etter alle disse årene, innrømmer det til legen for å diskutere diagnosen sin for eksempel. Vil man da miste billappen automatisk, selv om man ikke får problemer med alkoholen etter alle disse årene. Det var dette som ble diskutert. Men det er igrunn ikke så viktig da dette ikke vil komme til å skje. 

Slik som jeg kjenner helsevesenet (har rusbakgrunn) så ville nok lappen blitt borte ganske raskt, litt (veldig) avhengig av legen og hvor godt han kjenner deg 

Anonymkode: ede1c...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...