Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over 35 så får TUL gjennom offentlige. Var hos legen i forrige uke (uke 9) og i dag kom time til OUL, men jeg har ikke hørt noe om TUL enda. Er 10+1 nå.  Burde ikke timen til TUL kommet samtidig? Den skal jo i teorien være mellom neste uke og 2 uker og er sendt på samme skjema, så vidt jeg vet? 

Fikk dere timen samtidig som OUL? Er Ullevål sykehus hvis det skulle være relevant.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Pølsevann skrev (9 minutter siden):

Jeg er over 35 så får TUL gjennom offentlige. Var hos legen i forrige uke (uke 9) og i dag kom time til OUL, men jeg har ikke hørt noe om TUL enda. Er 10+1 nå.  Burde ikke timen til TUL kommet samtidig? Den skal jo i teorien være mellom neste uke og 2 uker og er sendt på samme skjema, så vidt jeg vet? 

Fikk dere timen samtidig som OUL? Er Ullevål sykehus hvis det skulle være relevant.

Jeg fikk time til TUL før det kom noe til OUL. 

Anonymkode: 200f8...614

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk time til TUL før det kom noe til OUL. 

Anonymkode: 200f8...614

Det var det som var mest naturlig. Får vel ringe de på mandag. Mulig det har blitt en mixup i noe papirer

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk time til tidlig ultralyd med en gang, var der i uke 8 og 12, men det var ikke på grunn av alderen min, det var pga eklampsi i første svangerskap.

Anonymkode: f7e59...9a2

AnonymBruker
Skrevet
Pølsevann skrev (3 minutter siden):

Det var det som var mest naturlig. Får vel ringe de på mandag. Mulig det har blitt en mixup i noe papirer

Tror ikke du trenger å ringe. Jeg fikk time til oul på riksen først og så dagen etter kom innkalling til timen til tul, også på riksen. Så det er nok på vei. 

Anonymkode: dffbc...aee

Skrevet (endret)

Fikk time til tidlig og ordinær samtidig. Dette var på St Olavs i Trondheim, fastlege sendte henvisning da jeg var rundt uke 8.

Endret av tøysekopp
Tilføyelse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du trenger å ringe. Jeg fikk time til oul på riksen først og så dagen etter kom innkalling til timen til tul, også på riksen. Så det er nok på vei. 

Kan legge til at jeg var 12+4 på tul, så du har god tid på å få den timen. I følge legen min så satte ikke sykehuset (altså ous) opp tul-timer før etter passert 12 uker. Det var hans erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 26 år, men på mitt sykehus har de begynt med tidlig ultralyd for alle. Var hos jordmor i uke 8 som sendte henvisning, og i uke 9 fikk jeg først time til TUL  i uke 12+4, så noen minutter senere (fikk dette på digipost) fikk jeg time til RUL (OUL) i uke 17+5.

Det skal sies at jordmor sa «jeg henviser deg til tidlig og ordinær ultralyd». Vet du om den som henviste deg, henviste deg til begge? 😊

Anonymkode: c5f4b...e0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er bare 26 år, men på mitt sykehus har de begynt med tidlig ultralyd for alle. Var hos jordmor i uke 8 som sendte henvisning, og i uke 9 fikk jeg først time til TUL  i uke 12+4, så noen minutter senere (fikk dette på digipost) fikk jeg time til RUL (OUL) i uke 17+5.

Det skal sies at jordmor sa «jeg henviser deg til tidlig og ordinær ultralyd». Vet du om den som henviste deg, henviste deg til begge? 😊

Anonymkode: c5f4b...e0d

Ja, ble henvist til begge. Jeg så kryssene på skjemaet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte selv pushe og "mase" for å få TUL og NIPT, men dette var i januar og lege hadde ikke fått med seg at de hadde startet med dette for de over 35 i Oslo. 

Anonymkode: 4cc58...67c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i uke 10, Oslo  ahus 

Anonymkode: 34608...c61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde TUL på Ullevål i vinter. Fikk først bekreftelse på time til OUL, og så 1-2 dager senere fikk jeg timebekreftelsen til TUL. Ble også litt stresset for at legen hadde glemt å henvise til TUL, men det var sendt samtidig. 

Anonymkode: 76ec5...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk TUL i uke 7 og uke 11 med 2 og 3. 

Anonymkode: 1e898...bec

Skrevet

Ringte sykehuset i dag siden det ikke har kommet noen innkalling. Henvisningen min hadde stoppet opp i systemet, så det var bra jeg ringte :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...