AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har fått tilbud om en stilling, der jeg får samme lønna som nå. Jeg tenker at det er greit, men jeg blir ikke del av årets forhandlinger. Derfor har jeg bedt om å justere lønna iallefall med det i mente, ellers blir det jo lønnsnedgang for meg. Arbeidsgiver har da sagt at de trenger noen dager på å tenke på det. Har ikke vært borti at arbeidsgiver ber om betenkningstid. Er det vanlig? Redd for at de nå skal trekke tilbudet eller fortsette å være rigide. Jeg har også et annet tilbud som ligger 35000kr over dette tilbudet, men jeg er mer interessert i disse oppgavene. Litt fortvilet😞 Anonymkode: d90da...d94
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Et tilbud er jo bindende så de kan ikke trekke tilbudet, men de kan jo selvsagt la være å gå med på lønnskravet ditt. Anonymkode: 3700c...d62 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Jobber det flere her som har tilsvarende stilling? I såfall kan det hende du nå har fått tilbud som er på linje med lønnsnivået til andre ansatte, og derfor de trenger betenkningstid for å kunne rettferdiggjøre å betale deg mer enn de andre. evt regne på om det er rom for å øke alle. Anonymkode: e8f00...eff
Bobly Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Ja det er det de sier. At folk i tilsvarende stillinger ligger lavere. Men jeg har kun fått tilbudet muntlig, ikke skriftlig. Derfor jeg er redd for at de kan trekke det tilbake😞
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Du bør få skriftlig tilbud med alle betingelser, så du har det dokumentert før du takker ja. Jeg har ca 40 stk i arbeid, omlag 25 av disse har relativt like oppgaver og for at det ikke skal bli interne stridigheter ønsker jeg å lønne disse relativt likt. Jeg gir alltid ut skriftlig arbeidsavtale + stillingsinstruks og oversikt over pensjons/forsikringsordninger til de jeg tilbyr jobb så de veit hva de takker ja til. Om noen kommer med lønnsønsker som ligger langt over hva vi tilbyr har det hendt at vi har sagt til kadidaten at vi må ta en runde internt og involvere styret, for om denne ikke har noe spesial kompetanse som vi kan forsvare å lønne bedre enn de andre må vi gi alle et løft og da blir det plutselig veldig mye penger. Om vi ikke ønsker/kan møte kandidatens lønnsønske får de skriftlig beskjed om dette + en tidsfrist (typisk 7-10 dager) på om de ønsker å signere kontrakten eller ikke slik at vi kan komme videre i prosessen. Anonymkode: e8f00...eff
Bobly Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Virker veldig ryddig hos deg. Greia er at arbeidsgiver fikk beskjed om hva jeg tjener nå, allerede på førstegangsintervjuet. Så da er det jo rart at de kommer tilbake med det samme som jeg tjener nå. Og jeg var tydelig på at det eneste som er mitt ønske er at jeg ikke får lønnsnedgang, gitt at det også venter lønnskusteringer ifm oppgjøret. Det vil bli en lønnsnedgang for meg om jeg i det minste ikke kompenseres for det jeg vil få ved forhandlingene til høsten. Synes det er litt sleipt av arbeidsgiver😞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå