Gå til innhold

Er det stress og drama å være med damer som er veldig opptatt av sminke og styling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange damer i dag har veldig mye sminke på seg, vippeextensions, negle extensions, hår extensions, spraytan og opptatt av å se smashing ut hele tiden med matchende klær og sko.

Jeg tenker dette krever mye tid og innsats fra de, og hvis de ikke blir seende ut så smashing som de ønsker så tenker jeg at det kan bli stress, sure miner?

Er sånne damer litt narsissister og veldig opptatt av at alt skal være on fleek.

En annen ting er jo at de ofte ser ut som en helt annen person i ansiktet uten sminken, så man går til sengs med en dame og på dagtid er du sammen med en dame som nesten har et helt annet utseende😄

Jeg har sett videoer på nettet av damer som har et helt ordinært utseende, men så sminker de seg slik at de ser ut som Kylie Jenner på en god dag.

Har vokst opp med en søster som har vært ekstremt opptatt av utseendet sitt siden hun var 12 år, og jeg husker at hun krevde å få eget bad fordi hun trengte mange timer hver morgen til å ordne seg, mens jeg måtte dele bad med foreldrene mine og de andre i huset slik at hun fikk viljen sin, og hun var ofte sur og brukte hersketeknikker.

Jeg tenker at sånne jåledamer er slik som søsteren min.

Er det feil?

Anonymkode: 6d931...bb2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig pleie, velvære og sminke er en hobby for meg. Men jeg blir ikke sur om jeg ender opp med hårtopp og svettlukt en dag. 

Ei på 12 år er hormonell, i en prosess på å finne seg selv, løsriver seg, utsatt for gruppepress, er verken jente eller dame, en kropp i forandring, osv. Det mye å bli forbanna over i den alderen.

Voksne damer blir noe helt annet. Du kan ikke sammenligne. 

For meg gir egenpleie rutine. Rutine holde psyken min sterk. Sminke er også en kunstform. De er nok veldig flinke de jentene du har sett på nett. 

Damer som liker sminke er ikke narsissister. Å så jåledamer virker litt nedlatende. Snakk heller med en voksen dame om hva hun liker innen sminke og hva hun kan. Mye mulig du vil bli imponert. 

Anonymkode: 52d41...754

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlig pleie, velvære og sminke er en hobby for meg. Men jeg blir ikke sur om jeg ender opp med hårtopp og svettlukt en dag. 

Ei på 12 år er hormonell, i en prosess på å finne seg selv, løsriver seg, utsatt for gruppepress, er verken jente eller dame, en kropp i forandring, osv. Det mye å bli forbanna over i den alderen.

Voksne damer blir noe helt annet. Du kan ikke sammenligne. 

For meg gir egenpleie rutine. Rutine holde psyken min sterk. Sminke er også en kunstform. De er nok veldig flinke de jentene du har sett på nett. 

Damer som liker sminke er ikke narsissister. Å så jåledamer virker litt nedlatende. Snakk heller med en voksen dame om hva hun liker innen sminke og hva hun kan. Mye mulig du vil bli imponert. 

Min søster er likedan i dag som voksen kvinne.

Kan ikke vise seg blant hverken familie eller andre folk hvis hun ikke er striglet til enhver tid.

Blir fort sur hvis hun ikke får nok tid på badet, og sur hvis hun ikke er fornøyd med kroppen og ansiktet/ håret.

Slitsomt synes jeg, så jeg har alltid styrt unna damer som stinker parfyme og ser ut som et maleskrin.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er veldig high maintenance hvert fall. Bruker masse tid på å se seg i speilet. Og regn med at tusenlappene flyr veggimellom, for det er langt i fra gratis med falske negler, falske vipper, falskt hår, botoxsprøyter, fyllmasse i kinnene, kunstige øyenbryn, frisørprodukter og tykke sminkelag.

Anonymkode: 39154...6c9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er veldig high maintenance hvert fall. Bruker masse tid på å se seg i speilet. Og regn med at tusenlappene flyr veggimellom, for det er langt i fra gratis med falske negler, falske vipper, falskt hår, botoxsprøyter, fyllmasse i kinnene, kunstige øyenbryn, frisørprodukter og tykke sminkelag.

Anonymkode: 39154...6c9

Jeg tenker at når de har så høye krav til seg selv, så har de vel også høye krav til partner, bolig, både sitt eget yrke og partnerens og ikke minst inntekt.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min søster er likedan i dag som voksen kvinne.

Kan ikke vise seg blant hverken familie eller andre folk hvis hun ikke er striglet til enhver tid.

Blir fort sur hvis hun ikke får nok tid på badet, og sur hvis hun ikke er fornøyd med kroppen og ansiktet/ håret.

Slitsomt synes jeg, så jeg har alltid styrt unna damer som stinker parfyme og ser ut som et maleskrin.

Ts

Ok. Men jeg tror nok ikke kvinner flest er som din søster. 

Jeg er litt redd du får en del svar nå, der brukerne er enige. For jeg har sett tråder der folk skryter av at de ikke pusser tenner, vasker sengetøyet sitt eller barberer seg. Spør heller på underforumet som handler om sminke. Der får du svar fra de som er opptatt av det. 

Men ikke kall de jåledamer og narissister da. Ikke si at de ser ut som maleskrin heller. Hold det inni deg, for du viser forakt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er litt redd du får en del svar nå, der brukerne er enige. For jeg har sett tråder der folk skryter av at de ikke pusser tenner, vasker sengetøyet sitt eller barberer seg. Spør heller på underforumet som handler om sminke. Der får du svar fra de som er opptatt av det. 

Men ikke kall de jåledamer og narissister da. Ikke si at de ser ut som maleskrin heller. Hold det inni deg, for du viser forakt. 

Jeg tenkte at hvis jeg hadde lagt ut dette på "hudpleie og sminke" forumet, så hadde jeg fått svar fra feil damer for de fleste som holder til på det forumet er damer som er over gjennomsnittet opptatt av utseendet, sminke og hudpleie produkter.

Mitt spørsmål var hvordan det er å være i forhold med en dame som er veldig opptatt av å se smashing ut hele tiden.

De fleste damer som er veldig opptatt av å se bra ut konstant, ha den riktige sminken, være perfekt på håret og de kuleste klærne har kanskje ikke så mye selvinnsikt, for de mener selv at de ikke er så opptatt av utseende og at de fleste damer bør være slik som de?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det finnes jo en mellomting mellom å se ut som en sminket Kylie Jenner, og å droppe tannpuss, dusjing og ha rene og hele klær på seg.

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er like stress for deg som for henne, haha! Jeg har vært der og brukte alltid 1 time på badet hver dag. Dyrt er det også.

Anonymkode: 1fbdc...bff

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er like stress for deg som for henne, haha! Jeg har vært der og brukte alltid 1 time på badet hver dag. Dyrt er det også.

Hun bruker minimum 1-2 timer

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er et klart JA.  mvh Mann

Anonymkode: 8fdd5...810

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel en av ulempene med det ekstreme utseendefokuset. Menn vil ha fine damer men de skal ikke bruke noe tid på det.

Anonymkode: f8fc4...726

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det spesifikt du opplever som stress/drama?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sminke som gjør enkelte damer til noe ustabile stressmonstre. Det er bare noe som er medfødt for de fleste av dem.

Anonymkode: e4b76...637

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun bruker minimum 1-2 timer

Ts

Hun kan jo være en fantastisk person for det om, tror de som er lidenskapelig opptatt av sminke hår ett varierer like mye i personlighet som oss andre. Er absolutt ikke narsissisme, kanskje er det usikkerhet?
Jeg var usikker før og turte ikke gå ut om jeg ikke så ut som mitt beste.

Selv om hun evt ser ut som Kylie Jenner en dag, så er det en grunn til at selv Kylie Jenner ser ut som Kylie Jenner.  Hun bruker MYE sminke. Ikke rart mange kvinner føler dette er normalen, og må bruke timesvis selv.. Hun har jo styling team til sin disposisjon sikkert døgnet rundt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenkte at hvis jeg hadde lagt ut dette på "hudpleie og sminke" forumet, så hadde jeg fått svar fra feil damer for de fleste som holder til på det forumet er damer som er over gjennomsnittet opptatt av utseendet, sminke og hudpleie produkter.

Mitt spørsmål var hvordan det er å være i forhold med en dame som er veldig opptatt av å se smashing ut hele tiden.

De fleste damer som er veldig opptatt av å se bra ut konstant, ha den riktige sminken, være perfekt på håret og de kuleste klærne har kanskje ikke så mye selvinnsikt, for de mener selv at de ikke er så opptatt av utseende og at de fleste damer bør være slik som de?

Ts

Jeg er helt enig med deg TS. Kvinner (og menn) som bruker særdeles mye tid på å dyrke eget utseendet får ofte litt selvsentrert verdensbilde, og de blir nok vant med at de får mye positiv oppmerksomhet. Det er forsket på dette og man får nok en del «gratispoeng» av omgivelsene om man er pen. At man bruker mye tid på sminke er dog ingen garanti for at man er «pen», men ofte er det jo sånn at vi dedikerer tid til felt vi mener vi lykkes, de færreste som alltid tryner når de går på ski, gleder seg mest til vinteren for å gå ut i sporet. Sånn er det nok også med dette: de som dedikerer mye tid på utseendet sitt har allerede fått en form for belønning knyttet til eget utseendet som gjør det gunstig å fortsette å fokusere på dette.

Jeg kjenner mange slående vakre kvinner og de aller vakreste av dem er de som ikke drukner seg selv i sminke eller bruker utallige timer foran speilet. De er mer opptatt av andre ting enn å rette så mye fokus mot seg selv. Og disse, er for veldig mange enda vakrere nettopp fordi de fremstår uhøytidelige og lite selvopptatte. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med deg TS. Kvinner (og menn) som bruker særdeles mye tid på å dyrke eget utseendet får ofte litt selvsentrert verdensbilde, og de blir nok vant med at de får mye positiv oppmerksomhet. Det er forsket på dette og man får nok en del «gratispoeng» av omgivelsene om man er pen. At man bruker mye tid på sminke er dog ingen garanti for at man er «pen», men ofte er det jo sånn at vi dedikerer tid til felt vi mener vi lykkes, de færreste som alltid tryner når de går på ski, gleder seg mest til vinteren for å gå ut i sporet. Sånn er det nok også med dette: de som dedikerer mye tid på utseendet sitt har allerede fått en form for belønning knyttet til eget utseendet som gjør det gunstig å fortsette å fokusere på dette.

Jeg kjenner mange slående vakre kvinner og de aller vakreste av dem er de som ikke drukner seg selv i sminke eller bruker utallige timer foran speilet. De er mer opptatt av andre ting enn å rette så mye fokus mot seg selv. Og disse, er for veldig mange enda vakrere nettopp fordi de fremstår uhøytidelige og lite selvopptatte. 

Veldig godt forklart😇

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare legge ved, kanskje du heller vil ha en naturlig pen jente?  Mange av dem også:-) Kun lett sminke, men kanskje går mest uten.
Selv synes jeg ikke veldig mye sminke er pent, og nå går jeg mer for den klassiske og tidløse looken. Synes også disse jentene er de peneste, og de jeg som jente selv beundrer mest.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel… Som jente styrer jeg i alle fall gjerne unna de verste «sminkedamene» når det gjelder vennskap. De er gjerne alltid for sent ute fordi de må sminke seg for å gå til postkassa. Og på storbytur blir jeg lei av å vente når det tar to timer å komme seg ut døra. Selv har jeg alltid gått uten sminke på date fordi jeg vil ha en fyr som liker utseendet, og ikke sminken min, så jeg er kanskje ikke den rette å spørre 🤣

Anonymkode: ccda5...bf2

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...