AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Kanskje jeg har sett for mye på TV, men jeg har ofte lagt merke til at det er en sitcom-far (kan være en fiktiv pappa generelt, hvis du vil) som sover på sofaen når konene deres er opprørt over dem. Er dette bare en merkelig ting folk gjør i fiksjon? Eller skjer det virkelig i det virkelige liv? En mann som lar seg forvise til sofaen må jo være en level 99 tøffel 😅 Anonymkode: db205...c75
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Tror motsatt er vanligere, at han selv legger seg der fordi han er sur🤔 Det er uansett tåpelig hvis man har gjesterom, kan heller ligge der. Husker en gang at mannen min la seg på sofaen fordi han var sprengkåt og jeg ikke ville være med på noe (Husker ikke hvorfor, om jeg hadde migrene eller bare var sur og ulysten). Da fikk han ikke sove ved siden av meg, mente han, så da forviste han seg selv. Anonymkode: b88d0...a26 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Jeg har aldri kastet mannen ut av sengen, men han står gjerne opp dersom han ikke får sove. Så slår han på sport eller serie på TV og sovner der, hehe. Anonymkode: df74e...06a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Ikke min heller. Han hadde aldri latt seg forvise til sofaen. Men det har hendt at jeg har sovet på sofaen selv når jeg har vært sur, men han har aldri gjort det. Kanskje det er en amerikansk greie... ? Anonymkode: 96ce2...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Stereotyp "samliv", som kommer fra USA. Alt på film og tv er stereotyp . Folk flest er ikke stereotyp Anonymkode: b0803...355 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Min sover jevnlig på sofaen når vi har syke barn, for da sniker ungene seg opp i senga og vil ligge sammen med meg, og da blir det trangt der... Men av andre grunner? Nei. Anonymkode: 74123...f41
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Nja, når vi er sure på hverandre så bruker vi en fin liten ting som heter kommunikasjon Det er nok ikke like gøy som på TV, der det nok er mer underholdning med en sur mann på sofaen. Anonymkode: 58dbb...477 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 Aldri opplevd faktisk! Så det er nok en sitcom greie 🤭 Anonymkode: 1c320...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Pappa havnet på solsengen på verandaen en gang. Naboen havnet på verandaen i sovepose, flere ganger. Ikke alle får sofaen en gang. 😂 Samboeren til søsteren min legger seg frivillig på sofaen når de krangler. Han kaster ut seg selv. Stereotyper kommer jo fra noe, det er ikke bare oppdiktet. Så ja, er nok mange som havner på sofaen eller i gjestesenger. Det betyr ikke at det skjer i absolutt alle forhold. Anonymkode: 6d9b5...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Min gjør ikke, men jeg har noen ganger lagt meg på annet rom i ledig seng/på gjestemadrass. Da har det vært kraftige uløste krangler, hvor jeg trenger avstand for å slappe av og klare å sovne. Ønsker ikke å ligge og gråte ved siden av ham hvis vi har vært emosjonelt slitne og ikke løser floken før vi legger oss. Anonymkode: ea9e5...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Ikke i mine forhold i hvert fall. Det hender jeg selv har lagt meg på sofaen pga. hans snorking, eller at han har sovnet på sofaen foran tv. Tror det er mye vanligere. Anonymkode: d1400...448
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Min mann og jeg har vært gift i 16 år og det har aldri skjedd at en av oss har sovet på sofaen fordi noen er sure eller vi har kranglet. Anonymkode: 3db05...d89 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Har vært sammen i 18 år, og har aldri lagt oss når det er dårlig stemning. Det kan smelle litt, ja, men vi har som prinsipp at det ikke blir bedre å starte neste (travle) dag med samme utgangspunkt. Ikke alltid dagen avslutte med klem og "unnskyld", men vi er i alle fall ferdige. Så eneste gangen gjestesenga blir brukt er når den ene er sylte forkjøla. Anonymkode: b5760...34b 2
ClausSaus Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kanskje jeg har sett for mye på TV, men jeg har ofte lagt merke til at det er en sitcom-far (kan være en fiktiv pappa generelt, hvis du vil) som sover på sofaen når konene deres er opprørt over dem. Er dette bare en merkelig ting folk gjør i fiksjon? Eller skjer det virkelig i det virkelige liv? En mann som lar seg forvise til sofaen må jo være en level 99 tøffel 😅 Anonymkode: db205...c75 Kunne ikke falle meg inn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 Jeg bruker å true med at min mann må sove på sofaen når han sier noe dumt. I følge våre barn så er det verdens tommeste trussel, for via vårt 30 år gamle ekteskap, så har det aldri blitt gjennomført. Anonymkode: cec74...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 Min mann ligger ofte på sofaen, men ikke pga krangling, men fordi han sovner/halvsover foran TV og ikke orker å gå og legge seg. Anonymkode: 99977...1c6 1
Gjest Warrior Skrevet 10. juni 2022 #19 Skrevet 10. juni 2022 (endret) Aldri opplevd, aldri hørt om og aldri skjedd blant noen av de jeg kjenner, men nå vet jeg ikke om folk bare ikke sier det. At det er privatliv. Men tenker nok skjer mest på tv og ikke så mye i virkeligheten. Hvis det skjer og det er konene som tvinger mannen til å sove på sofaen fordi hun er sur på han så håper jeg mannen nekter og ikke finner seg i det. Ja omvendt også. Hvis det er han som velger selv å ligge på sofaen så er det noe annet. Tenker det er hun/han som er sur så får ligge på sofaen. Hadde aldri funnet meg i at noen som var sur på meg ville at jeg skulle ligge på sofaen. Aldri. Da måtte den som va sur ligge på sofaen. Sånn er det bare. Jeg skal sove i senga. Endret 10. juni 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #20 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min mann ligger ofte på sofaen, men ikke pga krangling, men fordi han sovner/halvsover foran TV og ikke orker å gå og legge seg. Anonymkode: 99977...1c6 Samme her. Anonymkode: f72d0...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå