AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Vært samboere ikke veldig lenge, rundt et halv år. Jeg gjør mye for han på eget initiativ. Tar med en øl ut til ham på balkongen, masserer han og slik. Nå har han begynt å nekte å gjøre ting for meg. I helga dyttet han vekk føttene mine når jeg spurte om han kunne file under føttene mine, noe han har brukt å gjøre mye tidligere. Det kunne jeg visst begynne å gjøre selv. Smøre solkrem på ryggen gadd han heller ikke hjelpe han med. Er jeg drama queen hvis jeg tar opp dette eller skal jeg bare slutte å gjøre han tjenester selv? Anonymkode: 629c8...ace
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Slutt selv, da får pipa fort en annen lyd. Men ikke sånn dramatisk at du sier at det er fordi han ikke gidder å gjøre noe for deg, bare fade det bort, kom med unnskyldninger osv. Du risikerer å få en forvokst unge i hus om du ikke tar grep tidlig. Dette gjelder alt fra klesvask til rydding. Anonymkode: 943fe...81c 8 1
Rosatoast Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 (endret) Er dette en spøk? Først og fremst - æsj. Det å file sine føtter gjør man på egenhånd, det er bare ekkelt - og hvis du sier at du filer føttene på stuebordet så er du ikke riktig bevart. Noe så ekkelt? Dette gjør man i dusjen. Jeg forstår godt at han ikke vil file føttene dine, hvis han har gjort det før så var nok det ett engangstilfelle. Og her nevner du bare 2 ting - føtter og solkrem. Er dette de to tingene han ikke vil gjøre lengre? 😂. Ja dette er nok en spøk. Det å hente noe å drikke til samboeren sin, er ikke å gjøre en "tjeneste". Han skylder deg ingenting fordi du henter/gir han noe å drikke. Hvis det er slik du ser på et forhold, så kommer det ikke til å overleve. Skal jeg holde telling for alle ting jeg gjør, som eventuelt samboeren min ikke gjør tilbake? Han gjør da mange andre ting for meg. Det går opp-i-opp til slutt. Man kan ikke tenke på den måten i et likeverdig parforhold 😳😅. Endret 10. juni 2022 av Rosatoast 10 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Herregud, hadde noen bedt meg file under føttene deres, hadde jeg ikke bare flytta føttene vekk ,men flytta ut 😅 men, ja du kan slutte og ta med øl til han osv. Anonymkode: 88705...d2d 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Ja dette er begynnelsen på slutten. For øvrig nei til fotfiling av kjærester. Anonymkode: 94bdf...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 1 minutt siden, Rosatoast said: du sier at du filer føttene på stuebordet Nå sier jo ikke ts det da. Men hvor ekkelt/greit noen synes det er å file andres føtter, blir vel opp til hver enkelt. Hyggelig å gjøre små hverdagstjenester for andre, men da må det gå begge veier ellers er det ingen vits. Anonymkode: b8020...147 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Jeg ville spurt hvorfor han har sluttet med disse tingene. Ganske aggressivt å dytte vekk føtter om man ikke ønsker å hjelpe til med å file føttene (uansett hvor ekkelt det er :D), da kan man heller si ifra om at man ikke ønsker å gjøre det lenger. Anonymkode: 89e4b...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Slitsomt å hele tiden være på topp når det gjelder hverdagstjenester, mulig han er sliten om det er store forventninger til slikt? Og ikke ta martyrrollen, ønsker han et begrenset nivå, så gjør jo du det samme. Men; om det er en brå overgang: Snakk sammen. Anonymkode: 6a9cb...d99
Rosatoast Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå sier jo ikke ts det da. Men hvor ekkelt/greit noen synes det er å file andres føtter, blir vel opp til hver enkelt. Hyggelig å gjøre små hverdagstjenester for andre, men da må det gå begge veier ellers er det ingen vits. Anonymkode: b8020...147 TS skrev at han dyttet beina hennes ned fra bordet, han ville ikke file føttene. Så da tolker jeg det slik. Hverdagstjenester i et parforhold, værsåsnill - opplys dette for meg 😊. Jeg gjør mye for min kjære løpet av dagen, og han for meg, men kaller ikke det for "hverdagstjenester". Det er snakk om å være sjenerøs, omsorgsfull og likestilt - tjenester er noe jeg kan gjøre for en venn, men i hjemmet med mannen så gjør vi sjeldent "tjenester" for hverandre. Da er det isåfall å kjøre bilen hans til verksted, eller om vi kan switche dager ift til en praktisk oppgave - eller henting av barn etc etc… Det å hente et glass vann hvis han spør, ser jeg på en selvfølge å si "ja" til - så sant jeg ikke er opptatt med noe annet. Og den samme tanken har også han når det gjelder dette. Hvis man skal ha tjenester hengende over hverandre i et samboerskap - lykke til 🥴🥶. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Jeg klipper neglene til dama og så etterpå deler vi avklippet og "gnager" på det begge to. Føler dette er sånn greie som fører oss nærmere hverandre. Dette med å file under føttene høres ut til å være spennende og Anonymkode: 21b3f...19e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Jeg synes ts gjør rett i å reagere på en negativ utvikling, selv om eksempelet med filinga kanskje ikke falt i smak hos alle. Det kan være alt fra at forelskelsesfasen glir over, til at han faktisk er drita lei hele forholdet. Den nedadgående kurven starter et sted, og det kan like gjerne være her. Anonymkode: f635d...22f
Gjest inakristine Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Det at han ikke vil føle føttene dine kan jeg forstå. Men han kan jo si fra på en fin måte. Men nekte å smøre solkrem på ryggen din er dårlig av han. Det er noe som krever veldig lite av den andre. Og til stor hjelp for deg. Men hvordan er det ellers mellom dere? Min erfaring er at da mannen ikke er forelsket lenger, så blir han og mindre service innstilt. Men det må jo være en balanse, og ikke at de skal kutte ut med all hjelp. Anonymkode: ca701...5a5 1
Menchit Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Hvis det er første gang han oppfører seg slik så kanskje han bare hadde en dårlig dag?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Er det slik at han gjør INGENTING for deg? Eller var det bare noen ting han droppet? Kanskje han ikke hadde lyst til å file føtter fordi han synes det er ekkelt, f.eks. Om problemet er at du har gjort 28 ting for han denne uken, mens han bare 23, så må du slutte... Man kan ikke holde telling. Han har sikkert uansett gjort ting du ikke kommer på. Anonymkode: a940f...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Du gjør ting for han på eget initiativ fordi sånn er du. Kanskje dette er fin måte å vise omsorg og kjærlighet på? Skal du slutte med det fordi han ikke er som deg? Bare gjør det, men du må jo få være deg selv, og han må få være seg selv. Kanskje han egentlig ikke er en sånn type som uoppfordret gjør ting for deg? Kanskje han gjør andre ting for deg som du ikke tenker over? Jeg synes du virker over snittet dramatisk. Anonymkode: ad17d...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå