AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Svigers skulle egentlig passe minste barnet vårt i sommerferien. Da skal vi i bryllup til utlandet å blir borte i 4 dager. Vi lagde en avtale at vi også skulle passe hunden dems en uke i ferien mens de er på vennetur. Siden de fikk hunden for ett par år siden har mellomste barnet vårt vært litt sånn småallergisk rundt hunden dems. Jeg har vært litt usikker på om det har vært hunden eller noe annet. For en uke siden var de her med hunden og reaksjonen var ganske sterk hun ble tett, type astmareaksjon. Jeg ønsker ikke å trigge noe mere allergi hos ungen å mannen snakket med svigers i forigårs at vi kanskje må frasi oss den hundepassen pga dette. Vi tipset også om to familier vi kjenner som har og har hatt samme rase som vi vet godt kunne sagt ja til noe slikt.. Jeg fikk nå melding at de ikke kan passe minste når vi skal i bryllup likevel. Vi og mannens bror med kone og barn skulle på hytta med svigers på Sørlandet uken før vi skal i bryllupet. Siden mellomste nå sliter med allergi mot hunden tenkte de at da kommer ikke vi dit den uken likevel. Greit nok, det hadde vi også nok landet på , bare ikke rukket å tenke så langt enda. Fikk åsså da vite at bror til mannen sine barn ikke ville på sommerhytta uten våres barn. De elsker å feriere sammen. Så da fant svigers ut at de skulle friste med en cruise ferie med barnebarna og mannens bror og kone den uken de hadde sagt ja til å passe minste barnet vårt. Slik at de kommer på hytta noen dager før de drar. De blir da borte litt lengre enn en uke og jeg føler minste er litt liten til å begynne å fly å ta båt hit og dit uten meg eller mannen. Samt at svigers mer eller mindre avlyste barnepassen.. kjenner litt på at dette kunne vært gjort på så mange andre måter.. så nå føler jeg det var en slags hevn pga hundepassen. Itillegg til at jeg vet mine to eldste barn kommer til å bli skuffa at de ikke ble invitert med på cruiseturen. De skal overnatte hos hver sine venninner når vi er borte. Ingenting å si på det, de har all rett til å bruke pengene og tiden sin på hva de vil i ferien. Angrer veldig på at jeg sa ja til hundepass. Har ingen andre til å passe mini så må bare avlyse bryllupet. Jeg skrev til dem at det blir sånn å om vi kan få være på sommerhytta den uken de er på cruise men da hadde de lånt den bort til ett vennepar med fam. Min aller beste venninnes bryllup, mannen min skal være toastmaster og jeg forlover.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare litt frustrert på så mange måter selvom jeg bare må godta det.. Anonymkode: 7a73b...9f3 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Hva sier mannens bror og kone til dette, da? Skjønner de at det er hevn fra svigers? For det er helt klart hevn fra svigers. Du kan jo håpe at hevnen vises godt nok til at mannens bror og kone takker nei til cruise, og ja til å passe minstemann i stedet. Anonymkode: 32aea...ca1 25 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Så dere tør ikke at ungen og hunden bor sammen, men når de heller ikke tør det, da er det galt? Sånn er det, som småbarnsforeldre ER det vanskelig å legge helt konkrete planer. Det burde brudeparet forstå også. Verden stopper ikke opp fordi to stk velger gifte seg. Anonymkode: 2e941...89e 12 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Oi, ja den hadde jeg også kjent på. Hva sier svigers til at dere må avlyse bryllupet? Jeg ville også snakket med mannens bror om dette. Ville også spurt svigers rett ut om de gjør dette vanskelig for dere for dere ikke kan passe hunden. Og om det er mulig å få dette til på en annen måte. Anonymkode: 2f0c7...8bf 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så dere tør ikke at ungen og hunden bor sammen, men når de heller ikke tør det, da er det galt? Sånn er det, som småbarnsforeldre ER det vanskelig å legge helt konkrete planer. Det burde brudeparet forstå også. Verden stopper ikke opp fordi to stk velger gifte seg. Anonymkode: 2e941...89e Så du mener de bare skal droppe hele bryllupet på grunn av hevnaktige svigerforeldre, uten å mukke? Du tror brudeparet ikke forstår? Det er da vel ikke brudeparet som er problemet her! Anonymkode: 32aea...ca1 16 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så dere tør ikke at ungen og hunden bor sammen, men når de heller ikke tør det, da er det galt? Sånn er det, som småbarnsforeldre ER det vanskelig å legge helt konkrete planer. Det burde brudeparet forstå også. Verden stopper ikke opp fordi to stk velger gifte seg. Anonymkode: 2e941...89e Barnet de skulle passe er ikke samme barnet som er allergisk. Jeg ville også gått i dialog med bror til mannen. Hadde dette skjedd i min familie hadde jeg lett passet nevøer eller nieser. Og tatt et oppgjør med foreldre om at sånn behandler de ikke folk. Anonymkode: d18ae...e5a 30 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Allergimedisin? Anonymkode: af64a...5b0 7 1
spegel Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Hadde tatt med barnet i bryllupet jeg da, så får i det minste far være toastmaster. Trenger ikke å ødelegge for brudeparet også tenker jeg. Kjip situasjon og kjip oppførsel av svigers. Håper mannen din tar dette opp med foreldrene sine! 20 1 3
Sandie Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 Dette var dårlig gjort av svigers. Har dere mulighet for å få en barnevakt med på turen når dere skal i bryllup? 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Allergimedisin? Anonymkode: af64a...5b0 Er nok fornuftig å snakke med legen om det ja. Når man har hunder i nær familie (og barns venner) er det godt å ha tabletter å gi før besøk. Svigersønnen vår tar alltid en tablett før han kommer til oss ellers kunne han ikke ha vert her. Anonymkode: fc901...0f6 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Er dette en slags hevn fra svigers? isåfall, helt sykt at godt voksne mennesker kan oppføre seg sånn. Hva sier mannen din til dette?? Hadde vært så forbanna og flau om foreldrene mine hadde oppført seg så barnslig.🤦♀️ så ble ikke planene som tenkt, men man stiller jo opp for hverandre likevel? sånn at man får det til å gå rundt? er jo det familie er for, eller har jeg totalt misforstått? Det er snakk om 4 dager og det er snakk om et bryllup, jeg hadde gjort det jeg kunne for at dere skulle fått dratt hadde jeg vært i svigers sko. Anonymkode: ef03f...810 14
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Men kunne ikke mannen bo med hunden hjemme hos svigers mens de er borte? Slik hadde iallfall vi løst det når avtalen allerede var inngått. Anonymkode: d95fb...8b5 18 3
Curiousine Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Svigers skulle egentlig passe minste barnet vårt i sommerferien. Da skal vi i bryllup til utlandet å blir borte i 4 dager. Vi lagde en avtale at vi også skulle passe hunden dems en uke i ferien mens de er på vennetur. Siden de fikk hunden for ett par år siden har mellomste barnet vårt vært litt sånn småallergisk rundt hunden dems. Jeg har vært litt usikker på om det har vært hunden eller noe annet. For en uke siden var de her med hunden og reaksjonen var ganske sterk hun ble tett, type astmareaksjon. Jeg ønsker ikke å trigge noe mere allergi hos ungen å mannen snakket med svigers i forigårs at vi kanskje må frasi oss den hundepassen pga dette. Vi tipset også om to familier vi kjenner som har og har hatt samme rase som vi vet godt kunne sagt ja til noe slikt.. Jeg fikk nå melding at de ikke kan passe minste når vi skal i bryllup likevel. Vi og mannens bror med kone og barn skulle på hytta med svigers på Sørlandet uken før vi skal i bryllupet. Siden mellomste nå sliter med allergi mot hunden tenkte de at da kommer ikke vi dit den uken likevel. Greit nok, det hadde vi også nok landet på , bare ikke rukket å tenke så langt enda. Fikk åsså da vite at bror til mannen sine barn ikke ville på sommerhytta uten våres barn. De elsker å feriere sammen. Så da fant svigers ut at de skulle friste med en cruise ferie med barnebarna og mannens bror og kone den uken de hadde sagt ja til å passe minste barnet vårt. Slik at de kommer på hytta noen dager før de drar. De blir da borte litt lengre enn en uke og jeg føler minste er litt liten til å begynne å fly å ta båt hit og dit uten meg eller mannen. Samt at svigers mer eller mindre avlyste barnepassen.. kjenner litt på at dette kunne vært gjort på så mange andre måter.. så nå føler jeg det var en slags hevn pga hundepassen. Itillegg til at jeg vet mine to eldste barn kommer til å bli skuffa at de ikke ble invitert med på cruiseturen. De skal overnatte hos hver sine venninner når vi er borte. Ingenting å si på det, de har all rett til å bruke pengene og tiden sin på hva de vil i ferien. Angrer veldig på at jeg sa ja til hundepass. Har ingen andre til å passe mini så må bare avlyse bryllupet. Jeg skrev til dem at det blir sånn å om vi kan få være på sommerhytta den uken de er på cruise men da hadde de lånt den bort til ett vennepar med fam. Min aller beste venninnes bryllup, mannen min skal være toastmaster og jeg forlover.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare litt frustrert på så mange måter selvom jeg bare må godta det.. Anonymkode: 7a73b...9f3 Nå kan ikke jeg noe om allergi mot dyr eller noe, så er ikke sikkert dette går altså. Men om han får allergimedisin så kan det kanskje gå an at dere reise til svigers å passe hunden? I stede for å ha hunden hjemme hos dere. Og at dere kan vere på hytten med resten. Håper svigers ombestemmer seg å passer likevel. Kjedelig med sånn hevngreier 🙈
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigers skulle egentlig passe minste barnet vårt i sommerferien. Da skal vi i bryllup til utlandet å blir borte i 4 dager. Vi lagde en avtale at vi også skulle passe hunden dems en uke i ferien mens de er på vennetur. Siden de fikk hunden for ett par år siden har mellomste barnet vårt vært litt sånn småallergisk rundt hunden dems. Jeg har vært litt usikker på om det har vært hunden eller noe annet. For en uke siden var de her med hunden og reaksjonen var ganske sterk hun ble tett, type astmareaksjon. Jeg ønsker ikke å trigge noe mere allergi hos ungen å mannen snakket med svigers i forigårs at vi kanskje må frasi oss den hundepassen pga dette. Vi tipset også om to familier vi kjenner som har og har hatt samme rase som vi vet godt kunne sagt ja til noe slikt.. Jeg fikk nå melding at de ikke kan passe minste når vi skal i bryllup likevel. Vi og mannens bror med kone og barn skulle på hytta med svigers på Sørlandet uken før vi skal i bryllupet. Siden mellomste nå sliter med allergi mot hunden tenkte de at da kommer ikke vi dit den uken likevel. Greit nok, det hadde vi også nok landet på , bare ikke rukket å tenke så langt enda. Fikk åsså da vite at bror til mannen sine barn ikke ville på sommerhytta uten våres barn. De elsker å feriere sammen. Så da fant svigers ut at de skulle friste med en cruise ferie med barnebarna og mannens bror og kone den uken de hadde sagt ja til å passe minste barnet vårt. Slik at de kommer på hytta noen dager før de drar. De blir da borte litt lengre enn en uke og jeg føler minste er litt liten til å begynne å fly å ta båt hit og dit uten meg eller mannen. Samt at svigers mer eller mindre avlyste barnepassen.. kjenner litt på at dette kunne vært gjort på så mange andre måter.. så nå føler jeg det var en slags hevn pga hundepassen. Itillegg til at jeg vet mine to eldste barn kommer til å bli skuffa at de ikke ble invitert med på cruiseturen. De skal overnatte hos hver sine venninner når vi er borte. Ingenting å si på det, de har all rett til å bruke pengene og tiden sin på hva de vil i ferien. Angrer veldig på at jeg sa ja til hundepass. Har ingen andre til å passe mini så må bare avlyse bryllupet. Jeg skrev til dem at det blir sånn å om vi kan få være på sommerhytta den uken de er på cruise men da hadde de lånt den bort til ett vennepar med fam. Min aller beste venninnes bryllup, mannen min skal være toastmaster og jeg forlover.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare litt frustrert på så mange måter selvom jeg bare må godta det.. Anonymkode: 7a73b...9f3 For ett rot. Trøst deg med at andrr ikke har noen og aldri hsr barnefri eller kan være med i bryllup eller andre.. Men da får du reise i bryllupet og mannen din være hjemme med barn! Anonymkode: 03ed1...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 Kjenner jeg hadde slitt med å overlevere en unge i fire dager til folk som klarer å gjøre dette. De kan jo ikke være riktig vel bevarte. Ta med ungen, mange hoteller har barnepass, eller hør med bruden om det er andre som har med barn/barnepass så du/mannen kan gå litt til og fra? Anonymkode: 34ade...40e 14 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigers skulle egentlig passe minste barnet vårt i sommerferien. Da skal vi i bryllup til utlandet å blir borte i 4 dager. Vi lagde en avtale at vi også skulle passe hunden dems en uke i ferien mens de er på vennetur. Siden de fikk hunden for ett par år siden har mellomste barnet vårt vært litt sånn småallergisk rundt hunden dems. Jeg har vært litt usikker på om det har vært hunden eller noe annet. For en uke siden var de her med hunden og reaksjonen var ganske sterk hun ble tett, type astmareaksjon. Jeg ønsker ikke å trigge noe mere allergi hos ungen å mannen snakket med svigers i forigårs at vi kanskje må frasi oss den hundepassen pga dette. Vi tipset også om to familier vi kjenner som har og har hatt samme rase som vi vet godt kunne sagt ja til noe slikt.. Jeg fikk nå melding at de ikke kan passe minste når vi skal i bryllup likevel. Vi og mannens bror med kone og barn skulle på hytta med svigers på Sørlandet uken før vi skal i bryllupet. Siden mellomste nå sliter med allergi mot hunden tenkte de at da kommer ikke vi dit den uken likevel. Greit nok, det hadde vi også nok landet på , bare ikke rukket å tenke så langt enda. Fikk åsså da vite at bror til mannen sine barn ikke ville på sommerhytta uten våres barn. De elsker å feriere sammen. Så da fant svigers ut at de skulle friste med en cruise ferie med barnebarna og mannens bror og kone den uken de hadde sagt ja til å passe minste barnet vårt. Slik at de kommer på hytta noen dager før de drar. De blir da borte litt lengre enn en uke og jeg føler minste er litt liten til å begynne å fly å ta båt hit og dit uten meg eller mannen. Samt at svigers mer eller mindre avlyste barnepassen.. kjenner litt på at dette kunne vært gjort på så mange andre måter.. så nå føler jeg det var en slags hevn pga hundepassen. Itillegg til at jeg vet mine to eldste barn kommer til å bli skuffa at de ikke ble invitert med på cruiseturen. De skal overnatte hos hver sine venninner når vi er borte. Ingenting å si på det, de har all rett til å bruke pengene og tiden sin på hva de vil i ferien. Angrer veldig på at jeg sa ja til hundepass. Har ingen andre til å passe mini så må bare avlyse bryllupet. Jeg skrev til dem at det blir sånn å om vi kan få være på sommerhytta den uken de er på cruise men da hadde de lånt den bort til ett vennepar med fam. Min aller beste venninnes bryllup, mannen min skal være toastmaster og jeg forlover.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare litt frustrert på så mange måter selvom jeg bare må godta det.. Anonymkode: 7a73b...9f3 Tydelig at svigerforeldrene dine er noen bitre folk, hvor er mannen din og broren hans oppi alt dette? Hvorfor tar ikke de et tak og setter grenser, og står opp for familien? Er ikke din jobb å gi beskjeder til svigers, det er mannen din sin oppgave - og når de oppfører seg slik syntes jeg mannen din skal sette de litt på plass. Her ødelegger jo svigerforeldrene hele sommerferien dere har planlagt? Mannen din burde kontakte sin bror og fortelle hva som har skjedd, og at dere gjerne vil feriere med han, kona og barna. Svigers er tydelig bitre og hevder seg, utrolig barnslig oppførsel. MEN, du hadde heller ikke trengt å si nei til hundepass. Det er snakk om 1 uke, og barnet kan få allergitabletter for allergien. Og da hadde det vært løst. Anonymkode: f553d...131 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 Dere kan ikke passe hunden pga deres barn har allergi? Har ikke barnet deres allergi når de passer barnet da? Her er det jo dere som ha laget det til?!? Skal hunden deres stå fastbundet utenfor disse dagene da, eller hva tenker du? Anonymkode: 845e0...768 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #18 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigers skulle egentlig passe minste barnet vårt i sommerferien. Da skal vi i bryllup til utlandet å blir borte i 4 dager. Vi lagde en avtale at vi også skulle passe hunden dems en uke i ferien mens de er på vennetur. Siden de fikk hunden for ett par år siden har mellomste barnet vårt vært litt sånn småallergisk rundt hunden dems. Jeg har vært litt usikker på om det har vært hunden eller noe annet. For en uke siden var de her med hunden og reaksjonen var ganske sterk hun ble tett, type astmareaksjon. Jeg ønsker ikke å trigge noe mere allergi hos ungen å mannen snakket med svigers i forigårs at vi kanskje må frasi oss den hundepassen pga dette. Vi tipset også om to familier vi kjenner som har og har hatt samme rase som vi vet godt kunne sagt ja til noe slikt.. Jeg fikk nå melding at de ikke kan passe minste når vi skal i bryllup likevel. Vi og mannens bror med kone og barn skulle på hytta med svigers på Sørlandet uken før vi skal i bryllupet. Siden mellomste nå sliter med allergi mot hunden tenkte de at da kommer ikke vi dit den uken likevel. Greit nok, det hadde vi også nok landet på , bare ikke rukket å tenke så langt enda. Fikk åsså da vite at bror til mannen sine barn ikke ville på sommerhytta uten våres barn. De elsker å feriere sammen. Så da fant svigers ut at de skulle friste med en cruise ferie med barnebarna og mannens bror og kone den uken de hadde sagt ja til å passe minste barnet vårt. Slik at de kommer på hytta noen dager før de drar. De blir da borte litt lengre enn en uke og jeg føler minste er litt liten til å begynne å fly å ta båt hit og dit uten meg eller mannen. Samt at svigers mer eller mindre avlyste barnepassen.. kjenner litt på at dette kunne vært gjort på så mange andre måter.. så nå føler jeg det var en slags hevn pga hundepassen. Itillegg til at jeg vet mine to eldste barn kommer til å bli skuffa at de ikke ble invitert med på cruiseturen. De skal overnatte hos hver sine venninner når vi er borte. Ingenting å si på det, de har all rett til å bruke pengene og tiden sin på hva de vil i ferien. Angrer veldig på at jeg sa ja til hundepass. Har ingen andre til å passe mini så må bare avlyse bryllupet. Jeg skrev til dem at det blir sånn å om vi kan få være på sommerhytta den uken de er på cruise men da hadde de lånt den bort til ett vennepar med fam. Min aller beste venninnes bryllup, mannen min skal være toastmaster og jeg forlover.. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare litt frustrert på så mange måter selvom jeg bare må godta det.. Anonymkode: 7a73b...9f3 Så teit at barn ikke er inkludert i norske bryllup. Det burde være en familiefest som i resten av verden😓Når vi blir invitert i bryllup er hele familien invitert. Små og store. Og alle gleder seg sammen😍 Anonymkode: a5648...3ca 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #19 Skrevet 10. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dere kan ikke passe hunden pga deres barn har allergi? Har ikke barnet deres allergi når de passer barnet da? Her er det jo dere som ha laget det til?!? Skal hunden deres stå fastbundet utenfor disse dagene da, eller hva tenker du? Anonymkode: 845e0...768 Les nå litt nøyere da. Det MELLOMSTE barnet har allergi. Svigers skulle passe det MINSTE barnet. Dette står godt forklart på de første 4 linjene av innlegget. Anonymkode: a760c...783 28 1 5
Anonym90059005 Skrevet 10. juni 2022 #20 Skrevet 10. juni 2022 Hvorfor du har kommunikasjonen med svigers og ikke mannen din skjønner ikke jeg men. Uansett mye rot. I verste fall reiser jo selvsagt du i bryllupet alene, du er jo forlover og bestevenninne. Helt unødvendig at dere begge skal droppe bryllupet, du har jo en forpliktelse som forlover. 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå