Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke feriepenger.

Anonymkode: df0a8...b83

• Hjerte 1
Skrevet

Ser ingen grunn til å kaste penger ut vinduet, uansett om det er lottogevinst, lønn (som jo feriepengene er) eller skatt til gode. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal betale ferien vi hadde i mai, 18000 kr, og så skal jeg kjøpe meg ei ny sommerbukse😊 Øvrig ferie i sommer betales fortløpende, der er reise og opphold allerede gjort opp  

Resten settes på fondsparing, vil jeg tro. 

Anonymkode: 0f9c5...d0e

AnonymBruker
Skrevet

Brukes på ferie og ting til huset☺️

Ser ingen grunn til å sløse.

Anonymkode: b6632...938

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke sånn om feriepenger. De dekker tapet av en vanlig månedslønn + litt til ferie. De går med andre ord i "det store sluket".

Anonymkode: 763d0...936

• Liker 5
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Det jeg får ekstra nå i juni er hva jeg ellers trekker i skatt. Det må jeg sette tilbake på bufferkontoen som jeg har brukt til en dyr omgang hos tannlegen.

Jeg hadde uansett ingen ferie-gå-amok-planer 😂

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet

Her gikk feriepengene til nødvendig veterinærbehandling av hunden samt tannlegeregning for mannen.

Anonymkode: e22b6...294

AnonymBruker
Skrevet

Feriepengerne er som vanlige penger for meg. Skjønner ikke at de skal brukes på noe spesielt? De går rett inn i den daglige driften av Familien AS. Brukes, som alle pengene våre, til sparing, mat, klær, strøm, oppussing.

Anonymkode: a5601...afe

• Liker 4
Skrevet

Vi skal neppe gå bananas. Bilen vår må fikses og prisoverslaget var 20 000 kr, gitt. En del går til sparing, litt skal brukes på klær, datteren vår flytter hjem igjen etter 3 års studietid borte og hun skal få litt penger til å bytte ut et par ting på rommet sitt, og yngste sønnen vår skal få en ny datapult til rommet sitt. Så i år blir det hjemmeferie og penger til det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her gikk feriepengene til nødvendig veterinærbehandling av hunden samt tannlegeregning for mannen.

Ja, også et par tusenlapper til sparekontoen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

I den grad hund og mann er nødvendig...

Anonymkode: d6ef1...472

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I den grad hund og mann er nødvendig...

Ja, for meg er det nødvendig. :)

• Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet
Adobyen skrev (8 minutter siden):

Det jeg får ekstra nå i juni er hva jeg ellers trekker i skatt. Det må jeg sette tilbake på bufferkontoen som jeg har brukt til en dyr omgang hos tannlegen.

Jeg hadde uansett ingen ferie-gå-amok-planer 😂

Jeg får også snart tilbake skattepenger, og de går samme vei.  Neste innhugg i kontoen kan bli nye vinterdekk til bilen.  Jeg stresser litt for og imot om jeg skal velge nye piggdekk eller for første gang våge meg på illusjonsdekk(= piggfri). Jeg må uansett bytte de gamle.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Adobyen said:

Jeg får også snart tilbake skattepenger, og de går samme vei.  Neste innhugg i kontoen kan bli nye vinterdekk til bilen.  Jeg stresser litt for og imot om jeg skal velge nye piggdekk eller for første gang våge meg på illusjonsdekk(= piggfri). Jeg må uansett bytte de gamle.

Piggfritt er ikke så vågalt som mange kanskje tror. Ha en pose med sand i bagasjen vinterstid så redder det deg ut av de fleste av de nokså sjeldne situasjonene der pigg er hjelpsomt. Opp bratte og glatte bakker og sånt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Piggfritt er ikke så vågalt som mange kanskje tror. Ha en pose med sand i bagasjen vinterstid så redder det deg ut av de fleste av de nokså sjeldne situasjonene der pigg er hjelpsomt. Opp bratte og glatte bakker og sånt.

Da skal man helst ha gode brodder på skoene hvis det er så glatt at man må ut og strø for å få bilen opp en glatt bakke ;) 

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tipset.  Det er jo stadig flere som går over til piggfrie, også her.  Men noen av oss er vel litt tregere enn andre.

Det vil jo bli enklere å slippe avgiftsautomatene rundt byene og datostresset med piggdekksesongen.  En uke til eller fra spiller jo ingen rolle.

Gjest Adobyen
Skrevet
ti10 skrev (3 minutter siden):

Da skal man helst ha gode brodder på skoene hvis det er så glatt at man må ut og strø for å få bilen opp en glatt bakke ;) 

Jeg er ikke så bekymret for akkurat det. Tenker mer på bremseegenskapene i kritiske situasjoner. Det kan jo skje uansett hvor pent man selv kjører.

AnonymBruker
Skrevet

Feriepengene er jo stort sett bare vanlig lønn bare uten skatt (og den betaler man mer de resterende måneder). Så her går det til vanlig drift og det som er mer enn vanlig går til økte utgifter på ferie. Det blir en liten bilferie til Danmark og vips er alt borte.

Skattepenger har vi allerede brukt opp i april, det var bare nok til å betale 2 strømregninger.

Skulle ønske jeg hadde noen titusen å gå bananas med.

Anonymkode: 64ee5...7d0

Skrevet

Er ferdig med ferien, så nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...