AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Stemmer størrelsen som er oppgitt på klær til alderen? Spesielt de fra H&M? Anonymkode: fcf1b...9e6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Min erfaring er at barneklær fra H&M kan være litt små i størrelsen. Anonymkode: 8cc0b...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Nei. Alderen oppgitt i klær er ut fra snittstørrelse på barn i den alderen, og unger varierer jo veldig i vekst. Om du ser på vekstkurvene, ser du at det er voldsomt spenn i hva som er innenfor normalen. Vår eldste begynte å bruke str 6 år før han var fylt fire. Han er høy for alderen. Anonymkode: 382f1...301 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 HM har små størrelser, er min erfaring. Har en jente som nettopp har fylt 3 år. Str 104 er smått til henne, str 110/116 passer akkurat. Pleier å kjøpe inn litt nye klær til bhg start hver høst. Tror jeg må opp i str 122 nå? Iallfall i tights. Mulig det kan holde med str 116 i genser. Hun er lang for alderen. 103 cm. Så hun er vel egentlig som en 4-åring ihøyde 😄 Anonymkode: 15360...7ce
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Hm sine klær er litt små, poden som straks er 2 bruker str 98/104. Anonymkode: 8dac5...ca5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Størrelser går på høydemål. Så lange barn vil trenge en større størrelse, på lik linje med kraftige barn. Bare se på ungene i samme årskull i barnehagen - de vokser i rykk og napp, noen er bittesmå og noen ser ut som de er et år eller to eldre enn de er. Så det er nokså håpløst å si at størrelser passer i forhold til alder. Størrelser er gjennomsnitt, barn flest er seg selv og varier i alle retninger. Anonymkode: 987a1...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Mitt barn fulgte aldersmerkingen på klær fra HM til han var rundt 6 år. På cubus måtte vi gjerne gå en størrelse ned. Men det var barn på hans alder i bhg som var både større og mindre enn ham, så det sier jo egentlig ingenting. 😛 Anonymkode: 67a7e...553
tussi84 Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 det er så enkelt som at hver str begynner ca 3-4 cm før str, og skal passe omtrent til 3 cm etter oppgitt str. Det vil si at str 80 kan barnet bruke fra det er 76 -83 cm ca, men husk at noe er stort i str/annet lite. 80 cm er gjennomsnittet i cm for et barn når de er ca 1 år. 86 hvis de er 1,5 år. Derimot er noen barn veldig korte og noen veldig lange slik at man må se på hvor høyt barnet er når man skal kjøpe klær. Vårt barn er feks veldig lavt for alderen, er 78 cm nå og er 20 mnd. Vet 1 års alder var han rundt 72 cm. Han brukte str 74 fram til han var ca 1,5 år, og har brukt 80 nå de siste 3 mnd bare. Han skulle normalt sett brukt rundt str 86 nå, med 92 som neste mål. I snitt ligger han heller ca 6 mnd etter str messing pga høyden. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 HM opplever jeg som litt smått i str. Og så er det som de andre sier; det går på lengden til barnet. Min 5,5-åring bruker 116 og 122 nå (str. 5-6 og 6-7). Han er rett over snittet på lengde, og slank. Halvanettåringen bruker stort sett 92, men passer også noe i 86 ennå. Er omtrent gjennomsnittlig på lengde, og ganske rund og god. Anonymkode: 089c6...9f3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Du vet vel hvilken størrelse barnet ditt bruker nå? Det er veldig individuelt hvilken størrelse barnet bruker, og det trenger ikke stemme overens med alder, i tillegg til at overkropp og underkropp ikke trenger å samsvare i størrelse. Min bruker f.eks to str større i overkropp enn underkropp pga veldig slank figur, så han må ha veldig smale bukser for at de ikke skal falle av, derav en del mindre størrelse enn alderen skulle tilsi. Må såklart da også ha bukser med litt god lengde for størrelsen. Overdeler tåler fint å være litt oversized og vide uten at det går utover komfort og bevegelighet, så vi får ikke det samme problemet der. Jeg opplever H&M som små i størrelsen, ja. I tillegg syns jeg kvaliteten er såpass dårlig at jeg ikke ville kjøpt derfra til et barn som går eller krabber. Unntaket er om du skal bruke bodyer derfra under genser, da funker de nok helt greit. Anonymkode: f9243...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå