Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du gutt eller jente, og når slutter barnet med bleie?

Anonymkode: a9b46...3a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutt. Sluttet på dagtid da han var 3, er nå 4 og bruker fremdeles bleie om natten (og når han skal bæsje, da ber han om å få bleie på, så bæsjer han i den). 

Anonymkode: 7384c...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet helt da han var 3,5 ca

Anonymkode: b1384...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Har en av hver. Begge sluttet sommeren de ble 3.

Anonymkode: e999b...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Jente og gutt. Jenta startet med EC (babypotting) da hun var 9 mnd, og sluttet med bleie på dag og natt da hun var 17 mnd. 

Gutten startet vi med EC fra fødselen og han var bleiefri på dag 14 mnd gammel, og på natt rett før han var 2. 

Kun en håndfull bæsjebleier på begge to etter de var 1 år. Vi brukte tøybleier. 

Anonymkode: acffc...e36

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Gutt, sluttet på dagtid da han var drøyt 2,5 år. Det var midt på vinteren, så jeg hadde jo ikke tenkt å drive noe bleieslutt før til våren, men han insisterte. Det var så stas å gå med truser, han ville ha på truser hjemme i helgen. Mandag morgen protesterte han høylydt mot å ta på bleie før barnehagen, nektet plent. Jeg var litt skeptisk, men gikk med på det. Det viste seg å gå veldig fint, så da var det gjort.

På natta gikk det litt lenger,mener han var rett over 3 år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jente og gutt. Jenta startet med EC (babypotting) da hun var 9 mnd, og sluttet med bleie på dag og natt da hun var 17 mnd. 

Gutten startet vi med EC fra fødselen og han var bleiefri på dag 14 mnd gammel, og på natt rett før han var 2. 

Kun en håndfull bæsjebleier på begge to etter de var 1 år. Vi brukte tøybleier. 

Anonymkode: acffc...e36

Godt jobba 😍 har lyst til å få gutten min på 15 mnd til å slutte, han er vant til å sitte på do, og kler jeg av ham bleia og er rett ved do, så holder han seg. 

Jeg er bare litt lat 😅 er det slik at du hele tiden er på og setter dem på do hver time eller hvordan funker det hos dere? 

Anonymkode: 63ea3...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Første, gutt, sluttet rett før 3 års dagen sin. Andre, jente, sluttet da hun var 20 mnd. Tredje, jente sluttet da hun var 2,5 år. Fjerde, gutt sluttet da han var 2,5 år. Alle sluttet med nattbleie under en mnd etter at de var tørre på dagtid.

Anonymkode: 2829f...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Jente, sluttet helt på dagtid nå nettopp og blir tre år om tre måneder. På natt får vi se det an litt. 

Anonymkode: 5c685...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte en mer naturlig fremgangsmåte med sønnen min, og lot han aldri bruke bleie.

Han lærte og bruke potte etter kun 22mnd 😊

Anonymkode: ea801...cb1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jente, 4 år.

Anonymkode: c998a...d11

AnonymBruker
Skrevet

Jente, sluttet både natt og dag rundt 2.5 år, men spurte om bleie til å bæsje i til hun var 4. Da sa vi at nå lager de ikke bleier store nok til deg. Og etter en uke med stahet og roping fra hennes side, så syns hun nå ( er 4.5 ) det er veldig stas å gå på do.

Anonymkode: d231a...825

• Liker 1
Skrevet

Gutt 2 år og 3 mnd

Jente 2 år og 1 mnd

Skrevet

Jente: Dagbleie -  2 år 11 mnd. Nattbleie 3 år.

Gutt: Både dag- og nattbleie- 4 år 4 mnd.

Gutt: Dagbleie - 2 år 10 mnd. Nattbleie 3 år 5 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

På dagtid 2,5 år. Bruker fortsatt på natta og er 4 år. Tisser ekstremt mye på natta enda. Så det hormonet som styrer det har nok ikke kicket inn enda.

Anonymkode: 34188...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jente: 2,5 år. Sluttet på dag og natt samtidig. Har gått veldig fint men har så klart hatt noen perioder med uhell :) sluttet sen vinter/tidlig vår, hadde tenkt til å vente til sommeren, men hun bestemte selv at hun ville slutte og da ville vi smi mens motivasjonen var varm 😄

Anonymkode: 7ec43...5ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn sluttet med bleie når han var 3 år og 8 mnd gammel. Litt sent, ja, men til gjengjeld var det aldri noe problem etterpå. Han hadde aldri noen uhell, heller ikke om natten. Helt tørr.

Prøvde å slutte en gang tidligere med han, men da gikk det dårlig og han var åpenbart ikke moden for det da. Husker ikke når det var.

Anonymkode: 6a4d8...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Gutten sluttet da han var 4 år og 1 mnd. Jenta rett over 3 år. Var en kjempevanskelig bleieslutt med gutten, gikk helt knirkefritt med yngste (jenta). 

Anonymkode: d9d6f...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine sluttet da de var 3 år, både på dag og natt.

Anonymkode: 653fe...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Gutt og jente. Begge sluttet når de var 3 år og 9 mnd. Jeg la det opp til sommerferien med mindre klær på dersom de tisset seg ut, noe de gjorde innimellom. Sluttet samtidig å tisse seg ut på natta. 

Anonymkode: 19802...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...