Gå til innhold

Hund alene om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du om du skal ut om kvelden og ingen andre er hjemme. Lar du den være alene?

Jeg har ingen som kan passe hunden min om kvelden når jeg skal ut, så jeg har pleid å ha han på kennel over natten. Synes det blir feil å la han være alene hjemme hele kvelden, og jeg hadde da måttet avslutte kvelden før jeg ellers hadde fordi jeg tenker på hunden som er alene hjemme.

Jeg tenker da ikke på at jeg har vært på jobb om dagen (f.eks. en lørdag), men synes det blir helt annerledes for en hund å være alene om kvelden, når han bare er vant til at jeg er hjemme om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tenker da ikke på at jeg har vært på jobb om dagen (f.eks. en lørdag), men synes det blir helt annerledes for en hund å være alene om kvelden, når han bare er vant til at jeg er hjemme om dagen.

Jeg mente selvsagt at det er hunden som er vant til å være alene om dagen og ikke om kvelden.

Skrevet

Har ingen problemer med å la hunden være alene hjemme selv om det er kveld. Er det lørdag har vi jo stort sett vært hjemme hele dagen og den har fått en god tur før vi går.

Har litt mer problemer med å dra ut igjen når jeg har vært borte på jobb hele dagen, men 2-3 timer hander det at den er alene ettermiddag/kveld allikevel. Nå har vi katt også, så den er jo sjelden helt alene.

Gjest Fruktfat
Skrevet

tror ikke en hund tenker på klokka om den er ni på morgenen eller ni på kvelden...

ja, hunden vår er alene på kvelden

Skrevet

Tror personlig den har det bedre hjemme enn på kennel jeg da,han ligger vel alene der og

Skrevet

Hundene luftes og så går man ut hos mor og far. Ikkeno problem

Skrevet

sjelden han er alene om kvelden, men det går fint det, vi er så mye hjemme ellers at en gang i blant er ikke noe problem, og kan vi ta han med gjør vi det.

Skrevet

Det er sjelden hunden er helt alene - dag eller kveld, men er hun det er det ikke noe problem.

Skrevet

Ikke noe problem uansett når på døgnet. Tror ikke hunden bryr seg så lenge om det er kveld eller morgen så lenge han får komme ut til sine faste tider :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Om de har vært alene flere timer på dagen(pga av jobb), så går jeg ikke fra dem på kvelden(utenom en kjapp tur i butikken kanskje), men når jeg har vært med dem hele dagen, så er det ikke noe problem å gå fra dem om kvelden/natten... De klare fint å være alene lenger enn et par timer, men her er det samvittigheten min som spiller inn... Jeg kjøpte jo ikke hund for å la de være hjemme alene hele dagen ;)

Skrevet

Jeg er av de som er hjemme, så mine hunder kan godt være aleine litt om kvelden, uten at det egentlig gjør de noe, men... Vi har de for det meste med allikevel vi... De fleste vi er hos, har hunder selv, så da løser det seg greit. Er vi ellers hos noen med katt, eller noen som aldeles ikke liker hunder, er hundene i bilen. Skal vi på helgemorro, som gjerne starter tidlig lørdag kveld, og fører med seg lang søvn på søndag, setter vi de bort til svigers og min søs. Guttene i hundegården blir selvfølgelig hjemme :)

Skrevet

Så lenge han får alle behovene sine dekket spiller det ikke noen rolle når på døgnet jeg er borte fra ham.

Skrevet
Hva gjør du om du skal ut om kvelden og ingen andre er hjemme. Lar du den være alene?

Jeg har ingen som kan passe hunden min om kvelden når jeg skal ut, så jeg har pleid å ha han på kennel over natten. Synes det blir feil å la han være alene hjemme hele kvelden, og jeg hadde da måttet avslutte kvelden før jeg ellers hadde fordi jeg tenker på hunden som er alene hjemme.

Om en ikke kan dra fra hunden, så blir det en belastning å ha den. Greit om den er valp,men ikke om den er voksen. man skafer barnevakt til store barn også,men de store kan klare seg hjemme alene.

Skrevet

Hunder kan "klokka". I alle fall om de er vant til faste rutiner.

Begynn med å gå en liten tur rundt kvartalet om kvelden, uten hunden, neste kveld går du en litt lengre tur osv. for slik å trene hunden vekk fra de rutinene du har laget for den.

Jeg tror den har det bedre hjemme enn på kennel og siden den er vant til å være alene på dagtid, vil det sikkert ikke ta så lang tid før den innser at hverdagene kan være litt forskjellige.

Regn med at du må trene par tre uker framover, så blir den vant til at rutinene ikke alltid er like. (Du trenger ikke trene hver kveld, men tren så ofte du kan)

Skrevet
Hunder kan "klokka". I alle fall om de er vant til faste rutiner.

Begynn med å gå en liten tur rundt kvartalet om kvelden, uten hunden, neste kveld går du en litt lengre tur osv. for slik å trene hunden vekk fra de rutinene du har laget for den.

Jeg tror den har det bedre hjemme enn på kennel og siden den er vant til å være alene på dagtid, vil det sikkert ikke ta så lang tid før den innser at hverdagene kan være litt forskjellige.

Regn med at du må trene par tre uker framover, så blir den vant til at rutinene ikke alltid er like. (Du trenger ikke trene hver kveld, men tren så ofte du kan)

Hunden min har vært en del på denne kennelen, den stortrives der, så det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Der er han sammen med andre hunder. Men det er jo litt tungvint da, hadde vært fint om han kunne være alene hjemme om kvelden også (når jeg har vært hjemme om dagen). Grunnen til at jeg spør er at han klynker og bjeffer om kvelden når han er alene, men ikke på dagen.

Det er nok som du sier, jeg må øve på at han er alene om kvelden også. Men det er ikke enkelt å få til, har barn som jeg er alene med og da kan jeg ikke gå ute om kveldene til vanlig. Det er av samme grunn ikke aktuelt så ofte, men hadde vært greit å få det til de gangene det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...