AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 Forstår ikke hvordan folk klarer å bli kirurg, lege, advokat, psykolog, ingeniør osv. Får angst av å tenke på om alle var som meg... føler at jeg ikke bør sette genene mine videre når jeg er så lite glup og smart... Anonymkode: b7a59...5fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Så da mener du at alle mennesker som ikke har den type stillinger er tapere? Det vil jo i så fall gjelde den største del av verdens befolkning og da er du en del av flertallet. Anonymkode: f0ef8...84f 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Fine du! Man er jo ikke bedre enn noen andre selv om man har valgt en retning innenfor juss, medisin, psykologi eller retning ingeniør? Det har jo med interesser og hva man liker å gjøre!💗 Anonymkode: 1f534...a8e 1 1
Gjest Muffin man Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår ikke hvordan folk klarer å bli kirurg, lege, advokat, psykolog, ingeniør osv. Får angst av å tenke på om alle var som meg... føler at jeg ikke bør sette genene mine videre når jeg er så lite glup og smart... Anonymkode: b7a59...5fb Er du generøs, omtenksom og snill vil du fortsatt ha en positiv effekt på verden Ikke vær så hard mot deg selv Endret 10. juni 2022 av Muffin man
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Du kan jo tenke på hvor godt leger, advokater, psykologer, ingeniører osv. hadde klart seg hvis ingen gjorde noen av de andre jobbene. Hvor god mulighet hadde de hatt til å jobbe i slike yrker hvis de måtte ordne alt annet selv? Anonymkode: f015b...afa
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Ikke jeg heller Er ingeniør, men skjønner ikke hvordan jeg fikk det til. Men ble nå det da. Skjønner ikke hvordan folk blir leger og piloter og alt sånt, men de blir nå det. Mange ting som er lettere enn det ser ut, og ting som er vanskeligere enn det ser ut. Jeg er sikker på at det finnes dummere folk enn deg. Anonymkode: ad7ad...fb9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så da mener du at alle mennesker som ikke har den type stillinger er tapere? Det vil jo i så fall gjelde den største del av verdens befolkning og da er du en del av flertallet. Anonymkode: f0ef8...84f Nei! Men jeg tenker at mange som har jobber som ikke krever særlig med utdannelse kanskje studerer ved siden av. Anonymkode: b7a59...5fb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Å være tilfreds med den man er er særdeles viktig for å være tilfreds med livet. Verden trenger ulike mennesker. Anonymkode: c975a...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei! Men jeg tenker at mange som har jobber som ikke krever særlig med utdannelse kanskje studerer ved siden av. Anonymkode: b7a59...5fb Noen gjør det. De fleste ikke. Anonymkode: f0ef8...84f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Hvorfor er man taper fordi man ikke har lang utdanning og høy stilling? Et vellykket menneske er en som har det godt med seg selv, er stort sett lykkelig, bryr seg lite om det materielle eller status og har funnet noe som passer en god når det kommer til yrke og livet generelt. Uansett om det er lege eller søppletømmer. Hadde flere tenkt sånn og sluttet å glorisere visse yrker og status, hadde vi vært en lykkeligere befolkning. Anonymkode: 5e465...94b 3
kri.star Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Jeg kan bare svare for meg. Jeg er det jeg er (prosjektscontroller innen olje og gass) fordi jeg brenner for det. jeg synes det er kjempespennende og jeg elsker utfordringene jobben min gir meg. Er jeg noe bedre enn andre bare fordi jeg har en god utdannelse, jobb og inntekt? Nei, langt ifra! Har jeg en viktigere jobb enn andre. Noen ja, men de aller fleste nei. Jeg er sykt glad for at noen faktisk jobber i matbutikken slik at jeg kan handle på vei hjem, jeg er evig takknemmelig for at jeg slipper å vaske kontoret mitt selv! Jeg er syke glad for barnehageassistenen som byttet bleie på barnet mitt da hun var liten, og jeg er takknemmelig for helefagarbeideren som tar vare på meg når jeg blir eldre! Gjør det DU blir glad av, og det som gir deg lykke i livet, og aldri la noen fortelle deg at måten du tjener til livets opphold er noe å skamme seg over (eller, såfremt du ikke raner gamler damer som yrke da)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Å være taper handler vel mer om hvor mye i lønn man har enn hvilken utdannelse man har! Anonymkode: 8f4c3...59f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forstår ikke hvordan folk klarer å bli kirurg, lege, advokat, psykolog, ingeniør osv. Får angst av å tenke på om alle var som meg... føler at jeg ikke bør sette genene mine videre når jeg er så lite glup og smart... Anonymkode: b7a59...5fb Genetisk sett kommer du fra en ubrutt rekke vinnere. Det fins mange andre egenskaper som er like verdifulle som ren intelligens. Anonymkode: 18710...0c1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Å være taper handler vel mer om hvor mye i lønn man har enn hvilken utdannelse man har! Anonymkode: 8f4c3...59f Å være taper handler om holdning. Anonymkode: f0ef8...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå