Snuppelure Skrevet 12. november 2005 #1 Skrevet 12. november 2005 Ville dere tatt med en 3.mnd gammel baby til Mauritsius? erfaringer mottas.
Charmina Skrevet 12. november 2005 #2 Skrevet 12. november 2005 Heisann! Ja det ville jeg gjort! Jeg var der i nesten 5 uker i sommer og hadde med meg datteren min som da var knappe 9 mnd. Det var ikke noe problem i det hele tatt! Det er utrolig flott der nede, dere har masse å glede dere til. Vi skal helt klart tilbake igjen. Skal dere bo på hotel eller leier dere bolig? Å nå fikk jeg jammen lyst til å reise tilbake ...."drømme" -Charmina
Snuppelure Skrevet 12. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2005 takk for svar. Jeg vet sannelig ikke hvordan vi skal bo. Vi skal ned i et bryllup så det det blir nok grei standar tenker jeg. :-)
Jens Skrevet 12. november 2005 #4 Skrevet 12. november 2005 Hei Det går sikkert kjempefint. Vi tok med vår 3 måneder gamle sønn til Portugal i sommer, og nå er han 6 måneder, og om tre uker reiser vi på Cruise i Karibien!Er jo enkelt så lenge de ikke kan gå/krabbe sin kos!!
Martha Stewart Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 Men hvordan er det på flyreiser med små barn? Blir det ofte mye skriking og har man barnet på fanget hele tiden? Min kjære og jeg har alltid reist mye og jeg har så lyst til at vi kan fortsette med det etter at vi får barn til neste år. Så sant det ikke blir for mye stress, for da kan man jo like gjerne være hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 Har ikke vært der selv, men kjenner noen som har vært der med småbarn, og det var helt greit. Tidsforskjellen er heller ikke så ille, slik at døgnrytmen til barnet ikke forskyver seg så mye – på den måten er det mye verre å reise til f.eks. Tahiland eller Vestindia.
LilleMy Skrevet 12. november 2005 #7 Skrevet 12. november 2005 Ja, du har barnet på fanget under reisen, med mindre du får sete foran og kan bestille en "cryb". Men med en så liten baby er det ikke noe problem å holde hele veien om man er to - den lille sover jo såpass mye i forhold til en større baby.... God tur! Mauritius er nydelig!
Emma3 Skrevet 12. november 2005 #8 Skrevet 12. november 2005 Vi var i Nice då snuppa var litt over 6 mnd, og det gjekk over all forventning. Fly turen gjekk og bra, men eg vil anbefale å ta direkte fly om det går. Heim igjen måtte vi det, og då siste flyet var forsinka, tok reise veldig lang tid for babyen, så siste biten vart det litt grining. Ellers hadde vi ho mellom oss i sete el på fanget og passa på at ho utligna trykkket med smokk el flake. Det kan og vere lurt å få eit rom/leilighet med airconditon, slik at det ikkje blir for varmt for babyen. (men det kan jo også fort gje infeksjoner).
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 vi reiste til karibia med tre unger, 2, 4, 6 år i vår. det var superlang tur og hele 6 timer tidsforskjell men det gikk såååå bra. og en baby er det jo enda lettere for, for den sover jo bare når en er trøtt, og blåser i hvor mye klokka er. det er suverent å reise med barn!!! flyturen er vel også lettere med en baby enn en 2 åring tror jeg. og ikke minst er det jo lettvint med mat (hvis du ammer).
Charmina Skrevet 13. november 2005 #10 Skrevet 13. november 2005 På flyene ned til Mauritius får alle som bestiller det seng til barnet. Det gjorde reisen veldig mye mer behagelig! Har tidligere vært i Thailand og Malaysia uten å få det og det var ikke noe kjekt! Det lå faktisk unger helt opp i 2 års alderen og sov i disse sengene. Servicen er også svært god på flyene og jeg syntes det gikk kjempefint.Ammer du er det jo enkelt, og om ikke får du kokt vann til barnet når du måtte ønske. Vi fikk nå både bleier, kremer, flaske og leke når vi kom ombord. Selv ammet jeg og det gjorde jeg under take of og landing sånn at hun ikke skulle få vondt i ørene. nesedråper rett før er også et godt tips! Det annbefales å vaksinere før du reiser. Jeg fikk vaksine på helsestasjonen og gikk også og fikk hepatitt b for sikkerhets skyld etter annbefaling hos lege. Det gjorde også resten av familien. -Charmina
Potetoline Skrevet 14. november 2005 #11 Skrevet 14. november 2005 Har reisefeber jeg.. drar til thailand med tre små i morgen!!! og er svært spent på hvordan flyturen kommer til å gå. minstemann må sitte på fanget hele turen!! har fått MYE negative tilbakemeldinger på at vi skal dra med oss tre små til thailand... men prøver å ikke la det ødelegge for oss.. GOD TUR!!! og kos dere masse!!
Caramba Skrevet 15. november 2005 #12 Skrevet 15. november 2005 Har reisefeber jeg.. drar til thailand med tre små i morgen!!! og er svært spent på hvordan flyturen kommer til å gå. minstemann må sitte på fanget hele turen!! har fått MYE negative tilbakemeldinger på at vi skal dra med oss tre små til thailand... men prøver å ikke la det ødelegge for oss.. GOD TUR!!! og kos dere masse!! ← har "kritikerne" dine vært i Thailand selv? Det er hvertfal et nydelig land med fantastiske strender. Da jeg var der sist så krydde det av barnefamilier, mange med små babyer og alle så ut til å ha det toppers!! Har også en venninde som var i Thailand i en måned med tre små i fjor. De var borte en hel måned og det gikk strålende. Barna elsket det og han minste på 11 mnd ble stjerne hos de barneglade Thaiene.
Potetoline Skrevet 8. desember 2005 #13 Skrevet 8. desember 2005 :-D Nå er vi hjemme igjen!! Og det gikk superbra!! Thailand anbefales og til alle som har noe negativt å si om å reise så langt med små barn: Kyss meg et visst sted!!! Ungene hadde så stort utbytte av turen. I noen familier er det faktisk nødvendig å dra på ferie for å få slappet ordentlig av.
Charmina Skrevet 11. desember 2005 #14 Skrevet 11. desember 2005 :-D Nå er vi hjemme igjen!! Og det gikk superbra!! Thailand anbefales og til alle som har noe negativt å si om å reise så langt med små barn: Kyss meg et visst sted!!! Ungene hadde så stort utbytte av turen. I noen familier er det faktisk nødvendig å dra på ferie for å få slappet ordentlig av. ← Har også vært i Thailand med eldstemann som da var 1 år og det var en fantastisk opplevelse. Hadde ikke hatt betenkeligheter med å reise ned igjen med flere små. Strålende land å feriere med små unger, og det samme i Malaysia.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #15 Skrevet 11. desember 2005 Hei Det går sikkert kjempefint. Vi tok med vår 3 måneder gamle sønn til Portugal i sommer, og nå er han 6 måneder, og om tre uker reiser vi på Cruise i Karibien!Er jo enkelt så lenge de ikke kan gå/krabbe sin kos!! ← Det er en VISS forskell å reise til mauritius og portugal da
Jens Skrevet 21. desember 2005 #16 Skrevet 21. desember 2005 Ok, gjest er enig. Men har akkuratt kommet tilbake fra karibien med min 7 måneder gamle gutt, og det gikk kjempefint!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå