AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #141 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde de fleste hadde interesse av å holde seg slanke og spreke! Anonymkode: ce3b2...659 Hvis du tror det handler om interesse så har du bomma. Anonymkode: a6381...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #142 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du tror det handler om interesse så har du bomma. Anonymkode: a6381...4b5 For de fleste kommer det ikke av seg selv å holde seg slanke og spreke . Mine slanke tanter gikk lange turer etter hvert eneste måltid for å greie å holde vekten nede. Resten av tantene var FEITE. Anonymkode: ce3b2...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #143 Del Skrevet 13. juni 2022 De feite dauer tidlig, vipps vi har spart milliarder i pensjonsutbetalinger. Anonymkode: deae2...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 13. juni 2022 #144 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 10.17): Noen andre som har fått det med seg? overvektige koster samfunnet 68 milliarder kroner årlig, når er det vi skal begynne å sette foten ned å si nok er nok?. Det er så egoistisk at jeg ser svart, så mange områder vi kunne brukt disse pengene på som fellesskapet kunne tatt nytte av, men istedet så går pengene til og prøve å holde helsen til disse overvektige vedlike, de har null respekt for andre eller sin egen kropp, de er en gjeng egoister. Fysisk aktivitet er noe alle bør gjøre minst 30 minutter hver dag, man kan heller ikke spise 4000 kalorier daglig, for så å si at det er umulig og gå ned i vekt, dette ligger kun på de overvektige å deres late holdning til egen helse. Hvem betaler for deres dårlige valg? Jo det er oss skattebetalere. Nå må det gjøres tiltak, vi må få slutt på denne ukulturen som bidrar til og koste velferdsstaten store summer, vi må få slutt på overvekten. Anonymkode: 48de4...50e Vi bør nok slutte med all slik industriell virksomhet. Slutte med å være slike "kakser", fordi de produserer jo disse godterivarene. Ikke vår feil, vi lider, de tjener penger. Meeen, de har og helseprbl.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #145 Del Skrevet 13. juni 2022 matsats skrev (På 11.6.2022 den 22.25): Det endokrine systemet er den eneste tingen i universet som bryter termodynamikkens første lov? Interessant. Om du leser dette uten vrangbrillene på går det fint det også. Prøv! Anonymkode: 95c8f...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #146 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For de fleste kommer det ikke av seg selv å holde seg slanke og spreke . Mine slanke tanter gikk lange turer etter hvert eneste måltid for å greie å holde vekten nede. Resten av tantene var FEITE. Anonymkode: ce3b2...659 Tro meg, jeg vet det krever arbeid å holde seg slank. Poenget mitt er at folk ikke blir overvektige fordi de ikke har interesse av å holde seg slanke og trente. Det er hakket mer sammensatt enn det. De fleste har interesse av å ha en slank og sunn kropp. Anonymkode: a6381...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #147 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tro meg, jeg vet det krever arbeid å holde seg slank. Poenget mitt er at folk ikke blir overvektige fordi de ikke har interesse av å holde seg slanke og trente. Det er hakket mer sammensatt enn det. De fleste har interesse av å ha en slank og sunn kropp. Anonymkode: a6381...4b5 Man må selvsagt yte det som trengs. Få maks ett barn for eksempel! Anonymkode: ce3b2...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. juni 2022 #148 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Trodde de fleste hadde interesse av å holde seg slanke og spreke! Anonymkode: ce3b2...659 Kanskje. Men husk at 51% også er "de fleste". Altså kan det være et nokså stort mindretall som ikke har denne interessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #149 Del Skrevet 15. juni 2022 Forstår hva du mener. Men jeg syns alt som ikke er bra for helsen og koster samfunnet bør inkluderes i det du skrev. Røyking, alkohol/rusmisbruk, overvekt (ikke 10kg, men fedme) osv. Og at man er mer ansvarlig for egen helse. Er feks mange diabetikere og hjertesyke som driter i kosthold og trening. Også blir de innlagt gjentatte ganger pga det. Og som syk bør man være villig til å gå i behandling om det tilbys, ikke like hjemme og motta penger fra NAV om det kan unngås. Hadde vi måtte betalt egne helseforsikringer hvor det ble dyrere dersom overvekt, røyking osv, så hadde vel noen kanskje gjort noe med problemet enn å synes det er ok at alt er "gratis". Syns det er bra slik velferdstjenestene er lagt opp, men jeg syns det er alt for lett å bli lat og holde helsevesenet ansvarlig for egne, selvforskyldte problemer. Anonymkode: a9281...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #150 Del Skrevet 21. november 2022 Det eneste riktige som jeg ser for meg er at overvektige må betale ekstra skatt, som fks, røykere. All usunn mat bør beskattes høyere, slik at de tykke spiser mindre. Anonymkode: ae334...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #151 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 10.17): Noen andre som har fått det med seg? overvektige koster samfunnet 68 milliarder kroner årlig, når er det vi skal begynne å sette foten ned å si nok er nok?. Det er så egoistisk at jeg ser svart, så mange områder vi kunne brukt disse pengene på som fellesskapet kunne tatt nytte av, men istedet så går pengene til og prøve å holde helsen til disse overvektige vedlike, de har null respekt for andre eller sin egen kropp, de er en gjeng egoister. Fysisk aktivitet er noe alle bør gjøre minst 30 minutter hver dag, man kan heller ikke spise 4000 kalorier daglig, for så å si at det er umulig og gå ned i vekt, dette ligger kun på de overvektige å deres late holdning til egen helse. Hvem betaler for deres dårlige valg? Jo det er oss skattebetalere. Nå må det gjøres tiltak, vi må få slutt på denne ukulturen som bidrar til og koste velferdsstaten store summer, vi må få slutt på overvekten. Anonymkode: 48de4...50e På vegne av mange ; takk for at du går rundt og er så perfekt og søt Anonymkode: 61cfa...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #152 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På vegne av mange ; takk for at du går rundt og er så perfekt og søt Anonymkode: 61cfa...fb4 Det er oss skattebetalere som må betale ekstra fordi tykke mennesker ikke klarer å begrense seg. Mener du TS skal la være å bry seg? Anonymkode: ae334...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 21. november 2022 #153 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 9.10): Som sykepleier har jeg så mange meninger om dette at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Det stemmer sikkert at overvektige koster så mye, hvertfall mtp. at det er så mange i Norge som er overvektige. MEN, nå har vi et tall på hva overvektige koster. Hva med alle andre «selvforskyldte» grupper, hva koster de? Hva tror du alle som er glad i jogging, løping og fjellturer koster samfunnet i året? Det er disse pasientene som må operere inn proteser i knær og hofte i en alder av 50 år. Det er de som kommer inn å må behandles for en atrieflimmer flere ganger i året. De er også mye sykemeldt. Hva med røykere som får KOLS og/eller lungekreft? Jeeeez, de koster samfunnet enormt og har maaaange innleggelser med avansert behandling på blant annet intensivavdeling, og er de med flest liggedøgn på sykehus. Tidlig ufør, mye sykemeldt. De som liker å jobbe med hagearbeid om sommeren? Fall fra stiger, etseskade fra f.eks terrassebeis (lut), store kutt fra øks, saks, sag o.l. Alvorlige og mindre skader som krever innleggelse, sykemeldinger, kanskje operasjon? De tar som oftes ikke forhåndsregler, bruker nødvendig utstyr eller tar seg tid til å lese hvor farlig et stoff faktisk er om det kommer på huden/blir pustet inn. For å ikke nevne skader fra sport og ekstremsport. Skisport, aking, surfing. Hva med de som har valgt å ha trapp i huset sitt, som de har stor sannsynlighet for å falle ned? Den personen som VALGTE å dra på byen for å drikke alkohol i helgen, men VALGTE å drikke seg så full at han/hun skadet seg, eller rett og slett ble innlagt med alkoholforgiftning. Jeg kan holde på i evigheter. Felles i disse gruppene er at overvektige ikke er overrepresentert i noen av de, men det er grupper som på en eller annen måte er «selvforskyldt». Jeg har jobbet i helsevesenet i 8 år, og til sammen hatt TO pasienter som har vært innlagt med overvekt som eneste årsak til tilstanden deres. Poenget mitt er at det er mye i livet her som er selvforskyldt. Om Norge skal slutte å ta vare på alle som har selvforskyldte skader eller sykdommer, kan vi legge ned alt som har med helse og stønader. Anonymkode: 0ebbe...f2a Dette 👆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #154 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 9.10): Som sykepleier har jeg så mange meninger om dette at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Det stemmer sikkert at overvektige koster så mye, hvertfall mtp. at det er så mange i Norge som er overvektige. MEN, nå har vi et tall på hva overvektige koster. Hva med alle andre «selvforskyldte» grupper, hva koster de? Hva tror du alle som er glad i jogging, løping og fjellturer koster samfunnet i året? Det er disse pasientene som må operere inn proteser i knær og hofte i en alder av 50 år. Det er de som kommer inn å må behandles for en atrieflimmer flere ganger i året. De er også mye sykemeldt. Hva med røykere som får KOLS og/eller lungekreft? Jeeeez, de koster samfunnet enormt og har maaaange innleggelser med avansert behandling på blant annet intensivavdeling, og er de med flest liggedøgn på sykehus. Tidlig ufør, mye sykemeldt. De som liker å jobbe med hagearbeid om sommeren? Fall fra stiger, etseskade fra f.eks terrassebeis (lut), store kutt fra øks, saks, sag o.l. Alvorlige og mindre skader som krever innleggelse, sykemeldinger, kanskje operasjon? De tar som oftes ikke forhåndsregler, bruker nødvendig utstyr eller tar seg tid til å lese hvor farlig et stoff faktisk er om det kommer på huden/blir pustet inn. For å ikke nevne skader fra sport og ekstremsport. Skisport, aking, surfing. Hva med de som har valgt å ha trapp i huset sitt, som de har stor sannsynlighet for å falle ned? Den personen som VALGTE å dra på byen for å drikke alkohol i helgen, men VALGTE å drikke seg så full at han/hun skadet seg, eller rett og slett ble innlagt med alkoholforgiftning. Jeg kan holde på i evigheter. Felles i disse gruppene er at overvektige ikke er overrepresentert i noen av de, men det er grupper som på en eller annen måte er «selvforskyldt». Jeg har jobbet i helsevesenet i 8 år, og til sammen hatt TO pasienter som har vært innlagt med overvekt som eneste årsak til tilstanden deres. Poenget mitt er at det er mye i livet her som er selvforskyldt. Om Norge skal slutte å ta vare på alle som har selvforskyldte skader eller sykdommer, kan vi legge ned alt som har med helse og stønader. Anonymkode: 0ebbe...f2a Røykere betaler jo ekstra skatt på tobakken? De dra jo mange millarder i året. Anonymkode: ae334...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #155 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 9.28): De feite dauer tidlig, vipps vi har spart milliarder i pensjonsutbetalinger. Anonymkode: deae2...85f Så nedrig sagt 😳 Anonymkode: ae334...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #156 Del Skrevet 21. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Så nedrig sagt 😳 Anonymkode: ae334...692 Nedrig er det jo i det hele tatt å taksere og sette prislapper på sine medmennesker sånn som premisset er for denne tråden. Til å bli kvalm av, enkeltes menneskesyn her. Anonymkode: bcd0c...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. november 2022 #157 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 9.28): De feite dauer tidlig, vipps vi har spart milliarder i pensjonsutbetalinger. Anonymkode: deae2...85f I snitt dør vel overvektige tidligere enn ikke-overvektige, men ikke så voldsomt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. november 2022 #158 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så nedrig sagt 😳 Anonymkode: ae334...692 Om folk dør tidligere betyr det jo mindre pensjonsutbetaling. Det er da ikke noe nedrig med å påpeke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #159 Del Skrevet 21. november 2022 Det er billig i forhold til en annen budsjettpost som koster 250 milliarder i året 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #160 Del Skrevet 21. november 2022 On 6/10/2022 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Noen andre som har fått det med seg? overvektige koster samfunnet 68 milliarder kroner årlig, når er det vi skal begynne å sette foten ned å si nok er nok?. Det er så egoistisk at jeg ser svart, så mange områder vi kunne brukt disse pengene på som fellesskapet kunne tatt nytte av, men istedet så går pengene til og prøve å holde helsen til disse overvektige vedlike, de har null respekt for andre eller sin egen kropp, de er en gjeng egoister. Fysisk aktivitet er noe alle bør gjøre minst 30 minutter hver dag, man kan heller ikke spise 4000 kalorier daglig, for så å si at det er umulig og gå ned i vekt, dette ligger kun på de overvektige å deres late holdning til egen helse. Hvem betaler for deres dårlige valg? Jo det er oss skattebetalere. Nå må det gjøres tiltak, vi må få slutt på denne ukulturen som bidrar til og koste velferdsstaten store summer, vi må få slutt på overvekten. Anonymkode: 48de4...50e Vel, jeg ble overvektig etter et skadet kne som gjorde meg mer eller mindre invalid. Til tross for det har jeg vært i jobb hele veien og jeg betaler mer skatt enn de fleste. I tillegg har jeg jobbet hardt for å få hjelp til å holde vekta nede (fysioterapi hadde vært fint for å vite at man beveger seg rett når man er skadet). Det har vært som å trekke tenner. Fikk så endelig mulighet til å forsøke medisiner mot vekta på statens regning. Det kostet meg 3 fridager, noen tusenlapper i egenandel og heidundrende bivirkninger. Så fikk jeg bite i det Sure eplet da: betale mange tusen hos privat ortoped, betale enda flere tusen for medisiner som jeg trygt kan ta og ikke minst denne fysioterapien. så hva var det jeg skyldte deg mente du? Annet enn at du fikk måkket ut litt hat mot noe du tror er sant? ta deg til h din stigmatiserende drittsekk! Anonymkode: b1631...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå