Gå til innhold

Begynner å bli lei av svigers! Faen altså

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min har nettopp flyttet sammen i ny bolig. Dvs vi flyttet inn for knapt en uke siden og vi har ikke kommet helt på plass og mye gjenstår å pakke ut. Svigers var innom dagen etter vi flyttet inn og igår fikk kjæresten en tlf fra de og de lurte på om det var greit at de stakk innom idag litt utpå kvelden.

Helgen og kvelden idag skulle vi sette av til å rydde på plass det meste, få alt inn i skap og montere opp ny spisestue som vi har kjøpt. Jeg vil vi skal komme oss mer i orden før vi tar imot besøk, noe han er enig i, men han har store problemer med å si det til dem.🤦‍♀️ De kommer heller ikke hit for å hjelpe, det er kun for å skravle og fordi de har lite å ta seg til med ellers.(De er pensjonister).
Urimelig om jeg sier fra? 

Anonymkode: 19f36...8d4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig urimelig. Vær glad dere har familie i nærheten - det kan hende du får bruk for dem etterhvert, og da er det fint å være på godfot med dem. 

Dere kan vel fortsette å pakke ut og styre på selv om dem er på besøk? 

Anonymkode: 3a8ff...002

• Liker 30
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er samboeren din du må bli irritert på, som ikke klarer å si nei.

Er jo bare å si at det ikke passer. Verre er det vel ikke?

Anonymkode: ff3c4...2a1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen din må bare si ifra, herregud.

Flytting er kjempestress og de må respektere at dere trenger tid og ro til dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Totalt urimelig. Glad jeg bare har døtre. 🙊🙊

Anonymkode: 90403...71c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, er du lei av svigers bare pågrunn av dette? Da må du virkelig jobbe med deg selv. 🤦‍♀️

Anonymkode: 84238...5fb

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Du får håpe tjall blir lovlig snart så kan du fyre opp en feit en for å slappe av når de kommer på besøk. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere ting, jeg har tatt for meg svigermor en gang tidligere med støtte fra samboer og det tok hun ikke seg nær av i det hele tatt, hun er ganske myndig, bestemt og står på sitt.🤷‍♀️ Så jeg tør absolutt si fra, men det er litt mer måten man legger det frem på..

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, en voksen mann som ikke klarer å si til foreldrene at det passer bedre med besøk en annen dag??
Gled deg til et liv styrt av svigers. 

Anonymkode: 3ac0c...db8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og kjæresten min har nettopp flyttet sammen i ny bolig. Dvs vi flyttet inn for knapt en uke siden og vi har ikke kommet helt på plass og mye gjenstår å pakke ut. Svigers var innom dagen etter vi flyttet inn og igår fikk kjæresten en tlf fra de og de lurte på om det var greit at de stakk innom idag litt utpå kvelden.

Helgen og kvelden idag skulle vi sette av til å rydde på plass det meste, få alt inn i skap og montere opp ny spisestue som vi har kjøpt. Jeg vil vi skal komme oss mer i orden før vi tar imot besøk, noe han er enig i, men han har store problemer med å si det til dem.🤦‍♀️ De kommer heller ikke hit for å hjelpe, det er kun for å skravle og fordi de har lite å ta seg til med ellers.(De er pensjonister).
Urimelig om jeg sier fra? 

Her har du ikke noe å klage over. De ringte og spurte om det passet. De dukket ikke bare opp. Hadde de uanmeldt stått midt i stua og krevd oppvartning, da kunne du blitt sur. Men nå spurte de faktisk. Så alt dere hadde å gjøre, var å si at det ikke passer, og i stedet foreslå en annen dag, f.eks. neste helg. 

Så bli sur på samboeren din som ikke spurte hva du syns, ikke bli sur på svigers!

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

kan du ikke bestille pizza som dere kan spise etter at de har hjulpet dere med å montere de nye spisestuemøblene? 

Da får de både komme på besøk og dere får litt hjelp. Mens de monterer spisestuen får du ryddet på plass i et skap eller noe et annet sted. 

Vi utnyttet familie og venner "grovt" da vi flyttet og fikk levert møbler dagen etter. Et vennepar av oss monterte sengen og kleskapene våre, svigerfar sofaen, selv ryddet jeg på plass i kjøkkenskap og så bestilte vi pizza etterpå. 

Anonymkode: dc28a...0d8

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig, samboeren din må lære seg å si nei. 

Anonymkode: 70124...9bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort mye for å i det hele tatt hatt en svigers som ville komme over for å prate, selvfølgelig hvis hun er hyggelig da 😊

Men forstår jo også frustrasjonen din, men tenker det er mannen din sin feil. 

Anonymkode: 7a01e...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å få besøk av svigers så ofte hadde jeg aldri giddet. Hvertfall ikke midt oppi flyttekaos 😬 En ting er at samboeren din burde sagt nei, men om de ønsker å komme så ofte på besøk nå, blir det nok den hyppigheten fremover også. Bare vent til dere får barn! 😬

Anonymkode: b2035...64e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg synes du er urimelig. Be samboer si at de gjerne kan komme innom, men at dere må jobbe litt, og at dere ikke har kjøpt inn noe spesielt. 

Jeg hadde synes det var gøy at noen stakk innom for å se osv. Ikke lag det til noe verre enn det er! 

Anonymkode: 4808d...4a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så ekstremt glad for at samboeren min ikke har kontakt med foreldrene sine!! De er ufyselige. Ikke skal de få ha noe med det kommende barnet vårt å gjøre heller. Ikke urimelig at de gir beskjed i det hele tatt ,det er bare utrolig frekt å ta seg til rette på den måten, aner de hvor stress det er å flytte?? 

Anonymkode: dc2be...662

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er så ekstremt glad for at samboeren min ikke har kontakt med foreldrene sine!! De er ufyselige. Ikke skal de få ha noe med det kommende barnet vårt å gjøre heller. Ikke urimelig at de gir beskjed i det hele tatt ,det er bare utrolig frekt å ta seg til rette på den måten, aner de hvor stress det er å flytte?? 

Anonymkode: dc2be...662

Tar man seg til rette om man spør om det passer med besøk en kveld???

Anonymkode: b3cbd...720

• Liker 12
Gjest Hippokrates
Skrevet

Du skal få noen lange år i dette samboerskapet hvis to små besøk på en uke i en tidlig fase er alt som skal til for å bli lei av svigers...

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jo, jeg synes du er urimelig. Be samboer si at de gjerne kan komme innom, men at dere må jobbe litt, og at dere ikke har kjøpt inn noe spesielt. 

Jeg hadde synes det var gøy at noen stakk innom for å se osv. Ikke lag det til noe verre enn det er! 

Anonymkode: 4808d...4a3

De har jo allerede vært innom for å se, de kom dagen etter (!) de flyttet inn. 

At man tar en rask titt er bare hyggelig, men å henge rundt for å skravle når folk skal bære og montere møbler er bare en uting. Men her må mannen sette foten ned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke prøve å se på det slik at det er bra at dere får hjelp? Du må sette dem i sving, slik at de får hjulpet med ting.

Kanskje de ikke tilbyr seg å hjelpe selv, men da sier du hva de skal gjøre. Når de kommer på besøk midt i en flytteprosess må de regne med å ta i et tak :)

Montering av møbler, et malestrøk her og der, ev. kan du be svigermor lage middag mens dere andre jobber.

Anonymkode: 1f62f...e08

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...