Gå til innhold

Bordoppsett i bryllup - E-bord eller småbord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver og planlegger hvordan bord skal settes opp og pyntes til bryllupsfest, men vi lider tydeligvis av beslutningsvegring og klarer ikke helt se for oss hva som blir best.

Skal vi ha et klassisk E-bord eller småbord? Føler det er fordeler og ulemper med begge!

Dere andre som har eller skal gifte dere, hva går/gikk dere for og hvorfor? 

(Middels stor fest med ca 70gjester og buffet under middagen. Rommet middag skal være i er ikke veldig stort, men det skal fint være plass til begge typer oppsett uten problemer. Ved småbord blir det ca 8 personer per bord - kvadratiske bord.)

Anonymkode: 1f3b4...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk for runde bord med 10 pers per bord. Var 130 gjester. Synes det ble veldig fint og alle hygget seg på bordene sine. Tror jeg kanskje hadde gått for E eller U bord-oppsett dersom vi var under 50 pers. Tror begge deler vil fungere bra i deres tilfelle. Hehe, beklager. Ikke så mye hjelp fra meg ;) 

Anonymkode: a041a...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortrukket småbord, lettere å prate med de man sitter til bords med føler jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små bord. Syns E-bord er stygt og ser ut som man er i konfirmasjon.

Anonymkode: f7123...365

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbord.

1. Småbord er mye mer sosialt for gjestene. Da får de snakket med hele bordet, mens på langbord begrenser det seg gjerne til sidemann og rett ovenfor.

2. E-bord gjør gjerne slik at fotografen må holde seg langs veggene fordi det er for trangt å bevege seg mellom radene, og man får dermed ikke fanget stemningen rundt bordene like godt.

Anonymkode: 11774...ac1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ærlig talt at E bord eller hestesko minner om dåp, konfirmasjon eller stor bursdag. Ikke noe enklere å snakke sammen heller. Med småbord er det enklere å snakke med flere som sitter rundt bordet uten å måtte lene seg over og forbi den som sitter ved siden av, 

Anonymkode: 918c9...982

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for innspill! Jeg har ikke vært i noe særlig konfirmasjoner og dåp så har ikke de assosiasjonene med E-bord som mange andre nevner, så fint å vite 😊

Anonymkode: 1f3b4...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på om dere skal ha et formelt bryllup eller mer uformelt. Vi valgte småbord. Det passet best til vår stil og til lokalet. Vi slapp da også å ha den tradisjonelle bordplasseringen med svigerforeldre osv. og masse regler for hvem som skal ha hverandre til bords. Vi satt sammen med våre forlovere og plasserte foreldrene våre ved andre bord :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...