Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame tidlig i 30-årene som har gått på p-piller siden jeg var tenåring. I fjor sluttet jeg, da jeg prøver å bli gravid. Dette har ført til at huden min har blitt stygg, den er veldig knudrete i pannen, rød i kinnene og på nesen og jeg får kviser rett som det er. 

Hva kan jeg gjøre for å få huden min penere? Hva slags type produkter kan jeg bruke? Det eneste jeg gjør nå er å vaske av eventuell sminke og jeg bruker fuktighetskrem. 

Anonymkode: 585b7...da1

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier du har røde kinn og nese, jeg vil anbefale deg å snakke med en hudlege om å sjekke om du har rosesca. Jeg hadde som du beskriver, og jeg fikk påvist rosesca, jeg har gjort endringer i hudpleie og kosthold for å slippe det mest mulig og det har hjulpet med noen kremer på resept

Anonymkode: 51488...79c

AnonymBruker
Skrevet

Oi, jeg logga på KG for å lage akkurat denne tråden, så sprøtt. Har små vonde kviser over hele ansiktet etter p-pilleslutt, har alltid hatt helt okei hud så det er kjipt å få dette som 31-åring. Det må da finnes noen gode produkter for litt mer voksen og uren hud? Da jeg var i tenårene var det jo bare Basiron som gjaldt, regner med at det er annerledes nå 😅

Anonymkode: 67947...4f9

AnonymBruker
Skrevet

fikk enormt kviseutbrudd selv etter pilleslutt. er 38 år . har fortsatt det etter 2 år. hudlege har satt meg på roacuttane som er ekstremt fosterskadelig , så barn kan jeg ikke få det neste år. effektiv prevensjon disse pillene, så absolutt ! her blir det ikke barn. rekker ikke det nå. 

Anonymkode: 49fd0...361

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 8.40):

Når du sier du har røde kinn og nese, jeg vil anbefale deg å snakke med en hudlege om å sjekke om du har rosesca. Jeg hadde som du beskriver, og jeg fikk påvist rosesca, jeg har gjort endringer i hudpleie og kosthold for å slippe det mest mulig og det har hjulpet med noen kremer på resept

Anonymkode: 51488...79c

Takk for tips! Jeg har lest litt om det nå, men tror ikke det er det jeg har. 

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 0.41):

Oi, jeg logga på KG for å lage akkurat denne tråden, så sprøtt. Har små vonde kviser over hele ansiktet etter p-pilleslutt, har alltid hatt helt okei hud så det er kjipt å få dette som 31-åring. Det må da finnes noen gode produkter for litt mer voksen og uren hud? Da jeg var i tenårene var det jo bare Basiron som gjaldt, regner med at det er annerledes nå 😅

Anonymkode: 67947...4f9

Ikke bra vi er flere som har dette problemet, men da er det kanskje enda flere som kan dele erfaringer :) Håper noen ser denne tråden og kan komme med råd.. 

Skrevet

Jeg fikk og det etter ppilleslutt.

Men det roet seg, og jeg forverret det selv med å bruke produkter som var rettet mot uten hud. 

Det jeg trengte var milde og parfymefrie produkter, mild eksfoliering og nok fukt/fett. 

Prøv PHAsyren til Medik8, veldig mild rens og god krem. Lenge :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er hormonene dine som stabiliserer seg. Gi det litt tid, blir det ikke bedre, gå til hudlege

Anonymkode: c34aa...8cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 8.37):

Jeg er en dame tidlig i 30-årene som har gått på p-piller siden jeg var tenåring. I fjor sluttet jeg, da jeg prøver å bli gravid. Dette har ført til at huden min har blitt stygg, den er veldig knudrete i pannen, rød i kinnene og på nesen og jeg får kviser rett som det er. 

Hva kan jeg gjøre for å få huden min penere? Hva slags type produkter kan jeg bruke? Det eneste jeg gjør nå er å vaske av eventuell sminke og jeg bruker fuktighetskrem. 

Samme skjedde med meg! Større porer, får kviser med en gang.. måtte kjøpe en annen type sminke som va bedre for huden og bytte hudprodukter. Tror hormonene mine kom veldig i ubalanse da jeg sluttet på pillen, og det fører til blant annet endret hud.

Anonymkode: f4ba9...aef

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg sluttet på p-piller så ble det oppdaget at jeg har pcos som p-pillene hadde holdt i sjakk og skjult. Så noen få måneder etter at jeg sluttet så fikk jeg plutselig masse kviser, blåste opp i vekt og fikk masse svart hår og skjeggvekst. Måtte bare begynne på p-piller igjen. Kan være greit å sjekke om det er noe sånt på gang. 

Anonymkode: 9e528...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...