Godjul Skrevet 10. juni 2022 #1 Skrevet 10. juni 2022 God morgen, Jeg eier en leilighet jeg vurderer å selge for å kjøpe hus sammen. Samboeren min betaler mat, strøm(- oppvarming), fellesugifter og alt som har med bilen hans å gjøre. Denne bruker jeg også. Kommunal avgift betaler jeg. Tror vi betaler roughly like mye. Vi har ikke skrevet samboerkontrakt, men jeg mener han skal ha en viss andel av en eventuell gevinst ved salget. Noen som kan dette, eventuelt har noen råd om hvordan vi finner ut hvor mye han da eventuelt har krav på? Ha en fin fredag☺️
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Godjul skrev (1 minutt siden): God morgen, Jeg eier en leilighet jeg vurderer å selge for å kjøpe hus sammen. Samboeren min betaler mat, strøm(- oppvarming), fellesugifter og alt som har med bilen hans å gjøre. Denne bruker jeg også. Kommunal avgift betaler jeg. Tror vi betaler roughly like mye. Vi har ikke skrevet samboerkontrakt, men jeg mener han skal ha en viss andel av en eventuell gevinst ved salget. Noen som kan dette, eventuelt har noen råd om hvordan vi finner ut hvor mye han da eventuelt har krav på? Ha en fin fredag☺️ 75%, han som mann tjener mer og dermed er den som bidrar mest til at dere skal ha det bra. Anonymkode: d5583...313
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Har han kjøpt seg inn? Hvis ikke skal han ha 0 av gevinsten ved salg. Det er jo din leilighet. Anonymkode: 3111e...2f5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 75%, han som mann tjener mer og dermed er den som bidrar mest til at dere skal ha det bra. Anonymkode: d5583...313 For noe tull! Anonymkode: 1627f...09d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Bare dårlige svar her...slik jeg ser det, har du tre muligheter: 1) Dere regner ut løpende totalkostnader og hvis dere virkelig deler likt, skal han få en andel av det som han har betalt. La oss si lånet er redusert med 10% i perioden, dere har delt likt - han får 5% av andelen i huset og tilsvarende overskuddet ved salg. 2) Dere vurderer kun boutgiftene og beregner hans andel. Det kan være litt konfliktfylt jf. bilbruken din f.eks. - hvordan inkludere dette? 3) Dere ser på en fiktiv husleie for området og beregner hans andel ut fra det. Jeg vil egentlig anbefale at dere fremover ikke deler "oppgaver", men konto. Én felleskonto der dere betaler inn etter evne (f.eks. tjener én av dere 50% mer enn den andre, så blir andelen her tilsvarende). Så kan dere fortsatt ha egne konto til private ting, men fra fellesen er det lettere å se og beregne andeler på slikt. Anonymkode: b2587...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå