AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #1 Del Skrevet 10. juni 2022 Har noen tips til hvordan behandle inngrodd tånegl selv for å lindre hevelse og smerte? har klippet bort delen av neglen som var inngrodd, men er fortsatt hovent og gjør vondt. hjelp 🤧 Anonymkode: f73db...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Del Skrevet 10. juni 2022 Da er det ukke sikkert du fikk bort alt - hos meg er det typ en»tagg», som legen drar ut med pinsett hver andre mnd, sim er problemet - det klarer jeg ikke selv! Grlnnsåpebad regner jeg med du kjenner til Anonymkode: 7d604...506 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det ukke sikkert du fikk bort alt - hos meg er det typ en»tagg», som legen drar ut med pinsett hver andre mnd, sim er problemet - det klarer jeg ikke selv! Grlnnsåpebad regner jeg med du kjenner til Anonymkode: 7d604...506 Må nok subbe en tur til legen da.. ☹️ Gått opp en del i vekt siste året og dette er noe av det verste med det. Får det ofte Anonymkode: f73db...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er det ukke sikkert du fikk bort alt - hos meg er det typ en»tagg», som legen drar ut med pinsett hver andre mnd, sim er problemet - det klarer jeg ikke selv! Grlnnsåpebad regner jeg med du kjenner til Anonymkode: 7d604...506 Tagg? Hvordan da? Anonymkode: 5f757...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Del Skrevet 11. juni 2022 Kan man få inngrodd negl av å gå opp i vekt? Anonymkode: 5f757...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Del Skrevet 11. juni 2022 Mye bedre å bli henvist til en kirurg som får fjernet neglroten på siden permanent. Så slipper du å dra til legen å klippes flere ganger i året. Det er egentlig bare anbefalt grønnsåpe og ikke trange sko. La det få tid, det vil nok ta noen uker. Anonymkode: ab267...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 11. juni 2022 #7 Del Skrevet 11. juni 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man få inngrodd negl av å gå opp i vekt? Anonymkode: 5f757...9b2 Siden man kan få inngrodde negler av å begynne å tøye ut så ganglaget endrer seg pga det, så kan man sikkert få det av vektøkning. Jeg måtte til en fotterapeut og få mine klippet ordentlig, det hjalp heldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg har fjernet negleroten to ganger, og begge gangene har vært mislykket. Dette er dessverre en operasjon med dårlig suksessrate. Vil bare anbefale å fjerne negleroten dersom det har gått så langt at du ikke har noe valg. Dette er noe en lege kan vurdere. Jeg var kronisk plaget med inngrodd tånegl helt til jeg gikk til en fotpleier som ga meg en rull med lofri bomull og gode tips. Det jeg skulle gjøre var å smøre med feks bacimicyn(?), dytte bomullen under neglen på den siden som er inngrodd og tape huden vekk fra neglen. Bomull skal man ha lenge under neglen, til slutt så går betennelsen bort fordi du løfter neglen fra huden sånn at huden får hele. Og når betennelsen er borte så vil det ikke være like smertefullt å få plukket opp den neglebiten som er inngrodd. Jeg brukte spissen på en liten saks til å gjøre dette. Husk at det kan blø en del når du får vekk neglen som var inngrodd. Det er nå snart 1 år siden jeg sist hadde inngrodd negl! og jeg hadde det hele tiden tidligere. Anonymkode: 38a91...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Del Skrevet 11. juni 2022 Så mye forskjellige svar her. På grunn av sykdom har jeg vært rammet av fenomenet. Vipper/klipper bort inngrodd område. Smører og prøver å passe på at neglen ikke gror inn i samme område. Dersom videre problem, settes bøyle på slik at neglen gror utenfor problemområde. Anonymkode: 28d5f...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kan man få inngrodd negl av å gå opp i vekt? Anonymkode: 5f757...9b2 ved overvekt. Anonymkode: f73db...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå