Akryl Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Jeg hentet nevø fra barnehage. Barnehagelærer sa at nevøen er aktiv. Det kom av munnen min: ja han blir sterk og mandig. Det kom ut av munnen min fordi jeg føler han er veldig sterk i forhold til alderen sin og er uredd. Følte jeg ble litt uglesett av to av lærerne. Så har jeg tidligere hørt at lærerne ble kjempe glade når en gutt hadde på seg kjole. Moren ble også glad av å få skryt at hun lar sønnen være fri og velge
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Ja dette har gått alt for langt. Folk kan gjøre hva de vil, men skjønner ikke hvorfor barnehager, skoler og bedrifter skal tvangsfore pride, til hvermannsen Anonymkode: 42664...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 "Føler du" ble uglesett? Den som er tenker mest på det du sa her er jo deg. Det ville vel vært galt om gutten kom i en fin kjole, og barnehagelærerne ikke brydde seg også når han så tydelig var glad og fornøyd? akkurat som at de bejubler paw patrol gensere eller andre ting som barna fryder seg over. Anonymkode: 9b703...315 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Tviler på de tenkte noe over det. Er da lov å bruke ord som mandig😅
TheHairyToothfairy Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Pride har infisert KG. Fy faen så mange tråder du må lage om det, her. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Jeg hadde bare tenkt at mandig var et rart ord å bruke om et lite barn. Siden ingen blir mandige før de er rundt 25 år, før det er de guttete. Anonymkode: 9692b...5ca 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 Akryl skrev (5 timer siden): Jeg hentet nevø fra barnehage. Barnehagelærer sa at nevøen er aktiv. Det kom av munnen min: ja han blir sterk og mandig. Det kom ut av munnen min fordi jeg føler han er veldig sterk i forhold til alderen sin og er uredd. Følte jeg ble litt uglesett av to av lærerne. Så har jeg tidligere hørt at lærerne ble kjempe glade når en gutt hadde på seg kjole. Moren ble også glad av å få skryt at hun lar sønnen være fri og velge Tenkte sikkert at du burde bare se noen av jentene i gruppa🤣 Mor til en gutt og ei jente... Anonymkode: 71e1a...f51
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Bare fint det. Da jeg var barn snakket vi aldri om Pride eller homofili i barnehagen. På 90-tallet var homofili fortsatt litt hysj. Anonymkode: 039d0...603
Luckiness Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde bare tenkt at mandig var et rart ord å bruke om et lite barn. Siden ingen blir mandige før de er rundt 25 år, før det er de guttete. Anonymkode: 9692b...5ca Jeg også. Hadde aldri falt meg inn å kalle et barn mandig/fremtidig mandig. En pleier vel heller å si type «ja han er en typisk aktiv gutt/guttete/gutte-gutt». 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Så aktiv er synonymt med sterk og mandig for deg? Hadde ikke sagt noe, men tenkt at du var litt enkel ut fra det utsagnet der. Har ingenting med pride å gjøre. Anonymkode: 9a7ff...e5d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Bra at du har en mandig gutt! Alle menn kan ikke ta den i fisern når de blir voksne slik som pride ønsker. Anonymkode: 96525...11a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Hva er det med alle disse Pride-trådene? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bra at du har en mandig gutt! Alle menn kan ikke ta den i fisern når de blir voksne slik som pride ønsker. Anonymkode: 96525...11a Greit at du er kritisk til Pride, men retorikken din er på barnenivå. Anonymkode: 92964...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Hvor mange tråder trenger vi med dette årlig? Gi dere. Anonymkode: d501d...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Akryl skrev (6 timer siden): Jeg hentet nevø fra barnehage. Barnehagelærer sa at nevøen er aktiv. Det kom av munnen min: ja han blir sterk og mandig. Det kom ut av munnen min fordi jeg føler han er veldig sterk i forhold til alderen sin og er uredd. Følte jeg ble litt uglesett av to av lærerne. Så har jeg tidligere hørt at lærerne ble kjempe glade når en gutt hadde på seg kjole. Moren ble også glad av å få skryt at hun lar sønnen være fri og velge Datteren min er også aktiv. Meget aktiv også, de kommenterer det i barnehagen stadig vekk. Er hun også mandig? Anonymkode: 10977...47c 2
Bålkaffe Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 Akryl skrev (6 timer siden): Jeg hentet nevø fra barnehage. Barnehagelærer sa at nevøen er aktiv. Det kom av munnen min: ja han blir sterk og mandig. Det kom ut av munnen min fordi jeg føler han er veldig sterk i forhold til alderen sin og er uredd. Følte jeg ble litt uglesett av to av lærerne. Så har jeg tidligere hørt at lærerne ble kjempe glade når en gutt hadde på seg kjole. Moren ble også glad av å få skryt at hun lar sønnen være fri og velge Du "føler" at du ble uglesett og dermed er barnehagene "infisert" av Pride? Joda, dette er veldig sterkt.... 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Datteren min er også aktiv. Meget aktiv også, de kommenterer det i barnehagen stadig vekk. Er hun også mandig? Anonymkode: 10977...47c De som oppretter sånne tråder tror sikkert at jenter stort sett sitter stille og perler, og at det dermed er lite «kvinnelig» (for å bruke samme type begrep som ts) å være aktiv. 🙄 Anonymkode: 92964...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå