AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Vi ventet lengst med å fortelle det til svigermor da hun er litt vanskelig å plassere. Hun har to barnebarn fra før, og venter nå nummer 3 men hun har ikke gratulert meg enda. Hun fikk vite det igår så det er ganske nytt, men igjen gjør hun ting som igjen skuffer litt. Jeg og henne har aldri kommet spesielt godt overens, men vi har valgt å prøve å omgås med hverandre så langt det lar seg gjøre. Det skal sies at svigermor har stelt i stand en del problemer for familien vår tidligere noe som har ført til at mange i familien ikke har kontakt med oss lengre. Dette har resultert i at flere har ikke hilst på barna våre. Blant annet har hun ikke kontakt med verken egne søsken eller mor og far. I tillegg er svigermor alene og hun takler ikke parforhold så alt hun har er sønnen sin, og navlestrengen er ikke kuttet enda. Ofte baktaler hun meg til samboer, eller hun har prøvd å få samboer til å gå ifra meg tidligere med støtte fra familien men i ettertid benekter hun dette. Hun er veldig «søt og smil» men som moren min sier er hun litt skummel fordi man vet aldri hva hun pønsker på eller hva hun har tenkt å trumfe gjennom. Hun bor langt unna barnebarna og har ingen ønske om å flytte nærmere annet enn at vi skal komme på besøk til henne når hun ønsker det Synes det er litt rart at hun ikke har sendt en melding eller noe.. Anonymkode: cb6f5...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Det er jo ikke så rart når hun er som hun er egentlig? Ja, det er slitsomt og belastende med vanskelige foreldre eller svigerforeldre. Slik du beskriver forholdet deres hadde jeg ikke brydd meg. Hev deg over det og pris deg lykkelig for at hun ikke bor i nærheten. Anonymkode: 50f1f...0a0 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke så rart når hun er som hun er egentlig? Ja, det er slitsomt og belastende med vanskelige foreldre eller svigerforeldre. Slik du beskriver forholdet deres hadde jeg ikke brydd meg. Hev deg over det og pris deg lykkelig for at hun ikke bor i nærheten. Anonymkode: 50f1f...0a0 Ja, er det ikke litt merkelig av henne? Jeg opplever henne som veldig kald, tilbaketrukket og følelsesløs. Jeg har aldri sett henne skikkelig lykkelig over noe, eller sett en sann glede i henne før. Hun er som regel helt mutt, stille og veldig veldig tilbaketrukket. Ikke rart hun er singel på sitt 18 år snart.. Men jeg blir aldri vant til å ha det slik. Jeg kommer fra en familie som viser følelser og gleder. Anonymkode: cb6f5...3bd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Slik var min svigermor også, tok aldri noe initiativ når barnet var tilstede heller - ikke hadde jeg lyst til det heller så mye drit hun snakket om meg. Håper du OG SAMBOEREN din ikke lar henne tråkke over deg på denne måten, og være så frekk spesielt nå som du er gravid. Det er kjipt men hev deg over det, ville ikke hatt noen som var sånn i livet mitt eller barnet mitt sitt liv om hun skal snakke dritt om moren. Anonymkode: 60569...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Jeg tenker at hun kanskje har gratulert sønnen sin og dermed føler hun har gratulert dere begge to gjennom han? Det er hvertfall sånn min svigermor opererer. Anonymkode: dea71...610 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi ventet lengst med å fortelle det til svigermor da hun er litt vanskelig å plassere. Hun har to barnebarn fra før, og venter nå nummer 3 men hun har ikke gratulert meg enda. Hun fikk vite det igår så det er ganske nytt, men igjen gjør hun ting som igjen skuffer litt. Jeg og henne har aldri kommet spesielt godt overens, men vi har valgt å prøve å omgås med hverandre så langt det lar seg gjøre. Det skal sies at svigermor har stelt i stand en del problemer for familien vår tidligere noe som har ført til at mange i familien ikke har kontakt med oss lengre. Dette har resultert i at flere har ikke hilst på barna våre. Blant annet har hun ikke kontakt med verken egne søsken eller mor og far. I tillegg er svigermor alene og hun takler ikke parforhold så alt hun har er sønnen sin, og navlestrengen er ikke kuttet enda. Ofte baktaler hun meg til samboer, eller hun har prøvd å få samboer til å gå ifra meg tidligere med støtte fra familien men i ettertid benekter hun dette. Hun er veldig «søt og smil» men som moren min sier er hun litt skummel fordi man vet aldri hva hun pønsker på eller hva hun har tenkt å trumfe gjennom. Hun bor langt unna barnebarna og har ingen ønske om å flytte nærmere annet enn at vi skal komme på besøk til henne når hun ønsker det Synes det er litt rart at hun ikke har sendt en melding eller noe.. Anonymkode: cb6f5...3bd Hun gratulerte vel din mann da han sa deg? Da er jo gratulasjoner gitt Anonymkode: ab7e9...b1c 6 1
SnartMammaLykke Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun gratulerte vel din mann da han sa deg? Da er jo gratulasjoner gitt Anonymkode: ab7e9...b1c Åja.. 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Jeg synes ikke det er så rart. Anonymkode: c54e6...371 2
jentee24 Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi ventet lengst med å fortelle det til svigermor da hun er litt vanskelig å plassere. Hun har to barnebarn fra før, og venter nå nummer 3 men hun har ikke gratulert meg enda. Hun fikk vite det igår så det er ganske nytt, men igjen gjør hun ting som igjen skuffer litt. Jeg og henne har aldri kommet spesielt godt overens, men vi har valgt å prøve å omgås med hverandre så langt det lar seg gjøre. Det skal sies at svigermor har stelt i stand en del problemer for familien vår tidligere noe som har ført til at mange i familien ikke har kontakt med oss lengre. Dette har resultert i at flere har ikke hilst på barna våre. Blant annet har hun ikke kontakt med verken egne søsken eller mor og far. I tillegg er svigermor alene og hun takler ikke parforhold så alt hun har er sønnen sin, og navlestrengen er ikke kuttet enda. Ofte baktaler hun meg til samboer, eller hun har prøvd å få samboer til å gå ifra meg tidligere med støtte fra familien men i ettertid benekter hun dette. Hun er veldig «søt og smil» men som moren min sier er hun litt skummel fordi man vet aldri hva hun pønsker på eller hva hun har tenkt å trumfe gjennom. Hun bor langt unna barnebarna og har ingen ønske om å flytte nærmere annet enn at vi skal komme på besøk til henne når hun ønsker det Synes det er litt rart at hun ikke har sendt en melding eller noe.. Anonymkode: cb6f5...3bd Er litt i samme situasjon . Her er svigermor fra en annen kultur enn meg og har derfor valgt å ikke vise at hun er glad for at vi skal få barn . Det eneste hun har sagt er at hun vil vi skal dra til tinghuset og gifte oss sånn at hun kan dra til hjemlandet og fortelle dem at vi er gift og på den måten ikke bli flauset ut. Hun spør aldri om hvordan det går eller hvordan jeg føler meg under graviditeten. Har også fått beskjed om å skjule magen min for mannen hennes da det er «flaut» å vise at jeg er gravid.. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Når man har et svigermonster så må man slutte å forvente ting. Anonymkode: 649ae...9e9 1
17.11 Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Ut ifra hvordan du beskriver henne så er ikke dette verre enn jeg hadde forventet, og jeg syns ikke det er det minste rart at hun ikke har sendt deg en melding for å gratulere. Klart at det hadde vært bedre om hun gjorde det, men du vet tydeligvis hvordan hun er, og da er det bedre å justere forventningene sine deretter. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Med en slik svigermor ville jeg tenkt at jo mindre kontakt jeg har på alle måter, inkkudert gratulasjon, dess bedre er det. Folk man lurer på hva pønsker på er veldig slitsomme å måtte forholde seg til Anonymkode: 11821...155 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi ventet lengst med å fortelle det til svigermor da hun er litt vanskelig å plassere. Hun har to barnebarn fra før, og venter nå nummer 3 men hun har ikke gratulert meg enda. Hun fikk vite det igår så det er ganske nytt, men igjen gjør hun ting som igjen skuffer litt. Jeg og henne har aldri kommet spesielt godt overens, men vi har valgt å prøve å omgås med hverandre så langt det lar seg gjøre. Det skal sies at svigermor har stelt i stand en del problemer for familien vår tidligere noe som har ført til at mange i familien ikke har kontakt med oss lengre. Dette har resultert i at flere har ikke hilst på barna våre. Blant annet har hun ikke kontakt med verken egne søsken eller mor og far. I tillegg er svigermor alene og hun takler ikke parforhold så alt hun har er sønnen sin, og navlestrengen er ikke kuttet enda. Ofte baktaler hun meg til samboer, eller hun har prøvd å få samboer til å gå ifra meg tidligere med støtte fra familien men i ettertid benekter hun dette. Hun er veldig «søt og smil» men som moren min sier er hun litt skummel fordi man vet aldri hva hun pønsker på eller hva hun har tenkt å trumfe gjennom. Hun bor langt unna barnebarna og har ingen ønske om å flytte nærmere annet enn at vi skal komme på besøk til henne når hun ønsker det Synes det er litt rart at hun ikke har sendt en melding eller noe.. Anonymkode: cb6f5...3bd Jeg hadde ikke forventet egen melding. Hun hadde vel en reaksjon til sin sønn når han fortalte det. Det må vel holde. Skjønner ikke hvorfor man skal sende en egen melding. Anonymkode: 22605...799 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Ja, er det ikke litt merkelig av henne? Jeg opplever henne som veldig kald, tilbaketrukket og følelsesløs. Jeg har aldri sett henne skikkelig lykkelig over noe, eller sett en sann glede i henne før. Huer som regel helt mutt, stille og veldig veldig tilbaketrukket. Ikke rart hun er singel på sitt 18 år snart.. Men jeg blir aldri vant til å ha det slik. Jeg kommer fra en familie som viser følelser og gleder. Anonymkode: cb6f5...3bd Men hun har jo gratulerert. Til dere, bare ikke rett til deg. Anonymkode: 22605...799 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 SnartMammaLykke skrev (6 timer siden): Åja.. 😂😂😂 Ikke noe åja. Dette er helt normalt. Din mann må jo kommunisere videre gratulasjoner eventuelt. Anonymkode: ab7e9...b1c 1
Kaneel Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, er det ikke litt merkelig av henne? Jeg opplever henne som veldig kald, tilbaketrukket og følelsesløs. Jeg har aldri sett henne skikkelig lykkelig over noe, eller sett en sann glede i henne før. Hun er som regel helt mutt, stille og veldig veldig tilbaketrukket. Ikke rart hun er singel på sitt 18 år snart.. Men jeg blir aldri vant til å ha det slik. Jeg kommer fra en familie som viser følelser og gleder. Anonymkode: cb6f5...3bd Hu er nok et psyk tilfelle vær gla du bor langt unna
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Hun tenker vel at hun har gratulert dere hvis hun sa gratulerer til din mann. I tillegg tror jeg nok at det kan sitte litt langt inne å gratulere. Hun er nok ei som strever med å legge bort egne følelser og se ting fra andres perspektiv (ut fra at ingen har kontakt) og vil nok mer kjenne på sine følelser ifht det at dere nå skal få et til barn som gjør at sønnen hennes kan få mindre tid med henne. Hun klarer nok ikke å legge det bort og være glad på deres vegne. Jeg anbefaler deg å ikke ta dette personlig, og kanskje prøve å ikke ha så mye forventninger til hvordan hun skal være svigermor! Dette er jo noe problemer hun har med sin personlighet, og ikke noe som handler om deg. Anonymkode: 71f54...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 1.26): Vi ventet lengst med å fortelle det til svigermor da hun er litt vanskelig å plassere. Hun har to barnebarn fra før, og venter nå nummer 3 men hun har ikke gratulert meg enda. Hun fikk vite det igår så det er ganske nytt, men igjen gjør hun ting som igjen skuffer litt. Jeg og henne har aldri kommet spesielt godt overens, men vi har valgt å prøve å omgås med hverandre så langt det lar seg gjøre. Det skal sies at svigermor har stelt i stand en del problemer for familien vår tidligere noe som har ført til at mange i familien ikke har kontakt med oss lengre. Dette har resultert i at flere har ikke hilst på barna våre. Blant annet har hun ikke kontakt med verken egne søsken eller mor og far. I tillegg er svigermor alene og hun takler ikke parforhold så alt hun har er sønnen sin, og navlestrengen er ikke kuttet enda. Ofte baktaler hun meg til samboer, eller hun har prøvd å få samboer til å gå ifra meg tidligere med støtte fra familien men i ettertid benekter hun dette. Hun er veldig «søt og smil» men som moren min sier er hun litt skummel fordi man vet aldri hva hun pønsker på eller hva hun har tenkt å trumfe gjennom. Hun bor langt unna barnebarna og har ingen ønske om å flytte nærmere annet enn at vi skal komme på besøk til henne når hun ønsker det Synes det er litt rart at hun ikke har sendt en melding eller noe.. Anonymkode: cb6f5...3bd Fortell henne at hun skal gratulere deg. Kan jo være at hun ikke vet at man gratulerer andre når de er gravid. Anonymkode: fa707...c83
Heydayotheinterweb Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Åh nei! Det er viktig hva folk tenker om deg og gjør av overfladiske gester så du føler deg verdsatt. Åh huffameg! Hvilken krise!
SnartMammaLykke Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 9.34): Jeg hadde ikke forventet egen melding. Hun hadde vel en reaksjon til sin sønn når han fortalte det. Det må vel holde. Skjønner ikke hvorfor man skal sende en egen melding. Anonymkode: 22605...799 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå