nebbete fugl Skrevet 12. juni 2022 #81 Skrevet 12. juni 2022 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, drop inn for Østlandet ligger på dnb karl Johan . så passer dårlig å bruke en arbeidsdag for å dra inn til Oslo. Anonymkode: c12cf...aa4 Det står da i brevet fra DNB at du kan legitimere deg med førerkort i nettbanken (alternativ 2). Endret 12. juni 2022 av nebbete fugl
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #82 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da gjør du det via nett, guri meg så vanskelig det skal være. Anonymkode: eebc4...0f2 Gurimalla, ikke vanskelig å se at DNB kunde"service" ikke har fri i helgen. Du sitter side opp og side ned og slenger med leppa til alle som ikke er enig med DNB sin elendige fremgangsmetode. Du må elske DNB siden du sleiker r*va deres når du ikke er på jobb engang Anonymkode: 39c01...728 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #83 Skrevet 12. juni 2022 KrXs skrev (55 minutter siden): folk snakker om at dette har de visst om i flere år. men det har ikke hele norge visst. jeg som har hatt dnb siden 1983, og aldri i mitt liv har blitt bedt om å identifisere meg hos de før, jeg følger ikke med på alt som skjer i alle andre banker enn dnb, jeg fikk greie på dette når jeg fikk melding av dnb. det er ikke alle som leser nyheter hver dag og får med seg alt som skrives. Dette ble det jo skrevet veldig mye om i mediene for noen år siden. Til og med jeg som ikke leser aviser så ofte fikk med meg det. Jeg har også DnB, da de spurte etter legitimasjon tenkte jeg egentlig bare: det var på tide. På dette tidspunktet her synes jeg ikke det er noen unnskyldninger som er gode nok for å ikke ha legitimert seg. Anonymkode: 7001b...13e 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #84 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er reelt at folk kan ha angst for å oppsøke banken. Husker for lenge siden det var en sak i media om at bankfolk gjorde narr av saldo til kjendiser Anonymkode: c12cf...aa4 Og da må de faktisk ta konsekvensene av det. Sånn er det å velge å ikke forholde seg til ting man er nødt til. Tror voksne mennesker seriøst at de kan gå igjennom livet og selektere bort ting som de synes er ubehagelige og skylde på det..? Bankene er jo uansett ikke interessert i å ha slike folk som kunder uansett så det er jo bare å se seg om etter en ny bank om man er misfornøyd. Selv om man naturligvis må forholde seg til det samme der også. Anonymkode: eebc4...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #85 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk sånn å være voksen at man må ta ansvar for eget liv. Av og til må man gjøre ting som er litt kjedelig, fordi livet og sånt. Dette er valg du tar og det er ikke DnB sin feil. Men for all del, det er lett å skylde på alle andre for egne valg. Anonymkode: eebc4...0f2 Vet du hva, det her er en jævla arrogant kommentar. Det er mulig du vetye om hvitvaskingsloven, men utover det har du et forskrudd bilde av virkeligheten rundt deg. DNB (eller andre banker) krever verken IQ-tester eller helseattester for å opprette et kundeforhold. Dermed kan vi anta (eller faktisk til og med vite) at de har en kundegruppe som også innbefatter demente, autister, mennesker i dyp sorg, paranoid-scizofrene, alvorlig syke inneliggende pasienter på sykehus, folk på over 100 år uten teknologisk kunnskap overhode, psykisk utviklingshemmede, slagrammede, barn med lite hjelp og støtte hjemme, mennesker på ferie/reiser til steder med lite internettilgang, blinde, mennesker som ikke forstår norsk (særlig godt), psykotiske og mange andre grupper. Og sist, men ikke minst, den kanskje største gruppa av dem alle: mennesker som ikke er så veldig smarte, men som likevel ikke kvalifiserer for en diagnose og som klarer seg greit i samfunnet helt til de støter på ting de ikke har gjort før. Slik som dette her. Da duger det rett og slett ikke med tre ukers frister og uklare beskjeder. At de gjør det, vel vitende om at det er en frist en lang rekke kunder umulig vil kunne rekke, vitner om en total mangel på respekt for kundemassen sin. De kunne gitt en åtte ukers frist, de kunne omformulert brevene sine når folk misforstår og de får kritikk, de kunne laget et opplegg som faktisk fungerer for en bank som har stengt tilnærmet alle filialene sine. Men nei, de insisterer på å kjøre videre i 100 km i timen i 50-sona og legger opp til en sommer med fullt kaos. Kontoene mine har de sperret nå. Jeg har pass, jeg vet både hvordan å scanne det og å sende det inn, jeg har til og med nok fri til å reise åtte og en halv time med kollektivtransport hver vei for å komme til en bankfilial og betale for hotell der, men jeg gjør det ikke for en bank som behandler kundene sine som dritt og som jeg strengt talt aldri engang har bedt om å bli kunde hos. Jeg har istedenfor flyttet alle pengene mine til en annen bank som fint greier å både kommunisere og samarbeide med meg. Og med andre kunder som sliter mer med kommunikasjon, teknologi, helsa og hverdagen enn det jeg gjør. Anonymkode: c46f3...1e7 3 2
Ænema Skrevet 12. juni 2022 #86 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ble det jo skrevet veldig mye om i mediene for noen år siden. Til og med jeg som ikke leser aviser så ofte fikk med meg det. Jeg har også DnB, da de spurte etter legitimasjon tenkte jeg egentlig bare: det var på tide. På dette tidspunktet her synes jeg ikke det er noen unnskyldninger som er gode nok for å ikke ha legitimert seg. Anonymkode: 7001b...13e følger dessverre ikke med på nyheter. men jeg sjekker postkassen min, så hvis de sender meg et brev med noen vettuge frister så skal jeg alltids klare å fikse dette. blir for dumt å mene at man skal følge med på nyheter når jeg ikke har et kundeforhold med de, men med banken! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #87 Skrevet 12. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: De har gått ut at de er i full gang med å slette/fryse kundeforhold nå rett før fellesferien. Hvis det er treghet i systemet osv.mtp registrering av legitimasjon osv.så risikerer man jo å stå der uten tilgang til kontiene sine. så fort lønn kommer overfører jeg til samboer som har en annen bank. Tror det er tryggest akkurat nå. Anonymkode: c12cf...aa4 De sa ifra i januar at de kom til å gjøre det snart. Så man har hatt god tid Anonymkode: 2914a...bd1 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #88 Skrevet 12. juni 2022 KrXs skrev (35 minutter siden): hva F er det for et svar. finnes flere grunner til at man ikke leser nyheter. noen får f.eks ANGST etter 2 år med pandemi skremsel Dette med legitimering ble det skrevet om lenge før pandemien startet. Anonymkode: 7001b...13e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #89 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gurimalla, ikke vanskelig å se at DNB kunde"service" ikke har fri i helgen. Du sitter side opp og side ned og slenger med leppa til alle som ikke er enig med DNB sin elendige fremgangsmetode. Du må elske DNB siden du sleiker r*va deres når du ikke er på jobb engang Anonymkode: 39c01...728 Nå jobber jeg for en annen bank, men uansett så er det jo helt utrolig å klare å lage så voldsomme problemer av et ikke-problem. For å hjelpe deg med noe som ikke er så vanskelig: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold?mcc=ppc-google_dor&gclid=CjwKCAjwnZaVBhA6EiwAVVyv9O6YabGbEB9hcA2kg7XNUdXh7owiw6uQQElD3T9xWVh502A4WCIANxoCpAIQAvD_BwE Og her har du kontaktinfo i tillegg, såpningstid hver eneste dag: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning Og i tillegg kan du faktisk chatte med dem også. Nyt! Anonymkode: eebc4...0f2 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #90 Skrevet 12. juni 2022 KrXs skrev (Akkurat nå): følger dessverre ikke med på nyheter. men jeg sjekker postkassen min, så hvis de sender meg et brev med noen vettuge frister så skal jeg alltids klare å fikse dette. blir for dumt å mene at man skal følge med på nyheter når jeg ikke har et kundeforhold med de, men med banken! Hvis du å velger å ikke lese nyheter i det hele tatt så må du bare takke deg selv egentlig. Det ble slått opp stort da denne hvitvaskingsloven kom, og det er faktisk vårt ansvar som innbyggere av Norge å følge litt med på det som foregår i landet vårt. Anonymkode: 7001b...13e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #91 Skrevet 12. juni 2022 2 minutter siden, KrXs said: følger dessverre ikke med på nyheter. men jeg sjekker postkassen min, så hvis de sender meg et brev med noen vettuge frister så skal jeg alltids klare å fikse dette. blir for dumt å mene at man skal følge med på nyheter når jeg ikke har et kundeforhold med de, men med banken! Fikk du ikke sms? Alle jeg snakket med i vinter fikk sms. Anonymkode: 2914a...bd1 1
Ænema Skrevet 12. juni 2022 #92 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette med legitimering ble det skrevet om lenge før pandemien startet. Anonymkode: 7001b...13e jeg har fortsatt ikke et kundeforhold med "nyhetene" dette var siste kommentaren jeg har ang temaet, så vennligst slutt å sitere meg! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #93 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du hva, det her er en jævla arrogant kommentar. Det er mulig du vetye om hvitvaskingsloven, men utover det har du et forskrudd bilde av virkeligheten rundt deg. DNB (eller andre banker) krever verken IQ-tester eller helseattester for å opprette et kundeforhold. Dermed kan vi anta (eller faktisk til og med vite) at de har en kundegruppe som også innbefatter demente, autister, mennesker i dyp sorg, paranoid-scizofrene, alvorlig syke inneliggende pasienter på sykehus, folk på over 100 år uten teknologisk kunnskap overhode, psykisk utviklingshemmede, slagrammede, barn med lite hjelp og støtte hjemme, mennesker på ferie/reiser til steder med lite internettilgang, blinde, mennesker som ikke forstår norsk (særlig godt), psykotiske og mange andre grupper. Og sist, men ikke minst, den kanskje største gruppa av dem alle: mennesker som ikke er så veldig smarte, men som likevel ikke kvalifiserer for en diagnose og som klarer seg greit i samfunnet helt til de støter på ting de ikke har gjort før. Slik som dette her. Da duger det rett og slett ikke med tre ukers frister og uklare beskjeder. At de gjør det, vel vitende om at det er en frist en lang rekke kunder umulig vil kunne rekke, vitner om en total mangel på respekt for kundemassen sin. De kunne gitt en åtte ukers frist, de kunne omformulert brevene sine når folk misforstår og de får kritikk, de kunne laget et opplegg som faktisk fungerer for en bank som har stengt tilnærmet alle filialene sine. Men nei, de insisterer på å kjøre videre i 100 km i timen i 50-sona og legger opp til en sommer med fullt kaos. Kontoene mine har de sperret nå. Jeg har pass, jeg vet både hvordan å scanne det og å sende det inn, jeg har til og med nok fri til å reise åtte og en halv time med kollektivtransport hver vei for å komme til en bankfilial og betale for hotell der, men jeg gjør det ikke for en bank som behandler kundene sine som dritt og som jeg strengt talt aldri engang har bedt om å bli kunde hos. Jeg har istedenfor flyttet alle pengene mine til en annen bank som fint greier å både kommunisere og samarbeide med meg. Og med andre kunder som sliter mer med kommunikasjon, teknologi, helsa og hverdagen enn det jeg gjør. Anonymkode: c46f3...1e7 Altså du kan legitimere deg både via postgang og via nettbanken, så at du blåser opp noe så stort som dette er jo rett og slett bare flaut. Anonymkode: eebc4...0f2 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #94 Skrevet 12. juni 2022 KrXs skrev (1 minutt siden): jeg har fortsatt ikke et kundeforhold med "nyhetene" dette var siste kommentaren jeg har ang temaet, så vennligst slutt å sitere meg! Hvis du ikke gidder å lese nyheter så har du ingen rett til å klage heller, og hvis du ikke tåler å høre sannheten om ting så ikke skriv i et offentlig forum. Anonymkode: 7001b...13e 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #95 Skrevet 12. juni 2022 KrXs skrev (3 minutter siden): jeg har fortsatt ikke et kundeforhold med "nyhetene" dette var siste kommentaren jeg har ang temaet, så vennligst slutt å sitere meg! Men du virker jo til å ta konsekvensen av dine egne valg på generell basis så da er det jo ikke et problem 😊 Anonymkode: eebc4...0f2 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #96 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk du ikke sms? Alle jeg snakket med i vinter fikk sms. Anonymkode: 2914a...bd1 Jeg har DnB og fikk både sms og brev. Ingen vits i å gnåle om at man ikke har kundeforhold til mediene når DnB faktisk informerte folk om dette her for et halvt år siden. Anonymkode: 7001b...13e 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #97 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk du ikke sms? Alle jeg snakket med i vinter fikk sms. Anonymkode: 2914a...bd1 Min konto er blitt sperret. Har fortsatt ikke fått verken SMS, brev eller mail. Jeg leser derimot nyhetene og har ringt DNB to ganger med noen måneders mellomrom og fått beskjed om at jeg må vente på min tur. En tur de valgte å ikke varsle meg om. For meg spiller det ingen rolle, jeg hadde uansett flyttet pengene over til en annen bank. Men det blir en prinsippsak. De kan rett og slett ikke holde på å rote sånn som det her. Anonymkode: c46f3...1e7 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #98 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså du kan legitimere deg både via postgang og via nettbanken, så at du blåser opp noe så stort som dette er jo rett og slett bare flaut. Anonymkode: eebc4...0f2 At du ikke forstår at det finnes MANGE mennesker som sliter fysisk, psykisk, kognitivt eller geografisk med å nå en tre ukers frist enten det er snakk om nettbank eller postgang, er temmelig spesielt. Anonymkode: c46f3...1e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #99 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min konto er blitt sperret. Har fortsatt ikke fått verken SMS, brev eller mail. Jeg leser derimot nyhetene og har ringt DNB to ganger med noen måneders mellomrom og fått beskjed om at jeg må vente på min tur. En tur de valgte å ikke varsle meg om. For meg spiller det ingen rolle, jeg hadde uansett flyttet pengene over til en annen bank. Men det blir en prinsippsak. De kan rett og slett ikke holde på å rote sånn som det her. Anonymkode: c46f3...1e7 Blir nok fler som deg med sperret konto skal du se når de starter frysing av konti for fullt til uken 😄 Anonymkode: c12cf...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #100 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At du ikke forstår at det finnes MANGE mennesker som sliter fysisk, psykisk, kognitivt eller geografisk med å nå en tre ukers frist enten det er snakk om nettbank eller postgang, er temmelig spesielt. Anonymkode: c46f3...1e7 Hvis man sliter så voldsomt at man ikke klarer å forholde seg til livet generelt så må man ha verge. Det er ikke banken sin feil. Anonymkode: eebc4...0f2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå