Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6/10/2022 den 7.58):

Dette er ikke noe Dnb har bestemt, så du vil møte kravet i andre banker også.

Anonymkode: 99f37...838

Vet du hva, jeg har kontoer i tre banker. Dette er et krav jeg har møtt kun i DNB. 

Anonymkode: c46f3...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva, jeg har kontoer i tre banker. Dette er et krav jeg har møtt kun i DNB. 

Hvilken av disse bankene har utstedt BankID?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har de ikke kommet til deg enda, eller det er kort nok tid siden du ble legitimert og du slipper å gjøre det på nytt.

Anonymkode: eebc4...0f2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 6.49):

Er så lei av den søplebanken. 

Har verken gyldig pass eller nasjonalt id kort. 

Er jo ett år til neste ledige pass time

Anonymkode: c12cf...aa4

Du har vel førerkort?

Skrevet

er flott å fint å at vi skal legitimere oss, MEN det må vel være mulighet for å si ifra mye før?

man kunne f.eks sendt ut et generelt brev til kunder om at nå kreves det ny legitimering pga loven så vennligst begynn å skaffe gyldig legitimasjon, du vil få nærmere beskjed når det er din tur.

MEN i stedet fikk jeg brev i mobilbankens siste side hvor det stod

pga hvitvasking må du legitimere deg igjen innen 3 uker, hvis ikke sperres kontoene dine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (13 minutter siden):

dnb sendte meg en melding i mobilbanken som lå nedgravd på en side helt baki appen, så det var bare et under at jeg fikk det med meg. dessuten var det kun 3 ukers frist og 1 uke var allerede gått når jeg så denne meldingen. så nei kan ikke skryte av dnb der gitt.. det hadde hjulpet meg mye mer om jeg hadde kunne fått et brev i posten 6 mnd før med en frist. 

Ja ikkesant, men dette er da prisen å betale for å ikke følge med på verden rundt seg eller å ikke følge med på meldinger man for og å ikke ha kontroll på nettbanken sin 🤷🏼‍♀️ det er heldigvis lett å fikse da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (Akkurat nå):

er flott å fint å at vi skal legitimere oss, MEN det må vel være mulighet for å si ifra mye før?

man kunne f.eks sendt ut et generelt brev til kunder om at nå kreves det ny legitimering pga loven så vennligst begynn å skaffe gyldig legitimasjon, du vil få nærmere beskjed når det er din tur.

pga hvitvasking må du legitimere deg igjen innen 3 uker, hvis ikke sperres kontoene dine.

Det er så enkelt at du enten bare legitimerer deg eller får utsatt fristen om du ikke rekker det pga nytt pass eller lignende.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja ikkesant, men dette er da prisen å betale for å ikke følge med på verden rundt seg eller å ikke følge med på meldinger man for og å ikke ha kontroll på nettbanken sin 🤷🏼‍♀️ det er heldigvis lett å fikse da.

hva F er det for et svar. finnes flere grunner til at man ikke leser nyheter. noen får f.eks ANGST etter 2 år med pandemi skremsel 

AnonymBruker
Skrevet
nebbete fugl skrev (8 minutter siden):

Hvilken av disse bankene har utstedt BankID?

Jeg har kodebrikke i alle tre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er så enkelt at du enten bare legitimerer deg eller får utsatt fristen om du ikke rekker det pga nytt pass eller lignende.

ja det var da SELVFØLGELIG det jeg gjorde, MEN det var fortsatt veldig unødvendig å skremme folk med slike korte frister.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (1 minutt siden):

hva F er det for et svar. finnes flere grunner til at man ikke leser nyheter. noen får f.eks ANGST etter 2 år med pandemi skremsel 

Det er faktisk sånn å være voksen at man må ta ansvar for eget liv. Av og til må man gjøre ting som er litt kjedelig, fordi livet og sånt. Dette er valg du tar og det er ikke DnB sin feil. Men for all del, det er lett å skylde på alle andre for egne valg.

Og du, du får neppe angst av pandeminyheter av å lese eposten og å sjekke nettbanken din jevnlig 😉 isåfall så tenker jeg at du burde oppsøke hjelp.

Flott at du oppdaget det i tide. PS. Pandemien er over i Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
KrXs skrev (12 minutter siden):

Helt enig  fikk brev i posten nå. Skaff deg pass ,nasjonalt id, app og en pc innen 10dager eller så opphører kundeforholdet.  

• Liker 1
Skrevet

for et varmt menneske du er!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig  fikk brev i posten nå. Skaff deg pass ,nasjonalt id, app og en pc innen 10dager eller så opphører kundeforholdet.  

ja skikkelig hissig på å beholde kunder disse tydeligvis

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde hun ha tenkt på for lenge siden. Hennes egen feil om kontoen blir sperret. Du kan ikke gjøre det for henne. Da blir jo hele poenget med å måtte gjøre det helt ut vinduet. For poenget er jo at man må bevise at deg er og din konto, er for å forhindre svindel og id-tyveri. Om du gjør det for henne så gir det jo null mening. De gjør ikke dette for moro skyld. 

Jeg kunne ikke komme meg til fysisk bank, på grunn av sykdom. Så jeg fikk en seddel-greie som ble levert i post i butikk, måtte vise pass og signere også ble den sendt i retur. Tok to sekunder. 

Anonymkode: a096f...29d

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (18 minutter siden):

Du har vel førerkort?

Ja, drop inn for Østlandet ligger på dnb karl Johan . så passer dårlig å bruke en arbeidsdag for å dra inn til Oslo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, drop inn for Østlandet ligger på dnb karl Johan . så passer dårlig å bruke en arbeidsdag for å dra inn til Oslo. 

Da gjør du det via nett, guri meg så vanskelig det skal være.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kodebrikke i alle tre. 

Så du har ikke bankID?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er faktisk sånn å være voksen at man må ta ansvar for eget liv. Av og til må man gjøre ting som er litt kjedelig, fordi livet og sånt. Dette er valg du tar og det er ikke DnB sin feil. Men for all del, det er lett å skylde på alle andre for egne valg.

Og du, du får neppe angst av pandeminyheter av å lese eposten og å sjekke nettbanken din jevnlig 😉 isåfall så tenker jeg at du burde oppsøke hjelp.

Flott at du oppdaget det i tide. PS. Pandemien er over i Norge.

Det er reelt at folk kan ha angst for å oppsøke banken. Husker for lenge siden det var en sak i media om at bankfolk gjorde narr av saldo til kjendiser

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du gjør det via DNB sin nettside. Er ikke verre enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...