AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #21 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forsøkt med det i appen, fikk det ikke til å fungere med førerkort. Jobber med å flytte over til en annen bank før de fryser alt. Anonymkode: c12cf...aa4 Du fikk det ikke til å fungere i appen fordi man bare kan bruke pass eller id kort til legitimering der. Om du vil bruke førerkort som legitimasjon må du sende kopi/bilde av førerkort i nettbanken. Anonymkode: d0e7c...20c 3
nebbete fugl Skrevet 10. juni 2022 #22 Skrevet 10. juni 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Er så lei av den søplebanken. Har verken gyldig pass eller nasjonalt id kort. Er jo ett år til neste ledige pass time Anonymkode: c12cf...aa4 Da bestiller du passtime nå, og gir beskjed til Dnb om når. Så får du utsettelse. Ikke vanskeligere enn det. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #23 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du fikk det ikke til å fungere i appen fordi man bare kan bruke pass eller id kort til legitimering der. Om du vil bruke førerkort som legitimasjon må du sende kopi/bilde av førerkort i nettbanken. Anonymkode: d0e7c...20c Tusen takk, det var faktisk det mest nyttige innlegget her Anonymkode: c12cf...aa4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #24 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Holder med sertifikat om du har det. Anonymkode: 36354...b2b Nei det gjør det ikke. Anonymkode: eebc4...0f2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #25 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei det gjør det ikke. Anonymkode: eebc4...0f2 Jo. Enten i filial eller kopi via nettbanken. Anonymkode: 64fd0...a34 6
GammelKaktus Skrevet 11. juni 2022 #26 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei det gjør det ikke. Anonymkode: eebc4...0f2 Ikke noe problem å bruke sertifikat eller bankkort fra annen bank så lenge man møter opp hos DNB.
Elaine Marley Skrevet 12. juni 2022 #27 Skrevet 12. juni 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #28 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 16.56): Tusen takk, det var faktisk det mest nyttige innlegget her Anonymkode: c12cf...aa4 Fungerer faktisk ikke med førerkort elektroniske Er det egentlig bare en ting å gjøre, for de som bor milevis unna bankfilial. bytte bank og legitimere seg i post i butikk. Anonymkode: c12cf...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #29 Skrevet 12. juni 2022 Tør rett og slett ikke ha pengene mine i dnb om dagen. Redd det blir en teknisk feil mt. på det legitimasjons greine og alle konti blir slettet midt i felles ferien.. og han/hun som kan fikse det har da også selvfølgelig ferie. Anonymkode: c12cf...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #30 Skrevet 12. juni 2022 Skal du ha pengene under puta da eller? Alle banker , regnskapskontor, revisorer, eiendomsmeglere osv er pålagt legitimering. Anonymkode: 0a63d...965 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #31 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tør rett og slett ikke ha pengene mine i dnb om dagen. Redd det blir en teknisk feil mt. på det legitimasjons greine og alle konti blir slettet midt i felles ferien.. og han/hun som kan fikse det har da også selvfølgelig ferie. Anonymkode: c12cf...aa4 Skal du ha pengene under puta da eller? Alle banker , regnskapskontor, revisorer, eiendomsmeglere osv er pålagt legitimering. Anonymkode: 0a63d...965 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #32 Skrevet 12. juni 2022 Jeg sendte bilde av førerkort i nettbanken. Null problem Anonymkode: 92c95...525 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #33 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du ha pengene under puta da eller? Alle banker , regnskapskontor, revisorer, eiendomsmeglere osv er pålagt legitimering. Anonymkode: 0a63d...965 De har gått ut at de er i full gang med å slette/fryse kundeforhold nå rett før fellesferien. Hvis det er treghet i systemet osv.mtp registrering av legitimasjon osv.så risikerer man jo å stå der uten tilgang til kontiene sine. så fort lønn kommer overfører jeg til samboer som har en annen bank. Tror det er tryggest akkurat nå. Anonymkode: c12cf...aa4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #34 Skrevet 12. juni 2022 Sliter med dem selv og er ikke en gang kunde der.... Dvs. jeg må ha et eller annet som ligger der fra gammelt av for jeg fikk brev om legitimering, fulgte stegene som sto i brevet men har ikke fått noen bekreftelse. Når jeg prøver å finne ut av dette her får jeg bare beskjed om å logge inn nettbanken eller bruke den appen som banken jeg faktisk bruker ikke støtter. *sukk * Og kundeservice er selvsagt håpløse å få tak i. Det som er positivt er at de kommer ikke til å kutte kontakt med kontiene mine siden jeg bruker en annen bank (som for øvrig også rotet da jeg skulle fornye legitimasjon) men skulle gjerne visst om den bekreftelsen jeg sendte inn er i mål. Mistenker det kan ha noe med vipps å gjøre siden det er eneste jeg vet jeg har gjennom DNB Anonymkode: 3f861...b4d
missbluebird Skrevet 12. juni 2022 #35 Skrevet 12. juni 2022 Bytt bank er det beste og velg noen som ikke har dette. Velg en lokal sparebank og støtt de rundt deg. DNB ønsker å legitimere alle (innhente nyere og bedre informasjon) for å få inn all data om personen slik at de kan kartlegge transaksjoner, hvor du er og hva du bruker penger på ned til minste detalj. Når dette er implementert overalt så kommer "carbon footprint" og begrensninger. Dette er sammarbeid med Visa og Mastercard, men nå skal DNB kapitalisere på det og tjene penger. https://www.mastercard.com/news/press/2021/april/mastercard-unveils-new-carbon-calculator-tool/ https://www.capoliticalreview.com/capoliticalnewsandviews/new-mastercard-to-monitor-cardholders-carbon-footprint-cap-purchases/ https://davidicke.com/2022/06/08/davidicke-com-visitor-norway-will-soon-be-tracking-all-supermarket-purchases/ Å true med å stenge kontoen er en fin måte å tvinge alle til å gi fra seg all informasjon om segselv. Ofte stiller man ikke segselv spørsmålet om hvorfor man gjør dette.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #36 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skal du ha pengene under puta da eller? Alle banker , regnskapskontor, revisorer, eiendomsmeglere osv er pålagt legitimering. Anonymkode: 0a63d...965 Tror faktisk det er tryggest akkurat nå. Stoler ikke på at manuell registrering av legitimasjon og automatisk sletting av konto fungerer smertefritt. Ser flere har ikke fått tilbakemelding på at det er ok eller registrert Anonymkode: c12cf...aa4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #37 Skrevet 12. juni 2022 missbluebird skrev (3 minutter siden): Bytt bank er det beste og velg noen som ikke har dette. Velg en lokal sparebank og støtt de rundt deg. DNB ønsker å legitimere alle (innhente nyere og bedre informasjon) for å få inn all data om personen slik at de kan kartlegge transaksjoner, hvor du er og hva du bruker penger på ned til minste detalj. Når dette er implementert overalt så kommer "carbon footprint" og begrensninger. Dette er sammarbeid med Visa og Mastercard, men nå skal DNB kapitalisere på det og tjene penger. https://www.mastercard.com/news/press/2021/april/mastercard-unveils-new-carbon-calculator-tool/ https://www.capoliticalreview.com/capoliticalnewsandviews/new-mastercard-to-monitor-cardholders-carbon-footprint-cap-purchases/ https://davidicke.com/2022/06/08/davidicke-com-visitor-norway-will-soon-be-tracking-all-supermarket-purchases/ Å true med å stenge kontoen er en fin måte å tvinge alle til å gi fra seg all informasjon om segselv. Ofte stiller man ikke segselv spørsmålet om hvorfor man gjør dette. Å kjære vene… alle banker skal ha dette. Det er pålagt av myndighetene, det er ikke noe DNB har funnet på selv. Anonymkode: 99f37...838 8
nebbete fugl Skrevet 12. juni 2022 #38 Skrevet 12. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tror faktisk det er tryggest akkurat nå. Stoler ikke på at manuell registrering av legitimasjon og automatisk sletting av konto fungerer smertefritt. Ser flere har ikke fått tilbakemelding på at det er ok eller registrert Anonymkode: c12cf...aa4 Ingen kontoer blir SLETTET pga av dette. 4
missbluebird Skrevet 12. juni 2022 #39 Skrevet 12. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Å kjære vene… alle banker skal ha dette. Det er pålagt av myndighetene, det er ikke noe DNB har funnet på selv. Anonymkode: 99f37...838 Det er riktig at alle skal ha det, men du trenger ikke å være blandt de første. Og når du legitimerer deg, sørg for å gjøre det igjennom en ikke digital løsning. Ta bildet av førerkort, pass eller liknende, sørg for at det skjevt og at det må leses manuelt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #40 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og kundeservice er selvsagt håpløse å få tak i. Fikk tak i dem nå (etter samtalen ble brutt en gang) og fikk bekreftet at jeg visstnok har hatt et kundeforhold der som er slettet. Aner ikke en gang hva det kan være for så vidt jeg vet har jeg aldri vært kunde der i hele mitt liv og jeg har noenlunde grei kontroll på finansene mine. På mer generell basis så er kravet om fornyet legitimasjon noe alle banker krever. Jeg måtte gjennom den sløyfa to ganger for et par år siden siden min bank er så langt unna at jeg måtte bruke en samarbeidende bank for å få scannet legitimasjon. Selvsagt så gikk det skeis første gang så etter noen uker fikk jeg påminnelse om at de kom til å stenge kontoene mine om tre dager dersom jeg ikke legitimerte meg. Jeg var rimelig grinete da jeg gikk tilbake til den "samarbeidende". Det viste seg etterhvert at selv om de hadde lyktes i å scanne passet mitt hadde de ikke fått sendt det videre til min bank. Etter nesten en time var floken løst og jeg sa fra at jeg kom til å sitte pent i venteområdet til jeg hadde fått en bekreftelse på at dokumentasjonen var mottatt. Anonymkode: 3f861...b4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå