AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 DNB har kommet med legitimerings greiene! Det betyr at kontoen din og alt annet sperres 10 dager etter mottatt beskjed og ikke har legitimert deg. Min mor er en eldre dame opp i 70 årene, hun kan ikke identifisere seg digitalt og er i utlandet nå. Kan jeg ringe de for henne og få til en løsning med de? Sånn at hun går til banken når hun kommer tilbake? Anonymkode: 910a1...4aa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DNB har kommet med legitimerings greiene! Det betyr at kontoen din og alt annet sperres 10 dager etter mottatt beskjed og ikke har legitimert deg. Min mor er en eldre dame opp i 70 årene, hun kan ikke identifisere seg digitalt og er i utlandet nå. Kan jeg ringe de for henne og få til en løsning med de? Sånn at hun går til banken når hun kommer tilbake? Anonymkode: 910a1...4aa Jeg vet de er i gang med å sperre kontoer allerede. Anonymkode: 32a4b...01c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Hvor mange tråder skal vi ha om dette...? Anonymkode: eebc4...0f2 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Hvis dette kom som en overraskelse i juni 2022 så har man virkelig ikke fulgt med. Fra DnB fikk jeg e-post, melding i nettbanken og brev i posten. Og jeg utførte legitimeringen på fem minutter, med en gang jeg fikk beskjed. Hvor mange purringer en som ikke utfører det får, vet jeg ikke, men antar det er mer. I tillegg har det vært jevnt oppslag i nyhetene i hvert fall siste året, sannsynlig lenger. Dette har ikke noe med DnB å gjøre, det er lovpålagt. Anonymkode: 14ce0...4dd 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Send en mld. til banken via chat, nettbank eller noe annet. Si at det trengs mer tid, så får hun utsettelse. Så får du hjelpe henne,. En norsk kvinne i utlandet har sannsynlig pass. Bilde av passet sendes til dnb, og alt er greit. Anonymkode: 14ce0...4dd 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Er så lei av den søplebanken. Har verken gyldig pass eller nasjonalt id kort. Er jo ett år til neste ledige pass time Anonymkode: c12cf...aa4 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er så lei av den søplebanken. Har verken gyldig pass eller nasjonalt id kort. Er jo ett år til neste ledige pass time Anonymkode: c12cf...aa4 Holder med sertifikat om du har det. Anonymkode: 36354...b2b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #8 Skrevet 10. juni 2022 Hvor i utlandet er din mor? Kan det hende hun kan få hjelp til å legitimere seg digitalt, f.eks ved å gå innom sjømannskirken? Anonymkode: 36354...b2b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Holder med sertifikat om du har det. Anonymkode: 36354...b2b Forsøkt med det i appen, fikk det ikke til å fungere med førerkort. Jobber med å flytte over til en annen bank før de fryser alt. Anonymkode: c12cf...aa4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forsøkt med det i appen, fikk det ikke til å fungere med førerkort. Jobber med å flytte over til en annen bank før de fryser alt. Anonymkode: c12cf...aa4 Dette er ikke noe Dnb har bestemt, så du vil møte kravet i andre banker også. Anonymkode: 99f37...838 17
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: DNB har kommet med legitimerings greiene! Det betyr at kontoen din og alt annet sperres 10 dager etter mottatt beskjed og ikke har legitimert deg. Min mor er en eldre dame opp i 70 årene, hun kan ikke identifisere seg digitalt og er i utlandet nå. Kan jeg ringe de for henne og få til en løsning med de? Sånn at hun går til banken når hun kommer tilbake? Anonymkode: 910a1...4aa Er det ikke bedre at du bare ringer banken og spør om akkurat dette? Anonymkode: 886a8...461 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsøkt med det i appen, fikk det ikke til å fungere med førerkort. Jobber med å flytte over til en annen bank før de fryser alt. Anonymkode: c12cf...aa4 Du må jo uansett legitimere deg i ny bank, så hvorfor skape dobbelt arbeid for seg selv? Anonymkode: 82a26...818 18
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Utrolig merkelig at folk tror dette er noe DnB har funnet på. Anonymkode: 5c4ec...795 20
newman01 Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Forsøkt med det i appen, fikk det ikke til å fungere med førerkort. Jobber med å flytte over til en annen bank før de fryser alt. Anonymkode: c12cf...aa4 Hva planlegger du å gjøre i den nye banken? De vil også kreve legitimasjon for å opprette BankID og verifisere kunden. Nordea gjorde dette i 2019 med alle sine kunder som ikke var legitimert med pass, DNB er bare veldig treige. Nå har det vært snakk om dette i over et år, så at folk fortsatt ikke har klart å gjøre det frivillig viser bare at det er behov for press 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utrolig merkelig at folk tror dette er noe DnB har funnet på. Anonymkode: 5c4ec...795 Enig. Vanskelig å ha sympati med mennesker som åpenbart ikke har giddet å gjøre noe før helt i siste liten. At folk går til pressen for å klage er bare flaut, og tegn på at hodet ikke er helt på rett plass. Vi legitimerte oss i 2018/2019. Det begynner å bli en stund siden. Anonymkode: 3fa92...a88 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utrolig merkelig at folk tror dette er noe DnB har funnet på. Anonymkode: 5c4ec...795 Dette! Jeg jobber selv i en bransje som er underlagt krav i hvitvaskingsloven og vet hvor strengt dette er. Synes DnB får ufattelig mye pes for å følge loven. Anonymkode: 38edc...4e9 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette! Jeg jobber selv i en bransje som er underlagt krav i hvitvaskingsloven og vet hvor strengt dette er. Synes DnB får ufattelig mye pes for å følge loven. Anonymkode: 38edc...4e9 Ja, man skulle nesten tro at folk er tilhenger av hvitvasking og identitetstyveri. Det er kjempebra at denne loven kom. Om alle bare kontakter DNB og forklarer sin situasjon, er jeg sikker på at de klarer å hjelpe de aller fleste. Anonymkode: 8fb06...b75 1
newman01 Skrevet 10. juni 2022 #18 Skrevet 10. juni 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Om alle bare kontakter DNB og forklarer sin situasjon, er jeg sikker på at de klarer å hjelpe de aller fleste. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man skal stresse med ting NÅ? Dette kom tilbake i 2019, og som 70-åring som nevnt oppi her har de hatt TRE ÅR med pensjonisttilværelse hvor de kunne ha tatt med seg passet ned på banklokalet og fått ID registrert. Men neida, vi venter i 1000 dager og sutrer de siste 10 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #19 Skrevet 10. juni 2022 Jeg jobber i en annen bank som har akkurat samme krav og skjønner ikke oppstyret rundt DNB. Dette er noe de må gjøre, og du får god tid på deg. Ang din mor vet jeg ikke hvordan DNB gjør det, men hos oss kan du ikke ringe på vegne av andre. Vi hadde 3 mnd frist, men når konti ble sperret begynte plutselig veldig mange å ringe inn og hadde aldri fått beskjed hverken på epost, nettbank eller brev.. mister helt troa Anonymkode: ef997...245 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #20 Skrevet 10. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber i en annen bank som har akkurat samme krav og skjønner ikke oppstyret rundt DNB. Dette er noe de må gjøre, og du får god tid på deg. Ang din mor vet jeg ikke hvordan DNB gjør det, men hos oss kan du ikke ringe på vegne av andre. Vi hadde 3 mnd frist, men når konti ble sperret begynte plutselig veldig mange å ringe inn og hadde aldri fått beskjed hverken på epost, nettbank eller brev.. mister helt troa Anonymkode: ef997...245 Samme her. Fikk jo varsel for flere måneder siden, med god frist. Om folk ikke har klart det innen nå blir jeg faktisk litt skremt Anonymkode: 2914a...bd1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå