Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som svarer at disse var de beste årene. 

Når jeg tenker om, så det stemmer. Det var spesiell atmosfære. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten alle de beste bilene ble laget da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på folkehøgskole da, så det var jo magisk nok. Fint år med fine folk! :)

Anonymkode: 69ad7...02e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så gammel at 1987 var et av de beste årene for meg.

Anonymkode: fb31b...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn nr 1 i 97 og 2 i 98, så de årene var magisk for meg, tror ikke det var store oppturen i samfunnet sånn ellers, men ro og fred det var det mener jeg å huske, ikke som nå, med krise på krise på krise

Anonymkode: 50bb5...f80

AnonymBruker
Skrevet

97 og 98 var ikke magiske for meg.  87 og 89 derimot...

Anonymkode: 8cf0b...ba5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble født. 😏

Anonymkode: 91212...789

AnonymBruker
Skrevet

NAttklubbene i Oslo holdt oppe til 6. 

Anonymkode: bccf6...2bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble født. 😏

Anonymkode: 91212...789

Jeg og😎

Skrevet (endret)

Fenomenalt mye bra musikk med stort spenn…., alt i fra Garbage, Lauryn Hill, The Verve til Manic Street preachers 🤩 

«Titanic» gikk for fulle hus på kino, og moten var leken og optimistisk. Norge var med i fotball-VM, og slo Brasil 🙌🥂

Endret av missLynch
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, missLynch said:

Fenomenalt mye bra musikk med stort spenn…., alt i fra Garbage, Lauryn Hill, The Verve til Manic Street preachers 🤩 

«Titanic» gikk for fulle hus på kino, og moten var leken og optimistisk. Norge var med i fotball-VM, og slo Brasil 🙌🥂

Jaaa! Sosiale medier og mobilens mas var omtrent ikke-eksisterende. Det var ikke alltid noe å se på tv. Barne-tv var kl 18 og på morgenen i helgene (med unntak av de ekstremt få heldiggrisene som hadde nicelodeon eller cartoon network, jeg kjente ingen som hadde det).  Skulle du leke med en kompis måtte du ringe og si "hei, det er Anders, er Kristian der?", føler vi fikk mye større frihet enn generasjonen under. 

Anonymkode: 52aa0...e7f

• Liker 3
Skrevet (endret)

For meg var det en gullalder når det gjaldt min egen helse og muligheten til å være i jobb. 

I 1997 ble jeg for første gang ansatt i full stilling. I første omgang var det midlertidig, men høsten 1998 ble jeg fast ansatt. For meg som har flere medfødte helseutfordringer, var det veldig stort og et kjempeløft for selvtilliten. Desverre måtte jeg slutte å jobbe noen år etter, men det er en helt annen historie. 

Legger til at jeg var i siste halvdel av 20-årene på den tida. 

Endret av Kniv & gaffel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 7-8 år og livet lekte. Bekymringsfri og fornøyd.

Anonymkode: 36b1a...722

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ca 10 år og hadde nettopp fått ørene opp for popmusikk. Omtrent da kom Spice Girls, Backstreet Boys, Britney etc etc. I tillegg husker jeg overraskende mange låter fra denne tiden. Fant igjen en gammel absolute music-cd og der kunne jeg nesten samtlige låter. Var vel midt i den alderen der sånne ting fester seg skikkelig (nå har jeg jo ikke peiling). Så var vel livet fint og ukomplisert, Norge slo Brasil og jeg føler at samfunnet var mer optimistisk (og kanskje litt naivt) på en måte. PC og internett hadde såvidt begynt å komme, det var familieunderholdning på NRK på lørdager som hele familien samlet seg rundt osv. Good times! 

Anonymkode: 27b1b...dab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at folk alltid mener ting var bedre før er fordi de var unge da. Å være ung er bra, å være gammel er dårlig.

Anonymkode: caa67...285

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også den generasjonen hvor tiåret før var mye mer morro, i 87 lekte livet, i 97 var jeg småbarnsmor som stresset med tidsklemma 😆 men ikke alt var bedre som ung heller.. Man brydde seg for mye om hva andre tenkte, mente, trodde osv selv om fordelen med å være ungdom på slutten av 80 tallet kontra 90 tallet var at den gang var det ikke slik at alt lå på nett til evig tid 😎 når det er sagt, jeg hadde en venninne som alltid hadde med fotoapparat og så ble bildene sendt oss som postkort - noen ganger eksremt morsomt å få andre ganger ikke så mye og for noen overhode ikke siden foreldrene hentet posten 🤣 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si at de to årene spesifikt utmerket seg som noe spesielt for min del. Men generelt sett var kanskje hverdagen noe mer stressfri før, når ikke alt en gjorde stort sett havnet på sosiale medier. 

Anonymkode: 3fd33...33d

Gjest Hippokrates
Skrevet

97 og 98 er ikke mine beste år, men heller ikke dårlige år. Vil si jeg hadde det bra, på en litt umoden og god måte som voksent barn/tidlig ungdom.

Brukte årene på å spille fotball, leke "boksen går" og annet lek og morro både inne og ute. Var en aktiv gutt og det gikk i ett hele tiden.

Husker egentlig lite annet enn det fra den tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grunnen til at folk alltid mener ting var bedre før er fordi de var unge da. Å være ung er bra, å være gammel er dårlig.

Anonymkode: caa67...285

Neida, ikke bare det. Det var generelt fordi det faktisk var en del som var bedre, alt fra jobbmarked, fravær av sosiale medier, mer harmoni i samfunnet etc. Noe var jo også dårligere og bedre nå, slik det alltid er. 

Anonymkode: ba139...f11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble født og nesten drept da jeg var 4 dager gammel. Så kan ikke si 98 var et godt år nødvendigvis, men ikke dårlig heller.😅🤣

Anonymkode: b22e3...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...