AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Vi har en snart 11 mnd gammel valp som aldri har blitt passet av andre før, er det noe spesielt vi bør tenke på i forkant? Kanskje forberede hunden med en overnatting borte, eller har det liten nytte? Vi skal på 2 ukers ferie og har ordnet pass hos en som har hilst på hunden ved noen anledninger og har god erfaring med hund. Vi er litt redd for at hunden skal savne oss veldig, men mulig det bare er meg som overtenker og at hunden lever i nuet og vil ha det helt fint. Anonymkode: b405d...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Det går nok fint, tviler på at hunden merker så mye til det. Jeg vet at mine hunder pleier å stå ut og kikke i vindu etter meg når jeg ikke er hjemme dersom andre passer den, men det er bare en liten periode, ellers merker de ikke noe til det. Er jo selvfølgelig forskjellig fra hund til hund, men jeg tviler på at du trenger å forberede den. Tror nok det bare er du som overtenker, er vel tross alt første gang du / dere er borte så lenge fra den 🙂 Anonymkode: 02d93...66a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går nok fint, tviler på at hunden merker så mye til det. Jeg vet at mine hunder pleier å stå ut og kikke i vindu etter meg når jeg ikke er hjemme dersom andre passer den, men det er bare en liten periode, ellers merker de ikke noe til det. Er jo selvfølgelig forskjellig fra hund til hund, men jeg tviler på at du trenger å forberede den. Tror nok det bare er du som overtenker, er vel tross alt første gang du / dere er borte så lenge fra den 🙂 Anonymkode: 02d93...66a Betryggende å høre😊er jo redd den skal savne oss og ikke finne seg til rette og at 2 uker er lenge borte. Jeg vet han vil få masse kos og lek og blir ikke alene hjemme dit han skal, men tenker allikevel det kan være tøft for han og at han skal tro vi har forlatt han. Anonymkode: b405d...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Betryggende å høre😊er jo redd den skal savne oss og ikke finne seg til rette og at 2 uker er lenge borte. Jeg vet han vil få masse kos og lek og blir ikke alene hjemme dit han skal, men tenker allikevel det kan være tøft for han og at han skal tro vi har forlatt han. Anonymkode: b405d...bb9 Det dere eventuelt kunne gjort, er at dere drar ut en kveld og lar personen passe på hunden den kvelden, et par timer. Jeg passet på en hund på samme alder, hadde kun møtt henne en gang, og det gikk ganske fint. "Gråt" noen ganger, (veldig kort) , ellers så virket det ikke som hun brydde seg noe - og hun er VELDIG knyttet til eierne sine ellers. Virka litt forvirra / fortumla den første dagen da hun ikke fant eierne i det hele tatt, men det går seg jo til etterhvert mtp dere skal være borte i 2 uker. Anonymkode: 02d93...66a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det dere eventuelt kunne gjort, er at dere drar ut en kveld og lar personen passe på hunden den kvelden, et par timer. Jeg passet på en hund på samme alder, hadde kun møtt henne en gang, og det gikk ganske fint. "Gråt" noen ganger, (veldig kort) , ellers så virket det ikke som hun brydde seg noe - og hun er VELDIG knyttet til eierne sine ellers. Virka litt forvirra / fortumla den første dagen da hun ikke fant eierne i det hele tatt, men det går seg jo til etterhvert mtp dere skal være borte i 2 uker. Anonymkode: 02d93...66a Ja, det er nok en god ide. Må nevne at hunden er veldig ivrig/glad og vil hilse på alle han møter og skal jo ikke være alene hjemme på ny plass. Men huff det er jo fælt å tenke at han skal gråte og savne oss. Anonymkode: b405d...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 De første 3 døgnene kan bli et sant helv.. hvis dere er uheldige, men så går det seg til. Jeg passer en svært vanskelig hund (ekstremt knyttet til eier) og første gang var det et styr i 3 døgn. Den følte seg skikkelig forlatt. Nå er det kun den første natten den stresser, og så føler den seg helt hjemme resten av oppholdet. Jeg tenker det er ikke nødvendig med å prøve med bare 1 døgn, for hunden trenger noen dager å roe seg uansett. Så kan like godt ha normalt pass med en gang. Den vil etterhvert "glemme deg" og knytte bånd til den som passer (med mindre det er en sånn særing, finnes jo noen av dem også). Men foreslå gjerne til passeren at han/hun kan skru på radio for hunden. Det hjalp de første nettene her, så ikke hunden lå å lyttet på lyder/etter eier på ny plass. Hadde den på både natt og når jeg var ute av hus. Anonymkode: 98d14...536 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Vi var på en ukes ferie og plasserte hundene hver for seg. Den ene fikk mange turer og mye kos og oppmerksomhet. Fikk til og med sove i senga der fordi passer ble så glad i den. Hund nr to fikk kos og prat men ellers lite aktivisering og turer, den nappet av seg pels på den ene labben så der kunne vi ikke plassere den mere. Så, be om mye aktivitet så går det nok bra. Anonymkode: 85b15...819 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De første 3 døgnene kan bli et sant helv.. hvis dere er uheldige, men så går det seg til. Jeg passer en svært vanskelig hund (ekstremt knyttet til eier) og første gang var det et styr i 3 døgn. Den følte seg skikkelig forlatt. Nå er det kun den første natten den stresser, og så føler den seg helt hjemme resten av oppholdet. Jeg tenker det er ikke nødvendig med å prøve med bare 1 døgn, for hunden trenger noen dager å roe seg uansett. Så kan like godt ha normalt pass med en gang. Den vil etterhvert "glemme deg" og knytte bånd til den som passer (med mindre det er en sånn særing, finnes jo noen av dem også). Men foreslå gjerne til passeren at han/hun kan skru på radio for hunden. Det hjalp de første nettene her, så ikke hunden lå å lyttet på lyder/etter eier på ny plass. Hadde den på både natt og når jeg var ute av hus. Anonymkode: 98d14...536 Oi såpass, hvordan oppførte hunden seg da? Skal heldigvis ikke være alene dit han skal, men er jo redd han skal få problematferd begynne å tisse inne osv. Hunden er nok knyttet til oss, men også veldig glad i folk. Anonymkode: b405d...bb9
Tabris Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Det kan være greit å gå litt mer tur med den personen som skal passe, evt la den være der noen timer/over en natt først slik at den blir mer vant. Men ellers så er hunder ofte skammelig enkle på akkurat dette. Jeg har en utrygg hund som, pga sin utrygghet, er over gjennomsnittet knyttet til meg og hyler hvis jeg gir kobbelet til noen andre og går. Men da noen andre skulle passe ham en helg så sendte de meg snaps hvor han var på tur og var kjempefornøyd! Så fornøyd at jeg nesten ble fornærmet. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi var på en ukes ferie og plasserte hundene hver for seg. Den ene fikk mange turer og mye kos og oppmerksomhet. Fikk til og med sove i senga der fordi passer ble så glad i den. Hund nr to fikk kos og prat men ellers lite aktivisering og turer, den nappet av seg pels på den ene labben så der kunne vi ikke plassere den mere. Så, be om mye aktivitet så går det nok bra. Anonymkode: 85b15...819 Huff stakkars, håper ikke 2 uker blir for lenge borte. Tror nok hunden vil få nok aktivitet/kos og en stor hage kan løpe fritt i. Anonymkode: b405d...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 Tabris skrev (1 minutt siden): Det kan være greit å gå litt mer tur med den personen som skal passe, evt la den være der noen timer/over en natt først slik at den blir mer vant. Men ellers så er hunder ofte skammelig enkle på akkurat dette. Jeg har en utrygg hund som, pga sin utrygghet, er over gjennomsnittet knyttet til meg og hyler hvis jeg gir kobbelet til noen andre og går. Men da noen andre skulle passe ham en helg så sendte de meg snaps hvor han var på tur og var kjempefornøyd! Så fornøyd at jeg nesten ble fornærmet. 😄 Er jo dette jeg håper på, at vi overtenker og at hunden kommer til å ha det helt fint på «ferie». Vi jo gjerne at personen som skal passe hunden får en fin opplevelse også at hunden er rolig og vil ha kos. Anonymkode: b405d...bb9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå