AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Jeg hadde styrtfødsel første gang (relativt lang latensfase, 2,5 time aktiv fødsel - så ingen superstyrt men likevel innenfor definisjonsgrensen) og har nå fått dato for igangsettelse på termin (pga div faktorer som ligger hos meg). Er det noen som har erfaring med å bli satt i gang som andregangsfødende når førstemann kom raskt? Kan man typisk forvente en lengre fødsel (fordi kroppen ikke er helt klar) eller like rask/raskere (fordi man tilsetter ekstragreier for å få fart på sakene)? Anonymkode: 45c84...29d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #2 Skrevet 10. juni 2022 Ble satt i gang med nr 3, med ballong. Hele fødselen tok ca 4 timer. Ganske likt forløp som med nr 2 som tok 5 timer fra start til slutt. Anonymkode: 0fe2d...350
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3 Skrevet 10. juni 2022 Ble satt igang med nr 2. Gikk like raskt som med nr 1, hvor fødselen startet av seg selv. Fra jeg fikk stikkpillen som skulle sette igang til, til ungen var ute, gikk det fire timer. Selve fødselen varte i 1,5 time. Samme som førstemann. Anonymkode: 48f55...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble satt igang med nr 2. Gikk like raskt som med nr 1, hvor fødselen startet av seg selv. Fra jeg fikk stikkpillen som skulle sette igang til, til ungen var ute, gikk det fire timer. Selve fødselen varte i 1,5 time. Samme som førstemann. Anonymkode: 48f55...ac3 Opplevde du fødsel nr to som enklere eller tøffere enn første? Når ble du satt i gang med nr? Takk for svar!💛 Anonymkode: 45c84...29d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplevde du fødsel nr to som enklere eller tøffere enn første? Når ble du satt i gang med nr? Takk for svar!💛 Anonymkode: 45c84...29d Andre fødsel føltes mye verre. Ble satt igang to uker før termin, pga langvarig fostervannslekkasje. Måtte ligge i ro hele fødselen med sånn bånd på magen så de kunne overvåke riene. Og hadde absolutt ingen trykketrang, fikk ikke noe som helst hjelp av kroppen til pressing. Det er visstnok mer vanlig ved igangsettelse. Med førstemann hadde jeg helt vill trykketrang, ungen ville uuuuuut, og disse riene gjorde ikke vondt. Med andremann måtte jeg bare presse og presse helt på måfå, uten noen hjelp fra kroppen, og det gjorde ekstremt vondt hele tiden... Anonymkode: 48f55...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #6 Skrevet 10. juni 2022 Ble satt i gang med nummer to. Førstemann kom på under to timer, og det var bare flaks at vi reiste til sykehuset. Trodde jo det skulle ta lang tid 🙈 Med nummer to ble jeg satt i gang på grunn av avstand til sykehuset, tidligere styrtfødsel og svangerskapsforgiftning (som egentlig var utløsende faktor til igangsettingen). Det tok laaang tid før kroppen gikk i fødsel. Var på sykehuset i over ett døgn først. Prøvde ballong, orale tabletter og til slutt vaginal tablett som gjorde susen. Fikk satt epidural med en gang (fantastisk!!!) og fra riene ble hyppige gikk de fort over til konstante rier. Så selve fødselen tok 3 timer. Glad jeg ble satt i gang og fikk det mer kontrollert, for det var bare et eneste kaos første gang. alt i alt; kroppen brukte litt tid på å sette i gang, men det gikk veldig fort og greit når det først skjedde Anonymkode: 19239...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå