Gå til innhold

Hvor lenge må jeg trene per dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil gå ned noen kilo de neste ukene (evnt mnd) for å få mer muskler. Jeg er ganske slank med former, som vil si det meste av fett ligger på lårene. Ikke mye som sagt, men plagsomt. 

Jeg tenker kaloriunderskudd på 500 per dag. Men hvor lenge bør jeg trene i tillegg til dette for å gå ned som de sier på nettet en halv kilo i uka?

Trener 20 min per dag nå pga jeg har noen sting så må være forsiktig. Kan trappe det opp men kan ikke være intensiv workout. Har kettlebell så tar den i bruk og matte. 

Plis ikke svar om du ikke har noe fint å si❤

Anonymkode: ecbe5...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med et kaloriunderskudd på 500 så går du ned 1/2 kilo med fett i uken, uansett om du trener eller ikke. 

Trener du så kan du jo spise mer eller gå ned mer. 

Anonymkode: 75f32...64d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intensiv 10 min styrketrening fra youtube uten pause seffølgelig har funket best for meg! Blir skikkelig støl men bare bra det. Hardt og fort passer meg som er utolmodig best. Så store resultater bare etter en uke.

Anonymkode: 172ab...8df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil anbefale deg å prøve Grow with jo,  hun har mange fine videoer du kan gjøre enten når du står opp eller legger deg - å spise sunt og gjøre videoene hennes i 20 min hver dag (brukte en video som man skulle gjøre før man la seg) og i tillegg gikk jeg en tur ( ikke så langt) på kveldene, gjorde under for meg.

Anonymkode: 90812...4ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er muskler du vil vise fram, er det kanskje lurt med litt styrketrening. 3-4 dager i uka i kanskje en halvtime, hvor du bruker litt manualer eller lignende. Og 1-2 dager men litt cardiotrening. Jeg liker godt hiit eller tabata. 

Anonymkode: 93085...498

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du varierer treningen mest mulig.

Styrketrening 2x i uka og kardio 2x som et minimum. Da får du restituert mellom øktene.

Begge kardio-øktene kan være harde, men hvis du vil ha flere enn 2-3 økter i uka bør det være rolig langkjøring.

Skal du ha flere enn 2 styrkeøkter i uka bør du vurdere å splitte. F.eks en økt for beina, neste økt for overkroppen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (Akkurat nå):

Jeg foreslår at du varierer treningen mest mulig.

Styrketrening 2x i uka og kardio 2x som et minimum. Da får du restituert mellom øktene.

Begge kardio-øktene kan være harde, men hvis du vil ha flere enn 2-3 økter i uka bør det være rolig langkjøring.

Skal du ha flere enn 2 styrkeøkter i uka bør du vurdere å splitte. F.eks en økt for beina, neste økt for overkroppen. 

Jeg går ikke på treningsstudio, så jeg gjør alt hjemme. Har gjort styrke i 2 dager nå, gikk tur i tillegg i dag. Men kjenner det blir litt tungt å fortsette med bare det samme ja. Jeg vurderer gå en langtur i morgen som en slags "pausedag" og heller kjøre på dagen etter det med styrke igjen. 

Jeg tar styrke på armer, bein og mage, gleder meg til å se hvordan det vil utvikle seg i energinivå og godhetsfølelse over tiden fremover😄👍 det gøyeste hadde vært å vunnet over mannen i håndbak, krysser fingrene!!🤭🤫🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...