AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Har lagt merke til et nyttfenomen, det ligger mange annonser med kvinner på finn som søker noen å dele huset/leiligheten deres med, (mot leie så klart). Hva skyldes egentlig at disse litt eldre kvinnene er ensomme?, hvorfor har de ikke fått en mann og familie?. Kan det hende at vi kommer til å se mer til dette fenomenet i årene som kommer, nå som mange kvinner vil være selvstendige og ikke slå seg til ro i ung alder, at alderen tar dem igjen å at man ender opp alene med en finn annonse der man søker en og bo med?. Noen tanker?. Anonymkode: 2df66...406 1
Gjest Ghostface Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Jeg for min del har en del helsemessige årsaker som gjør livet mitt begrenset og dermed ikke går ut så mye og møter folk. Det er ikke selvvalgt. Det er ikke alltid livet blir som man ønsker. Endret 9. juni 2022 av Ghostface
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Tror ikke nødvendigvis det handler om at man ikke "slo seg til ro", tilfeldigheter gjør av og til at man ikke treffer den rette. Jeg kunne vært der, men fikk tilfeldigvis et barn med en jeg var sammen med. Men ensom er jeg likevel da, når barnet er lagt kunne jeg gjerne tenkt meg en voksen å tilbringe tid med. Anonymkode: 7f705...54c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Ikke alle ønsker seg barn og ikke alle ønsker seg mann eller de har ikke funnet en mann. Venner man var med i 20- 30-årene er nå opptatt med familie på hver sin kant, og så brått er man mye alene. Kanskje de håper på en venn i samme situasjon som dem selv i en leietaker. Anonymkode: edca9...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Høye boligpriser Anonymkode: d0a96...930 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Fordi det går an å ønske seg selskap og vennskap, og/eller noen å dele økonomi/hus med, uten å ønske seg romantikk. Ikke alle ønsker a4 livet. Noen ønsker reise eller prioritere venner og jobb. Noen har kanskje vært i usunne forhold og foretrekker være singel, noen har kanskje vært i fantastiske forhold og har ikke behov for å jakte etter noe nytt. Noen ønsker spe på økonomien litt med å leie ut rom, og det er en fryktelig mye mer økonomisk løsning enn å skaffe seg unger. Anonymkode: e4c9a...714 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Hvordan vet du at de er ensomme? Kanskje de heller bare vil tjene litt mer pæng? Anonymkode: 5d294...8e4 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Ensomme? De prøver å få mer inntekt. Anonymkode: ed114...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ensomme? De prøver å få mer inntekt. Anonymkode: ed114...9cf Det tror jeg ikke, senest igår var det jo et lignende tilfelle med en ensom kvinne som ville starte et bofelleskap her på dette forumet. Hun var ensom sa henne selv, det er bare 1 eksempel av mange. Men det er sikkert de som vil tjene penger også, det sier jo seg selv. Men jeg tror det er kvinner på begge ender av spektrumet. Anonymkode: 2df66...406
youcancallmejune Skrevet 9. juni 2022 #10 Skrevet 9. juni 2022 Kvinner har ofte større sosialt behov enn menn, og en del av de som ikke har skaffet seg familie eller som kanskje ikke får dekket dette behovet på jobben eller andre steder kan nok ende opp som ensomme når venninnene og søsknene har partnere og barn. Den økonomiske friheten kvinner har i dag sørger takk og lov for at ingen trenger å senke kravene bare for å ha en ved sin side. Jeg har mann, men jeg tenker at dersom jeg ikke hadde hatt det ville jeg mye heller bodd i et kvinnekollektiv enn sammen med en mann jeg ikke egentlig var fornøyd med. 2 2
Gjest AprilRyan Skrevet 9. juni 2022 #11 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Hvorfor må det alltid være at de ikke slo seg til ro som ung bare fordi de ikke er i et forhold? De har kanskje vært i ett eller flere forhold og det er nok mer sannsynlig enn at de ikke slo seg til ro. Beklager, jeg er bare så lei av å lese den antagelsen om at hvis en kvinne 30+ er singel så er det fordi hun ikke slo seg til ro som ung. Nå er det ikke som om det er så enkelt å møte en mann det er verdt å inngå et forhold med, om de i det hele tatt ønsker seg det. Så synes de sikkert at det er hyggeligere å ha noen å dele leilighet/hus med + at det er reduserer kostnadene med å bo. Endret 9. juni 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #12 Skrevet 10. juni 2022 Jeg slo meg til ro som ung, giftet meg og fikk barn i 20 årene, så skilt i 30 årene. Har vært i 2 forhold etter det, men de fungerte ikke. Og datet en god del rare menn. Så nå er jeg lykkelig singel på syvende året. Nå føler ikke jeg meg veldig ensom, jeg har noen få gode venner og litt familie, og mine 2 barn. Men jeg vil tro mange av disse kvinnene har vært gift og fått barn, skiller seg så senere. Og ønsker å være single. Anonymkode: 7f946...54a 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Skrevet 10. juni 2022 Har flere veninner( vi er alle over 48), som er skilt etter eget ønske. Barna er store og lever egne liv. Kvelder og helger kan bli litt ensomme, selv om ingen ønsker en mann å leve med. Mange voksne kvinner vil ikke ha noen ny samboer, men de ønsker selskap, og kanskje noen å dele utgifter med. Anonymkode: 067c2...e19 3
Trolltunge Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Det henger igjen en del kjønnsrollemønster som medfører at en god del kvinner har dårlig erfaring med å bo med menn. Selv om min mann har blitt flink til å ta sin del av ansvaret etterhvert har jeg allerede bestemt meg for at dersom jeg en gang blir alene igjen (enke eller brudd) ønsker jeg ikke å bo sammen med en mann igjen. Å bo med en kvinne/venninne kunne jeg imidlertid ha vurdert. Jeg ser for meg at det er enklere å ha konstruktive diskusjoner rundt fordeling av husarbeid med en kvinne, hvor et kjærlighetsforhold ikke "roter til " forventninger om hva man bør gjøre for sin kjære. Jeg hadde nok likevel ikke flyttet sammen med en ukjent kvinne. Vet egentlig hvilken venninner som hadde vært aktuelle å bo med og ikke. Jeg og en venninne spøker ganske jevnlig om at det nok er vi som kommer til å tilbringe alderdommen sammen. 3
Roci Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Det henger igjen en del kjønnsrollemønster som medfører at en god del kvinner har dårlig erfaring med å bo med menn. Selv om min mann har blitt flink til å ta sin del av ansvaret etterhvert har jeg allerede bestemt meg for at dersom jeg en gang blir alene igjen (enke eller brudd) ønsker jeg ikke å bo sammen med en mann igjen. Å bo med en kvinne/venninne kunne jeg imidlertid ha vurdert. Jeg ser for meg at det er enklere å ha konstruktive diskusjoner rundt fordeling av husarbeid med en kvinne, hvor et kjærlighetsforhold ikke "roter til " forventninger om hva man bør gjøre for sin kjære. Jeg hadde nok likevel ikke flyttet sammen med en ukjent kvinne. Vet egentlig hvilken venninner som hadde vært aktuelle å bo med og ikke. Jeg og en venninne spøker ganske jevnlig om at det nok er vi som kommer til å tilbringe alderdommen sammen. Samme her 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå