AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Jeg fødte i april og fullammer, så for øyeblikket bruker vi ikke prevensjon, men tenker å begynne snart. Fikk resept på minipiller av fastlegen da jeg var på seksukerskontroll, så jeg kan prøve ut det om jeg ønsker. Gikk på Almina p-piller før, men sluttet etter seks år fordi jeg begynte å få masse bivirkninger. Egentlig hadde jeg ikke hatt noe imot å bli gravid innen relativt kort tid, men jeg må tenke litt på karrieren nå, så det hadde ikke vært ideelt. Samtidig vet jeg at jeg ikke hadde orket å ta abort, nå som jeg vet hvor utrolig mye glede en baby kan gi. Vurderer derfor å starte på minipillene innen kort tid, men vil gjerne høre om folks erfaringer. Ble dere nedstemt? Vektoppgang? Vondt i puppene? Uregelmessige småblødninger? Anonymkode: 2b572...de5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Fikk en real depresjon og et utslett i ansiktet som har gitt varige mèn. Anbefaler ikke. Anonymkode: 4e6cd...51e
Danseskjørt Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Det eneste jeg husker fra perioden jeg gikk på minipillen var snåblødningene som aldri.ville.slutte. Og jeg var så frustrert for jeg hadde så lyst på seeeex men kunne ikke fordi jeg aldri slutta å blø😂
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Gått på ceracette, tror det er minipille. Gikk først i 9 år i strekk. Etter noen mnd hadde jeg ikke mensen mer enn to ganger i året. Det var digg. Gikk opp i vekt, men vært stabil. Fikk barna og forsøkte ulike typer spiraler. Tilbake til minipillen. Mista sexlysten heeeeelt, og etter å ha slutta har livet fått klarere farger, humøret er mye bedre og livet smiler. Aldri mer hormonell prevensjon! Anonymkode: 81edb...98a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Merker absolutt ingen bivirkninger av minipillen. Jeg kjører dobbel dose (etter anbefaling fra gyn) for å unngå mensen og dermed også menssmerter Anonymkode: 714b7...f5c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Null bivirkninger av Cerazette, mistet bare mensen i ti år. Helt greit det. Da jeg skulle bli gravid, klaffet det på første forsøk etter pilleslutt. Anonymkode: 14ee4...b0d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Har heller ingen bivirkninger, slipper mensen og stort sett alle menssmerter. Hadde intense smerter og heftige blødninger før jeg begynte på minipillen. Nå skal det sies at jeg normalt er hardt rammet av depresjon, men jeg kan ikke si jeg har merket at det har blitt verre etter oppstart. Anonymkode: 66cf7...ed4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Huff, kjenner at det ikke frister noe å begynne med hormonell prevensjon igjen, nei 🤨 Mulig det bare må bli kondom. Anonymkode: 2b572...de5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Huff, kjenner at det ikke frister noe å begynne med hormonell prevensjon igjen, nei 🤨 Mulig det bare må bli kondom. Anonymkode: 2b572...de5 Hvis det ikke er full krise å bli gravid igjen, kan dere jo bruke den tempe-metoden fra Natural Cycles. Jeg er ikke noen fan av dem, ettersom den har en viss feilmargin og ikke bør brukes av kvinner hvor det vil være katastrofe å bli gravide. Anonymkode: 14ee4...b0d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg fødte i april og fullammer, så for øyeblikket bruker vi ikke prevensjon, men tenker å begynne snart. Fikk resept på minipiller av fastlegen da jeg var på seksukerskontroll, så jeg kan prøve ut det om jeg ønsker. Gikk på Almina p-piller før, men sluttet etter seks år fordi jeg begynte å få masse bivirkninger. Egentlig hadde jeg ikke hatt noe imot å bli gravid innen relativt kort tid, men jeg må tenke litt på karrieren nå, så det hadde ikke vært ideelt. Samtidig vet jeg at jeg ikke hadde orket å ta abort, nå som jeg vet hvor utrolig mye glede en baby kan gi. Vurderer derfor å starte på minipillene innen kort tid, men vil gjerne høre om folks erfaringer. Ble dere nedstemt? Vektoppgang? Vondt i puppene? Uregelmessige småblødninger? Anonymkode: 2b572...de5 Jeg har gått på minipille i mange år nå, har ingen bivirkninger og er veldig fornøyd . Minipille inneholder jo langt mindre hormoner enn andre preparater, så det tar heller ikke lang tid for syklusen å stabilisere seg når man slutter. Anonymkode: a6e09...16e
Anonym6789 Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 Jeg har ingen bivirkninger av cerazette Mistet mensen, men ble gravid 6 mnd etter pilleslutt første gang og 1 mnd etter pilleslutt ande gangen
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Skrevet 12. juni 2022 Jeg opplevde at jeg ble deprimert og hadde en del mellomblødninger. Anonymkode: de035...a0e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #13 Skrevet 12. juni 2022 Tåler omtrent ingenting, Cerazette var krise for meg. Begynte på Conludag, eneste aberet der er at du kun har 3 timer slingringsmonn til å ta pillen men siden jeg legger meg til omtrent samme tid hver eneste dag så var ikke det noe problem. Null bivirkninger for min del. Vurderer du spiral? Har vært helt fantastisk for meg, eneste bivirkningen er mistet mens. Anonymkode: e9db4...d71
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #14 Skrevet 12. juni 2022 Gikk på conludag. Ingen bivirkninger, ble ikke gravid på dem, men ble derimot raskt gravid da jeg slutta og vi var klare for å prøve på nestemann Anonymkode: fb0f6...4ff
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #15 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tåler omtrent ingenting, Cerazette var krise for meg. Begynte på Conludag, eneste aberet der er at du kun har 3 timer slingringsmonn til å ta pillen men siden jeg legger meg til omtrent samme tid hver eneste dag så var ikke det noe problem. Null bivirkninger for min del. Vurderer du spiral? Har vært helt fantastisk for meg, eneste bivirkningen er mistet mens. Anonymkode: e9db4...d71 Kobberspiral? Anonymkode: 24d45...4c2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #16 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kobberspiral? Anonymkode: 24d45...4c2 Nei, hormonspiral, hormonene virker lokalt og ikke i hele kroppen, så var fulltreffer her. Anonymkode: e9db4...d71
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #17 Skrevet 12. juni 2022 Hadde mye småblødninger og ble gravid (til tross for at jeg tok pillene til samme tid hver dag!!), så kan ikke anbefale Cerazette. Anonymkode: 2df9c...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå