Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fortalte dere sjefen om graviditet? Og hvordan tok h*n det? 
Jeg må snart fortelle selv, og er ikke redd for å få negativ reaksjon, men interessert i å bare se hvordan andre har blitt møtt. 

Anonymkode: c1fc8...6b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uke 8. Han satt pris på info så tidlig. Var glad på mine vegne 

Anonymkode: 4f309...869

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det etter at resultatene for nipt testen var kommet. Da var jeg i uke 16. Hun ble bare glad på mine vegne. 

Anonymkode: c4de7...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det rundt uke 11, fordi jeg var så trøtt at jeg ville forklare hvorfor jeg hovedsakelig fortsatte med hjemmekontor (vi har valgfritt hvor ofte vi vil komme inn, og jeg hadde egentlig satt et mål på flere dager i uka enn det jeg endte med).
Han ble veldig glad på mine vegne og hadde mye forståelse for at jeg var sliten.

Anonymkode: 98ae1...270

AnonymBruker
Skrevet

Uke 7/8 en gang.

Har en stilling med mye ansvar, og jeg var ut av det blå sykemeldt. Så fort jeg fikk tatt en tidlig UL og fått litt bekymringer ut av verden, fortalte jeg. De andre på jobben fikk vite rundt uke 13. 

Hadde jeg vært i grei form (nok til å kunne jobbe) hadde jeg ventet til hvertfall uke 12 før jeg sa til sjefen, samt kollegaene når jeg fikk mer synlig mage

Anonymkode: 13e02...466

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når fortalte dere sjefen om graviditet? Og hvordan tok h*n det? 
Jeg må snart fortelle selv, og er ikke redd for å få negativ reaksjon, men interessert i å bare se hvordan andre har blitt møtt. 

Uke 12 etter at jeg hadde ultralyd og bekreftet liv. Litt dumt å si for tidlig i tilfelle spontanabort. Men sjefen satt pris på at jeg sa ifra så det kunne planlegges for mitt fravær senere.

Anonymkode: 8598a...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uke 14. 

Sjefen ble sur fordi jeg hadde fortalt det til de vordende besteforeldrene først 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: d5be0...34d

AnonymBruker
Skrevet

Heh, tror det var i 6. eller 7.mnd😅 Så bare tjukk ut frem til da.

Anonymkode: 3d2d1...bef

AnonymBruker
Skrevet

Uke 6 fordi jeg ble sykemeldt pga hyperemesis. Tenkte det var like greit å være åpen med henne for å få mest mulig forståelse. Hun ble glad på min vegne. Fortalte at jeg ikke ville noen andre på jobb skulle vite enda pga det var så tidlig. Fortalte det til resten på jobb i uke 13.

Anonymkode: 5362b...a83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uke 14. 

Sjefen ble sur fordi jeg hadde fortalt det til de vordende besteforeldrene først 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: d5be0...34d

Seriøst 😳

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det etter at jeg så hjertet slå på UL uke 7. han tok det veldig pent, gratulerte og takket meg for å si fra tidlig. 

Ble forfremmet to år senere. 

Anonymkode: f0118...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Heh, tror det var i 6. eller 7.mnd😅 Så bare tjukk ut frem til da.

Anonymkode: 3d2d1...bef

Og hvordan tok sjefen det da? Mtp at du sa i fra så langt ut i svangerskapet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det 5 mnd på vei. Hun ble så glad at hun nesten gråt. Jeg trodde hun skulle begynne fokusere på hva gjør vi nå, men det brydde hun seg ikke om :) 

Anonymkode: 4e865...3f1

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg fortalte det i uke 9 etter tidlig UL. Dette fordi det ville innebære en del endringer i planen for neste skoleår (er lærer) at jeg skal ut i permisjon til høsten. Fikk masse gratulasjoner, og en sjef som var rett på tilbudssiden når det gjaldt tilrettelegging o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det i uke 13. Lederen min ble rørt og veldig glad på mine vegne. Jeg hadde et ukomplisert svangerskap, jobbet 100 % fram til permisjon, trengte ikke tilrettelegging og det er ingen som er vikar for meg mens jeg er i permisjon, så graviditeten var egentlig ikke noe mer tema opp mot lederen som har personalansvar utover avklaring av når jeg skulle ut i permisjon og småprat om hvordan formen var. Hvem som skulle ta over mine arbeidsoppgaver tok jeg med hvert enkelt prosjektteam.

Anonymkode: d398d...5c2

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Første gangen så sa han at jeg fikk ta abort hvis jeg skulle beholde jobben, andre gang sa han gratulerer. 

AnonymBruker
Skrevet
bienvilleparish skrev (Akkurat nå):

Første gangen så sa han at jeg fikk ta abort hvis jeg skulle beholde jobben, andre gang sa han gratulerer. 

Når jeg leser sånt så frister det nesten å ta opp samtalen 😳 

Gjest bienvilleparish
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jeg leser sånt så frister det nesten å ta opp samtalen 😳 

Kunne ønske jeg hadde gjort det 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa fra med en gang jeg hadde positiv test. Hadde tilfeldigvis den årlige medarbeidersamtalen den uka og ville gjerne at sjefen skulle vite fordi jeg har mistet før. Fikk bare gratulasjoner av sjefen. Med min tidligere sjef hadde det nok ikke vært like naturlig å si det like tidlig, men det føltes godt at sjefen visste hvorfor jeg var litt trøtt og slapp. 

Anonymkode: 7a40c...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Med min siste sa jeg det i uke 19. Ventet til både tidlig ultralyd, fosterdiagnostikk og ordinær ultralyd var unnagjort. Fortalte det da først til barna, deretter øvrig familie og uken etterpå til sjefen. 

Med første sa sjefen (stedfortreder fordi sjefen selv var i pappaperm) "gratulerer". Med nummer to holdt jeg på å miste et jobbtilbud fordi jeg fortalte det. Måtte koble inn tillitsvalgte og fagforbundet for å få jobben tilbake.

Anonymkode: b5dd7...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...