Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som er på samboer nr 2? 

Har dere det bedre nå? Jeg hoppet alt for fort inn med nr 1, ønsket meg bare veldig en kjæreste, hadde ikke godtatt noe om det hadde vært i dag på måten han behandlet meg på.  Ung var jeg også. 

Føler meg så heldig som har møtt den store kjærligheten nå, det er slik jeg så for meg at livet skulle være. Vi er voksne begge to og har vært gift i 10 år pluss begge to, så vi vet hva vi ønsker, og ikke minst hva vi ikke ønsker.

Jeg har virkelig troen på oss to, og det er så deilig å se og oppleve hvordan et godt forhold er. Tidligere slet jeg med å tro på de som sa de hadde det veldig bra, og det var sjeldent man så par som oppriktig etter mange år sammen var stormende forelsket og tett. 

Er dere i forhold nr 2 eller flere mer fornøyd?

Anonymkode: 8176d...742

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd i forhold nr 2, ja🥰

Vi har mye mer åpenhet der vi kan snakke om alt mulig, større toleranse for hverandres forskjeller, og jeg har brukt tid på å finne ut hva jeg virkelig trenger og ønsker❤️

Anonymkode: 56c14...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sies at de beste samboer- og ekteskapene er nummer 3 for menn, og nummer 4 for kvinner. 

Anonymkode: 020f9...972

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det sies at de beste samboer- og ekteskapene er nummer 3 for menn, og nummer 4 for kvinner. 

oi, det visste jeg ikke. Håper dette er den rette for min del:) 

AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med min eks i 18,5 år. Ble skilt, og har ny kjæreste som jeg har vært sammen med i 11 år. Min eks er en grei mann, men vi var unge da vi begynte sammen og vokste rett og slett fra hverandre. Slik jeg er nå som godt voksen på 49 år passer jeg bedre sammen med nåværende kjæreste. Samtidig tenker jeg det er greit at jeg ikke har fått barn med nr to; jeg ser at jeg ikke ville vært fornøyd med ham som småbarnsforelder sammen med meg. Nå har vi store særkullsbarn, så det går bra, men jeg syns han er for lite "villig til" å sette barna før seg selv. Det ville blitt et krangletema oss imellom.

Jeg har det bedre nå enn jeg nok ville hatt om jeg fortsatte med eksen, der ville jeg slitt meg ut på å alltid være  "alene voksen" og lokomotivet i det meste. Samtidig er det alltid noe som ikke er helt rosenrødt og enkelt med særkullsbarn  

Anonymkode: 43925...e56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan umulig stemme, fordi skilsmisseprosenten øker i takt med antall samboere/ekteskap. Større sjanse for skilsmisse ved ekteskap nr. 2, og ennå større ved nr. 3. 

Statistisk sett da!

Anonymkode: dfe84...d2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilt to ganger, så krysser fingrene for at jeg treffer en tredje 😄Det var noe bedre på nummer to enn én, men ikke optimalt. 

Anonymkode: d2fcf...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er skilt to ganger, så krysser fingrene for at jeg treffer en tredje 😄Det var noe bedre på nummer to enn én, men ikke optimalt. 

Hva gjorde at du fant deg i ting som ikke var optimalt når du hadde erfaring med et dårlig forhold ( om det var det da) fra før? 

Her er jeg så skråsikker, det er vi begge på at vi har det så bra nå. Håper bare det varer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva gjorde at du fant deg i ting som ikke var optimalt når du hadde erfaring med et dårlig forhold ( om det var det da) fra før? 

Her er jeg så skråsikker, det er vi begge på at vi har det så bra nå. Håper bare det varer. 

Han første var veldig manipulerende og fikk meg til å miste all selvtillit. Så traff jeg en som var så snill og behandlet meg kjempefint, og jeg var så lykkelig. Så fikk vi barn og alt bare raknet. Han stakk fra ansvaret, begynte å drikke, ble aggressiv osv. Han hadde vel klart å holde seg i skinnet i de fem årene vi var sammen. Da jeg snakket med søsknene hans i fortvilelse da han stakk av midt på natta for n-te gang, var ikke de overrasket. Hadde vært greit med en advarsel 🙄

Nå stoler jeg ikke på mine egne vurderingsevner lenger 🙈 Jeg har nok både vært uheldig og naiv, satser på at det går bedre neste gang 😄 Det går helt sikkert bra med dere ❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg fikk en ny start å hadde møtt drømmemannen 6 år etter skilsmissen, men det varte bare et par år. Han lot meg stå med alt ansvar med hus og hjem og barna, snultet på meg og skulle bestemme alt. Hadde aldri blitt sammen med han om han viste sitt sanne jeg tidligere🥺

Anonymkode: d0c09...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det flere her som er på samboer nr 2? 

Har dere det bedre nå? Jeg hoppet alt for fort inn med nr 1, ønsket meg bare veldig en kjæreste, hadde ikke godtatt noe om det hadde vært i dag på måten han behandlet meg på.  Ung var jeg også. 

Føler meg så heldig som har møtt den store kjærligheten nå, det er slik jeg så for meg at livet skulle være. Vi er voksne begge to og har vært gift i 10 år pluss begge to, så vi vet hva vi ønsker, og ikke minst hva vi ikke ønsker.

Jeg har virkelig troen på oss to, og det er så deilig å se og oppleve hvordan et godt forhold er. Tidligere slet jeg med å tro på de som sa de hadde det veldig bra, og det var sjeldent man så par som oppriktig etter mange år sammen var stormende forelsket og tett. 

Er dere i forhold nr 2 eller flere mer fornøyd?

Mann her. Veldig mye mer fornøyd runde nr. 2. 

Var sammen med eksen i 14 år, gift i 7.

Var mye krangling, men jeg innser mest i etterkant hvor dårlig forholdet var, i kontrast til det jeg har nå. Vi hadde ikke noen grunnleggende respekt for hverandre, få felles verdier og interesser, og hadde aldri ordentlig gode samtaler.

Min nye partner har jeg mer til felles med, og ikke minst er hun mye mer stabil. 

Jeg skulle ønske jeg gjorde ting annerledes fra starten av, jeg skulle aldri ha etablert meg med min eks og fått barn med henne. Men da hadde jeg kanskje heller ikke vært her jeg er nå, det er jo slik livet er.

Anonymkode: 2b721...2fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...