Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått noen pigmentflekker grunnet hormon-prevansjon og har fått blekekrem på resept av hudlegen. Den flekken jeg startet behandlingen på er nå borte, og jeg har nå satt i gang behandling av to mindre flekker.

Kan jeg begynne å bruke selvbruner nå jeg er ferdig med behandlingen?

Jeg avstår jo fra det så lenge jeg bruker blekekrem, men om et par ukers tid er jeg nok ferdig, og da hadde det nok vært fristende med litt selvbruner, men jeg er jo redd for å trigge pigmentflekk-områdene igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvbruneren farger kun det ytterste hudlaget, mens pigmentflekkene dannes lenger nede i huden. Derfor kan du godt bruke selvbruner, det vil ikke gi deg pigmentflekker.

Skrevet

Hei

Jeg lurer også på hvilken krem du har brukt. Sliter selv med noen pigmentflekker i ansiktet.

Skrevet

Hun fikk jo krem på resept hos hudlege, så der kan man få hjelp.

Skrevet

Fikk på resept av hudlege ja. Og han understreket at dette var en krem for nettopp den typen pigmentflekk jeg har, hadde det vært solskader f.eks, så kunne det gjort vondt verre, da hadde det vært annen behandling som var bedre. Så dersom du har pigmentflekker så anbefaler jeg at du får deg en time hos hudlege, h*n vet hvilken behandling du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...